

Obiektywy do lustrzanek
Promocja
Wyprzedaż
Obiektyw Nikon Nikkor 180-400 mm f/4 E TC1.4 FL ED VR AF-S
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 40.5
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Profesjonalny teleobiektyw stworzony z myślą o fotografii dynamicznej akcji. Zakres ogniskowych oraz wybitny autofkus sprawiają, że niniejszy produkt z pewnością znajdzie uznanie wśród miłośników fotografii sportu i przyrody. Ciekawostką w niniejszym modelu jest wbudowany telekonwerter x1.4 zmieniający zakres ogniskowych na 250-560 mm. Ergonomiczna obudowa obiektywu została dodatkowo uszczelniona przed negatywnym wpływem kurzu i wilgoci.
Promocja
Wyprzedaż
Obiektyw Nikon Nikkor 24 mm f/1.4 G ED AF-S
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Ten profesjonalny, jasny obiektyw został zaprojektowany z myślą o fotoreporterach i pejzażystach. Wyróżnia się przełomową konstrukcją optyczną dopasowaną do nowych lustrzanek cyfrowych formatu FX.
Promocja
Wyprzedaż
Obiektyw Nikon Nikkor 24-120 mm f/4 G AF-S ED VR
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wysokiej jakości optyka, stała jasność oraz uszczelnienia bagnetu z pewnością zostaną docenione przez zaawansowanych użytkowników - ten uniwersalny obiektyw doskonale nadaje się do fotoreportażu oraz fotografii podróżniczej.
Promocja
Wyprzedaż
Obiektyw Pentax 70-210 mm f/4 HD FA ED SDM WR
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Teleobiektyw zapewniający kompaktową budowę, niską wagą (zaledwie 819 g) i wysoką wytrzymałość, w tym zwiększoną odporność na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Model ten został zaprojektowany do współpracy z pełnoklatkowymi sensorami. Zakres ogniskowych wynoszący 70-210 mm zapewnia różnorodne zastosowanie - nie tylko w fotografii przyrodniczej czy sportowej, ale również np. portretowej.
Promocja
Obiektyw Canon 50 mm f/1.8 EF STM
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 49
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
50 mm f/1.8 EF STM to wyjątkowo poręczny, lekki a przy tym tani obiektyw standardowy o dużej jasności. Jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy szukają następcy swojego podstawowego obiektywu typu zoom. Pomimo niewielkiej ceny pozwoli atrakcyjnie rozmyć tło skupiając uwagę widza na planie głównym przez co idealnie sprawdzi się w fotografii portretowej. Kąt widzenia zbliżony do ludzkiego oka sprawia, że obiektyw ten może być używany w niemal każdym rodzaju fotografii.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 95
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Sigma 150-600 Contemporary to narzędzie pracy dedykowane dla każdego fotografa potrzebującego dużych zbliżeń fotografowanych elementów. Obiektyw jest zamknięty w kompaktowej ergonomicznej obudowie. Wyposażono go w liczne technologie ułatwiające pracę jak zaawansowana optyczna, szybki i cichy silnik AF oraz ustawienia personalizujące, bardzo przydatne w fotografii tele.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw klasy 24-70 mm to prawdziwy klasyk w fotografii nadający się do wielu popularnych zastosowań, na przykład fotografii krajobrazowej i portretowej. Produkt należy do linii Art charakteryzującej się wybitnymi właściwościami optycznymi. Na konstrukcję optyczną składa się w sumie aż 7 soczewek specjalnych, są to elementy o niskiej dyspersji, asferyczne i asferyczne o niskiej dyspersji. Tak zaawansowana konstrukcja pozwoliła osiągnąć ostry obraz w całym kadrze dla pełnego zakresu ogniskowych. Obiektyw może być używany zarówno z aparatami wyposażonymi w matrycę formatu 35 mm jak i APS-C.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 72
- Do matryc: APS-C
