Liczba produktów: 70
Sortowanie:
9.5/10 (45 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: jest
  • Średnica filtra [mm]: 67
  • Do matryc: tylko APS-C
Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM to kompaktowy obiektyw ultraszerokokątny o zmiennej ogniskowej, przeznaczony do lustrzanek cyfrowych wyposażonych w matryce formatu APS-C. Idealny do fotografowania krajobrazów oraz architektury, pozwalając na tworzenie kreatywnych, często dramatycznych w wyrazie ujęć. 4-stopniowa stabilizacja obrazu pomaga w fotografowaniu w warunkach ograniczonego światła.
9.2/10 (14 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 72
  • Do matryc: tylko APS-C
Obiektyw szerokokątny typu zoom przeznaczony do lustrzanek z matrycą APS-C. Charakteryzuje się najwyższą jasnością f/1.8 w swojej klasie oraz ogniskowymi w zakresie 18-35 mm. Wyposażony w ultradźwiękowy silnik HSM oraz cichy i bardzo celny autofocus.
9.7/10 (3 opinie) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 82
  • Do matryc: tylko APS-C
Obiektyw Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM to następca doskonałej konstrukcji o słabszej jasności. Ten ekstremalnie szerokokątny obiektyw posiada maksymalną liczbę przesłony F3.5 w całym zakresie ogniskowych. Szeroki kąt od 102.4 stopni daje zdjęcia w zaskakującej perspektywie. Maksymalna liczba przesłony sprawia, że obiektyw doskonale nadaje się do zdjęć we wnętrzach i pozwala skupić się na fotografowanym obiekcie.
9.5/10 (2 opinie) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 82
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Canon 16-35 mm f/2.8L EF USM III to trzecia generacja szerokokątnego obiektywu typu zoom przeznaczonego dla najbardziej wymagających. Idealnie sprawdzi się w fotografii reporterskiej, krajobrazowej czy architektury. Szybki i cichy silnik AF zapewnia precyzyjne i dyskretne działanie przydatne np. w fotografii ślubnej a duży otwór przysłony pozwoli na swobodne fotografowanie w słabym oświetleniu. Bardzo wysoka rozdzielczość optyczna spełni wymagania nowoczesnych matryc.
10/10 (1 opinia) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: tylko APS-C
Nowa wersja obiektywu o doskonałych parametrach. Obiektyw o ogniskowej 11-16 mm. Przeznaczony jest tylko do lustrzanek cyfrowych. Stosowany głównie przez fotoreporterów. W wersji tej zastosowany nowoczesny ultradźwiękowy silnik Autofocusa SD-M.
9.5/10 (52 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Canon 17-40 mm f/4L EF USM to zmiennoogniskowy obiektyw o szerokim kącie widzenia dedykowany do współpracy z pełnoklatkowymi lustrzankami Canon. Sprawdzi się zarówno w fotografii reporterskiej, krajobrazowej jak i fotografii architektury. Wysoka jakość optyczna oraz uszczelniana obudowa sprawiają, że z powodzeniem spełni oczekiwania zaawansowanych amatorów a nawet zawodowców z mniejszym budżetem.
9/10 (1 opinia) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 82
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nowy obiektyw z prestiżowej serii ART - Sigma A 24-35 mm f/2.0 DG HSM to pierwszy na świecie szerokokątny, pełnoklatkowy obiektyw o zmiennej ogniskowej i stałym świetle. Oferuje jakość obrazu zarezerwowaną dotychczas wyłącznie dla mniej uniwersalnych obiektywów stałoogniskowych.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: brak możliwości stosowania
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw zmiennoogniskowy dedykowany do cyfrowych lustrzanek Pentax z mocowaniem K. Został wyposażony w zaawansowaną powłokę HD, która poprawia jakość obrazu, zapewniając wysoki kontrast i redukując refleksy. Jest to model, którego konstrukcja została oparta na obiektywie HD PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F/3.5-4.5 ED. Budowa następcy została dostosowana przede wszystkim do aparatów Pentax K-1 i Pentax K-1 Mark II.
9.8/10 (5 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: jest
  • Średnica filtra [mm]: 72
  • Do matryc: tylko APS-C
Promocja Nikon Natychmiastowy Rabat - Uzyskaj nawet do 1720 zł zwrotu! Szczegóły promocji Obiektyw Nikkor został stworzony z myślą o wykorzystaniu w fotografii krajobrazowej czy we wnętrzach. Minimalna odległość ostrzenia wynosząca 22 cm umożliwia wykonanie wyjątkowych ujęć z głównym obiektem wypełniającym cały kadr. Niska waga wynosząca jedynie około 230 g sprawia, że jest to niezwykle poręczne narzędzie i znakomicie uzupełnia lustrzanki DX. Budowę obiektywu obejmuje 14 soczewek ułożonych w 11 grupach, w tym 3 elementy asferyczne. Obiektywy oznaczone symbolem AF-P współpracują tylko z wybranymi aparatami Nikon. Wejdź i sprawdź tabelę kompatybilności.