Obiektyw Nikkor został stworzony z myślą o wykorzystaniu w fotografii krajobrazowej czy we wnętrzach. Minimalna odległość ostrzenia wynosząca 22 cm umożliwia wykonanie wyjątkowych ujęć z głównym obiektem wypełniającym cały kadr. Niska waga wynosząca jedynie około 230 g sprawia, że jest to niezwykle poręczne narzędzie i znakomicie uzupełnia lustrzanki DX. Budowę obiektywu obejmuje 14 soczewek ułożonych w 11 grupach, w tym 3 elementy asferyczne. Obiektywy oznaczone symbolem AF-P współpracują tylko z wybranymi aparatami Nikon. Wejdź i sprawdź tabelę kompatybilności.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 58
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Bardzo lekki i niewielki standardowy obiektyw 50 mm. Największy otwór przysłony wynosi aż f/1,8, co gwarantuje jasny obraz w wizjerze i doskonale sprawdza się przy słabym oświetleniu oraz w sytuacjach wymagających małej głębi ostrości. Zmieniono konstrukcję optyczną — soczewka asferyczna zapewnia doskonałą jakość zdjęć, a opracowany przez firmę Nikon cichy silnik falowy (SWM) gwarantuje bezgłośne działanie obiektywu. Wysoka jakość i przystępna cena sprawiają, że jest do idealny dodatkowy obiektyw dla fotografów z ograniczonymi możliwościami finansowymi.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nowa wersja doskonałego obiektywu macro o jasności 2.8. Wyposażona w szybki silnik HSM oraz system stabilizacji obrazu. Pozwala również na użycie konwertera Sigma 1.4 lub 2x.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Jasny teleobiektyw o szerokim zakresie ogniskowych, który spełni oczekiwania wszystkich wymagających profesjonalistów. Zaawansowana konstrukcja obejmująca 24 elementów w 22 grupach i aż 10 soczewek o niskiej dyspersji umożliwia uzyskanie takiej samej jakości obrazu w całym zakresie ogniskowych. Obiektyw wykorzystuje system inteligentnej stabilizacji obrazu OS, który zapewnia wydłużenie czasu naświetlania o 4-stopnie przysłony. Błyskawiczny AF oparty o ultradźwiękowy silnik HSM z zaktualizowanym algorytmem rejestruje każdy ruch.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Kompaktowy teleobiektyw o wszechstronnych możliwościach. Doskonały do fotografowania sportu, wydarzeń i przyrody. Jego 4-stopniowy stabilizator obrazu, skuteczny silnik AF USM i wysokiej jakości optyka zapewniają świetną ostrość obrazu. Uszczelniana obudowa pozwala na pracę w trudnych warunkach. Zdobywca prestiżowej, międzynarodowej nagrody TIPA dla najlepszego obiektywu zmiennoogniskowego klasy expert.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Zmiennoogniskowy teleobiektyw z zoomem o krotności 4.3, który pozwoli na użycie w wielu sytuacjach, np. w fotografii przyrody i sportu, a także na wycieczkach. Wydajny system stabilizacji drgań umożliwia fotografowanie przy słabym świetle, natomiast szybki i celny autofokus zadba o ustawienie ostrości w odpowiednim miejscu. Nowością w obiektywie tego typu jest monochromatyczny ekran informujący o ustawieniach obiektywu.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 95
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Teleobiektyw zmiennoogniskowy Nikkor 200-500 mm oferuje niezrównany zasięg. Zaawansowana budowa gwarantuje bardzo dobre parametrach obrazu. Instrument jest doskonały do fotografowania sportu, wydarzeń i przyrody. 4,5-stopniowy stabilizator obrazu i wysokiej jakości optyka zapewniają doskonałą ostrość. Dedykowany tryb "Sport" przeznaczony jest do śledzenia szybkiej akcji.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 52
- Do matryc: APS-C
Uniwersalny obiektyw szerokokątny idealny do wielu zastosowań np. do fotografii krajobrazu. Doskonała jasność pozwoli na wykonanie zdjęć przy bardzo słabym oświetleniu.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Średnica [mm]: 95