9.7/10 (14 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: jest
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw 16-35 mm f/4L EF IS USM jest szerokokątnym obiektywem dedykowanym do aparatów z matrycą pełnoklatkową. Szeroki, zmienny kąt widzenia doskonale sprawdzi się w fotografii reporterskiej, krajobrazowej czy architektonicznej a wbudowana stabilizacja ułatwi filmowanie i fotografowanie w słabym oswietleniu.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Szerokokątny, świetnie wykonany obiektyw pasujący do lustrzanek APS-C i pełnoklatkowych. Idealnie sprawdzi się zarówno w fotografii szerokich planów, np. krajobrazów, jak również podczas wykonywania zdjęć nocnego nieba lub w pomieszczeniach. Konstrukcja optyczna składa się aż z sześciu soczewek specjalnych, co pozwoliło zredukować wady optyczne do minimum. Soczewki pokryto powłokami antyrefleksyjnymi BBAR co pozwoliło uzyskać wysoką transmisję światła oraz obraz wolny od flar.
2-4 dni
2 949
Do koszyka
9.5/10 (36 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: tylko APS-C
Canon 10-22 mm f/3.5-f/4.5 EF-S USM jest obiektywem dedykowanym do lustrzanek z matrycą APS-C. Bardzo szeroki kąt widzenia sprawia, że idealnie sprawdzi się w fotografii krajobrazu, architekturze czy dynamicznych ujeciach reporterskich.
9/10 (2 opinie) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: brak możliwości stosowania
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw Canon EF 11-24 mm f/4L USM jest skrajnie szerokokątnym obiektywem dedykowanym do aparatów z matryca pełnoklatkową. Zapewnia ogromne kąty widzenia zachowując jednocześnie naturalny obraz bez widocznych zniekształceń dzięki czemu sprawdzi się w fotografii architektury, w tym architektury wnętrz oraz krajobrazu.
8.3/10 (7 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: brak możliwości stosowania
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw 8-15 mm jest nietypową konstrukcją pozwalającą na na uzyskanie kąta widzenia 180 stopni w kołowym obrazie lub nieco mniejszego pola widzenia wypełniając cały kadr pełnoklatkowej matrycy. Pełni w ten sposób funkcjonalność 2 oddzielnych obiektywów z płynnym przejściem w kątach widzenia. Korzystając z aparatu wyposażonego w matrycę APS-C pole widzenia obiektywu zawsze wypełnia pełen kadr. Pole widzenia 180 stopni (po przekątnej) pozwala na zarejestrowanie niezwykle ciekawych, niecodziennych obrazów.
9.5/10 (8 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: tylko APS-C
Obiektyw szerokokątny przeznaczony do lustrzanek z matrycą APS-C. Szeroki kąt widzenia doskonale sprawdzi się w ciasnych pomieszczeniach, przy fotografii pejzażowej czy architektury.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: tylko APS-C
Pierwszy na świecie obiektyw ze zmniejszonym polem obrazu, zoptymalizowanym pod kątem formatu przetwornika cyfrowych lustrzanek Nikon, takich jak D300, D90, D5000, D3100.
9.4/10 (9 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: brak możliwości stosowania
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Promocja Nikon Natychmiastowy Rabat - Uzyskaj nawet do 1720 zł zwrotu! Szczegóły promocji Wyjątkowo szerokokątny obiektyw o przełomowej konstrukcji optycznej i dużym otworze przysłony, wyposażony w powłokę nanokrystaliczną w celu ograniczenia poświat i odblasków. Odpowiednik ogniskowej w formacie DX wynosi 21-36 mm.
9.7/10 (7 opinii) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: jest
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Ten wysokiej jakości obiektyw, jest pierwszym zmiennoogniskowym modelem ultraszerokokątnym z systemem redukcji drgań przeznaczonym do lustrzanek formatu FX. Ta wysokiej jakości optyka z pewnością spełni oczekiwania wymagających użytkowników.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wysokiej klasy ultraszerokokątny obiektyw zoom z cichym silnikiem Silent Wave Motor oraz wewnętrznym ogniskowaniem (IF).
8/10 (1 opinia) Czytaj opinie
  • Stabilizacja: brak
  • Średnica filtra [mm]: 77
  • Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw Nikkor 18-35 mm f/3.5-4.5G ED zaprojektowany został z myślą o lustrzankach Nikon, wyposażonych w matryce FX. Ta wysokiej jakości optyka z pewnością spełni oczekiwania wymagających użytkowników.