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Kompaktowy super teleobiektyw o ogniskowej 500 mm, który sprawdzi się doskonale w fotografii przyrodniczej i sportowej. Precyzyjny system AF, opracowana przez firmę Nikon nanokrystaliczna powłoka przeciwodblaskowa, stabilizacja obrazu działająca ze skutecznością 4 stopni przysłony ii tryb SPORT VR oraz uszczelniona konstrukcja dają Ci znakomite narzędzie, które pozwoli Ci uchwycić każdą zapierającą dech w piersiach scenę.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: APS-C
Ultra-szerokokątny obiektyw zaprojektowany pod kątem maksymalnej jakości obrazu w fotografii krajobrazowej i astro. Wyjątkowo wytrzymała konstrukcja została wyposażona w dodatkowe uszczelki umożliwiające fotografowanie w najróżniejszych warunkach. Zastosowanie nowoczesnych powłok HD pozwala uzyskać zdjęcia o wysokim kontraście oraz minimalizuje ryzyko powstawania flar, natomiast powłoka SP skutecznie chroni przednią soczewkę przed zabrudzeniem.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 49
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Standardowy obiektyw do matryc pełnoklatkowych opracowany na bazie kultowych konstrukcji z lat 50. Oferuje jasność f/1.4 i charakterystyczną plastykę obrazu z efektem tęczy przy silnym świetle i szeroko otwartej przysłonie. Kompaktowa i mobilna konstrukcja sprawia, że doskonale sprawdzi się jako podstawowy obiektyw.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Pentax-D FA 70-200 mm F2.8 ED DC AW to teleobiektyw dla profesjonalistów. Duży zasięg ogniskowych wraz z maksymalną przesłoną F2.8 pozwolają na robienie świetnej jakości zdjęć z dużej odległości. Odporny na wodę, piasek i kurz obiektyw na pewno polubią osoby pracujące w trudnych warunkach pogodowych.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Ultraszerokokątny, pełnoklatkowy obiektyw przeznaczony do aparatów z mocowaniem Canon EF oraz EF-S. Szerokie pole widzenia, duża maksymalna przysłona oraz wysoka jakość wykonania sprawiają, że idealnie sprawdzi się w fotografii architektury, krajobrazu oraz astrofotografii. Samyang 14 mm f/2.8 to nie tylko wysokiej jakości technologie, to także atrakcyjny design.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.
Jaki obiektyw do lustrzanki kupić?
To pytanie charakterystyczne dla początkujących fotografów, którzy kupili właśnie swoją pierwszą lustrzankę. Jak się okazuje, również bardziej zaawansowani fotografowie miewają problem z wyborem obiektywu do lustrzanki. O ile pierwsi mają kłopot głównie ze zrozumieniem jaki obiektyw do czego służy, o tyle druga grupa wspomnianych osób ma raczej problem z klęską urodzaju. Duży wybór obiektywów do lustrzanek o dziwo nie ułatwia zakupów w internetowym sklepie foto-video, ponieważ wiele modeli szkieł posiada bardzo zbliżone parametry, np. przysłonę lub ogniskową. Które obiektywy są najlepsze do Nikona, a które do Canona? Czym kierować się w wyborze obiektywu? Jakie są rodzaje obiektywów
Obiektywy do aparatu Nikon i Canon. Kupić oryginalny czy innych producentów?
Aktualnie na rynku fotograficznym prym wiodą dwaj producenci lustrzanek: Nikon oraz Canon. Obiektywy do Nikona produkuje nie tylko marka Nikkor, ale również inne firmy. W sklepie Cyfrowe.pl możemy kupić m.in. obiektywy Sigma z mocowaniem do Nikon, Samyang, Tamron, Tokina oraz wiele innych. Jaki obiektyw do Nikona jest najlepszy? Oryginalny czy zamiennik?
Bardzo często modele obiektywów do lustrzanek różnych producentów oferują zbliżony poziom jakości obrazu, różniąc się najbardziej ceną oraz jakością współpracy między szkłem a body aparatu. Ten ostatni czynnik to np. szybkość działania autofokusu i mierzenie ostrości. Obiektywy Sigma do Nikona potrafią być nawet dwukrotnie tańsze od oryginału, więc wielu posiadaczy lustrzanek decyduje się na ich zakup, nie żałując decyzji.
Rodzaje obiektywów. Co to jest ogniskowa i dlaczego to ważne przy zakupie?