Obiektyw szerokokątny - co to jest i kiedy się przydaje?

Szeroki kąt do lustrzanki stosuje się zwłaszcza w fotografii krajobrazowej, fotografii reporterskiej, architektury i wnętrz oraz astrofotografii, czyli do zdjęć nocnego nieba. Pozwoli on nam na zmieszczenie w jednym kadrze całego, zapierającego dech krajobrazu lub wysokiego budynku w ciasnej uliczce. Do zdjęć wakacyjnych i miejskich najlepszy będzie obiektyw szerokokątny z zoomem, gdyż podróżując będziemy chcieli fotografować raz z bliska a czasem z daleka. Obiektyw zmiennoogniskowy to po prostu wygoda.

Jak zbudowany jest obiektyw szerokokątny zoom?

Obiektyw zoom to inaczej mówiąc obiektyw zmiennoogniskowy. Na swojej obudowie posiada pierścień, którego przekręcenie spowoduje wydłużenie ogniskowej lub jej skrócenie, czyli „przybliżenie” lub „oddalenie” obrazu. Niektóre obiektywy zoomują poprzez lekkie wysunięcie soczewki do przodu. Oba rozwiązania są tak samo wygodne dla fotografa i łatwo się do nich przyzwyczaić.

Jaki obiektyw szerokokątny do pełnej klatki?

Zakup obiektywu zaczynamy od sprawdzenia do jakiego aparatu jest on dedykowany. Jedne obiektywy pasują bowiem do profesjonalnej, pełnoklatkowej lustrzanki, inne natomiast współpracują z amatorskimi lustrzankami APS-C, czyli tzw. małą klatką. Obiektyw szerokokątny do Nikona z pełną klatką będzie miał oznaczenie „F” a do małej klatki DX. Obiektywy do Canona natomiast oznaczone są symbolem EF i EF-S. Szkła do Sony oraz Pentax również mają swoje własne oznaczenia.

Najlepsze obiektywy do Nikona. Sigma, Tamron czy Nikkor?

W rankingach obiektywów szerokokątnych do Nikona dominują soczewki oryginalne, produkowane przez tę samą firmę, o nazwie Nikkor. Wielu fotografów ślubnych i reporterów wskazuje Nikkor 24 mm F1.4 jako swój ulubiony w profesjonlnej pracy fotografa. Dobre zamienniki nikonowskich szkieł oferują ponadto Sigma, Samyang, Tamron, Zeiss i Tokina. Z powodzeniem mogą one konkurować z oryginalnymi produktami Nikona oraz Canona, dedykowanymi do lustrzanek. Zapewniają wysoką jakość wykonania i łatwość obsługi oferując jednocześnie niskie ceny na obiektywy szerokokątne zoom i częste promocje oraz casback.

Czym różni się szeroki kąt do krajobrazów, architektury i astrofotografii

Obiektyw do astrofotografii powinien mieć jak najszersze pole widzenia, które zapewnia ultra krótka ogniskowa. Najlepszym wyborem będzie Nikon 14-24 mm 2.8 lub Sigma 14-24 mm 2.8. Obiektywy te posiadają wypukłą soczewkę i zamontowaną na stałe osłonę przeciwsłoneczną. Krótkiej ogniskowej towarzyszy jasne szkło przydatne zwłaszcza nocą. Obiektyw do architektury i wnętrz również powinien mieć jak najkrótszą ogniskową, tak jak Canon 11-24 F4.0 L lub Tokina AT-X 11-20 PRO, ale jego przysłona nie musi być już tak jasna. Można wybrać tańszy obiektyw szerokokątny z przysłoną 4.0 lub wyższą. Tak samo rzecz się ma z obiektywami do fotografii krajobrazowej i do zdjęć panoramicznych.

Jak wybrać obiektyw do reportażu

Niezależnie czy fotografujesz Nikonem czy Canonem postaw na zoom o zakresie 18-35 mm, np. z serii Sigma ART. Obiektyw Sigma A 18-35 i Canon 16-35mm nie powodują zniekształceń i aberracji geometrycznej, dzięki czemu fotografie wyglądają bardzo naturalnie. Reporteży pracujący często w kiepskich warunkach oświetleniowych będą tez potrzebowali szkła o wysokiej jasności z przysłoną 2.0, 1.8 lub 1.4. i z szybkim autofokusem, co gwarantuje np. słynna seria Canon L.

Obiektyw fisheye rybie oko – co to jest i czy warto to kupić?

Rybie oko (z angielskiego fisheye) to obiektyw szerokokątny, który daje niecodzienne efekty. Pozbawiony soczewek korygujących dystorsje daje zniekształcony, beczkowaty obraz rozciągnięty na krawędziach. Kąt widzenia obiektywu wynosi około 180 stopni, a więc widzi on szerzej niż ludzkie oko. Jego zastosowanie w fotografii jest bardzo rzadkie i korzysta się z niego głównie w teledyskach, w fotografii panoramicznej i do innych kreatywnych zdań.