Jeśli wybierasz swój pierwszy obiektyw do lustrzanki, musisz wiedzieć, co to jest ogniskowa obiektywu i na co wpływa. Ogniskowa określa, np. kąt widzenia obiektywu i sposób ukazania perspektywy w obrazie.
Rodzaje obiektywów z uwagi na ogniskową wyglądają następująco:
- 1. ultraszerokokątne, rybie oko
- 2. szerokokątne,
- 3. standardowe,
- 4. teleobiektywy,
- 5. superteleobiektywy
- 6. tilt & shift.
Zoomy, stałki, obiektywy do pełnej klatki i APS-C
W tym podziale dodatkowo można uwzględnić fakt, że w każdej tej kategorii znajdą się obiektywy stałoogniskowe oraz zoom. Jak również fakt, że bardzo podobne instrumenty optyczne mogą występować z różnymi mocowaniami w zależności od wielkości matrycy aparatu, np. obiektywy do pełnej klatki i niepełnej klatki/croppa czyli aparatów APS-C. Pełna klatka lustrzanki Nikon posiada oznaczenie Nikon F, APS-C to symbol DX. W przypadku Canona jest to skrót EF oraz EF-S. Takie oznaczenia można znaleźć na obudowie każdego obiektywu, co pozwala ocenić do jakiego aparatu pasuje dany obiektyw i czy oba urządzenia będą ze sobą kompatybilne.
Jaki obiektyw do czego służy – poradnik dla początkujących
Obiektywy szerokokątne do codziennego fotografowania i reportażu
Polecane są do fotografii reporterskiej, ulicznej, ślubnej oraz fotografii wnętrz, architektury i krajobrazu. Podsumowując dosłownie wszędzie, gdzie potrzebny jest szeroki kąt widzenia obiektywu oraz gdy chcemy ująć w kadrze jak najwięcej informacji. Pozwalają zbliżyć się maksymalnie do fotografowanej sceny.
Obiektywy szerokokątne to, np.
- 1. Nikkor 35 mm 1.8 – klasyczna ogniskowa do reportażu, idealne rozwiązanie jako pierwszy obiektyw do lustrzanki
- 2. Canon 16-35 mm L. - profesjonalny, wysokiej jakości obiektyw do fotografii wnętrz
- 3. Sigma ART 14 mm – najlepszy obiektyw do astrofotografii
Obiektywy standardowe – pięćdziesiątki i ich magiczny bokeh
Charakteryzują się tym, że ich sposób widzenia zbliżony jest do tego, co widzi ludzkie oko. Są to między innymi obiektyw portretowe i uniwersalne zoomy. Za standardową ogniskową w fotografii uznaje się 50 mm. Obiektywy 50 mm z przysłoną 1.8 to klasyczny instrument optyczny, który powinien znaleźć się w posiadaniu każdego fotografa. Wyróżnia je niska cena oraz ładny bokeh, prezentują najlepszy stosunek jakości do ceny. Portretówkę 50 mm można kupić już za 500 zł.
Teleobiektywy – fotografia prasowa, sport, natura i portrety
Służą do fotografowania ze znacznych odległości. Krótki teleobiektyw 85 mm można wykorzystać do portretów w studio. Teleobiektyw 100 mm świetnie sprawdzi się w makrofotografii. Do sesji plenerowych najlepszy będzie natomiast sprzet pokroju Canon 135 2.0. Teleobiektywy reporterskie to zoom 70-200 2.8 – znaleźć je można w torbie fotograficznej każdego reportera prasowego oraz wielu fotografów ślubnych. Szkła o ogniskowej 200 mm wzwyż wykorzystywane są natomiast w fotografii sportowej i dzikiej natury.
Co to jest Tilt & shift – specjalistyczny obiektyw do fotografii architektury
Stworzone z myślą o fotografowaniu wnętrz oraz budynków konstrukcje tilt&shift całkowicie różnią się od innych rodzajów obiektywów. Mogą mięć one dowolną ogniskową. Różni je natomiast mechanizm pracy soczewek. Sedno sprawy polega na tym, że możemy przesunąć płaszczyznę soczewki względem matrycy lustrzanki i uzyskać na zdjęciu inna perspektywę. Między innymi umożliwia to pozbycie się efektu walących się budynków.