

Obiektywy do lustrzanek: macro
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
100 mm f/2.8 L EF Macro IS USM to obiektyw makro należący do profesjonalnej klasy L (Luxury). Odwzorowanie 1:1 oraz zmienna korekcja optyczna i ogniskowa 100 mm sprawiają, że idealnie sprawdzi się zarówno w makrofotografii jak i portrecie czy zdjęciach detali. Wbudowana stabilizacja obrazu przyda się zarówno podczas fotografowania jak i filmowania co jeszcze bardziej zwiększa jego uniwersalność.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nowa wersja doskonałego obiektywu macro o jasności 2.8. Wyposażona w szybki silnik HSM oraz system stabilizacji obrazu. Pozwala również na użycie konwertera Sigma 1.4 lub 2x.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 52
- Do matryc: APS-C
Wysokiej klasy teleobiektyw makro o dużej jasności. Wyposażony w stabilizację obrazu nowej generacji VRII. Silnik ultradźwiękowy SWM ułatwia szybkie i ciche ustawienie ostrości. Skala odwzorowania 1:1.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 72
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Najwyższej klasy teleobiektyw makro o skali odwzorowania 1:1. Dzięki długiej ogniskowej i dużej jasności może być używany zarówno do fotografii makro jak i portretu czy fotografii sportowej. Skala odwzorowania 1:1 jest uzyskiwana już z odległości 48 cm co pozwala na swobodne fotografowanie w skali makro bez przesadnego zbliżania się do obiektu.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 76
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wysokiej klasy obiektyw idealny do makro oraz portretu. Charakteryzuje się wysoką jasnością f2, doskonałymi parametrami optycznymi i solidną budową. Konstrukcję optyczną obiektywu stanowi 9 elementów w 8 grupach.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Stałoogniskowy, manualny obiektyw do aparatów systemu Canon EOS. Długa ogniskowa 100 mm i światło f/2,0 czynią z niego typowo portretowy instrument. Obiektyw będzie przydatny również w fotografii dzikiej przyrody, produktowej, czy w reportażu. Ogniskowa 100 mm da naturalne odwzorowanie perspektywy w bardzo ciasnych portretach. Maksymalny otwór przesłony f/2,0 umożliwia fotografowanie w warunkach niedostatecznego oświetlenia i pozwala na eksperymentowanie z głębią ostrości.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 49
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Makro obiektyw o udoskonalonej konstrukcji optycznej z elementami ED, HD i powłoką SP. Posiada system ustawiania ostrości FREE i system Quick-Shift Focus. Uszczelniona konstrukcja zapewnia mu odporność na pył, kurz i wilgoć. Kołowa przysłona zapewnia naturalnie wyglajądacy efekt bokeh.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 49
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw z mocowaniem Pentax KAF. Przeznaczony jest do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C i małoobrazkową. Nominalna ogniskowa wynosi 50 mm, po założeniu do lustrzanki z matrycą APS-C kąt widzenia obiektywu odpowiada ogniskowej 75 mm.
- Średnica [mm]: 55
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Tokina atx-i 100 mm F2,8 FF MACRO to kompaktowy, średni teleobiektyw, który zapewnia lekką konstrukcję. Jednocześnie zapewnia obrazy o wysokiej rozdzielczości, niskim zniekształceniu i pięknym efekcie bokeh. To wyjątkowo ciekawe narzędzie dla makro fotografów, portrecistów, fotografów ulicznych itp. Skala odwzorowania wynosząca 1:1 przy 30 cm pozwala na uzyskanie optymalnej odległości roboczej przy jednoczesnym zachowaniu imponujących powiększeń.
- Średnica [mm]: 55
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Tokina atx-i 100 mm F2,8 FF MACRO to kompaktowy, średni teleobiektyw, który zapewnia lekką konstrukcję. Jednocześnie zapewnia obrazy o wysokiej rozdzielczości, niskim zniekształceniu i pięknym efekcie bokeh. To wyjątkowo ciekawe narzędzie dla makro fotografów, portrecistów, fotografów ulicznych itp. Skala odwzorowania wynosząca 1:1 przy 30 cm pozwala na uzyskanie optymalnej odległości roboczej przy jednoczesnym zachowaniu imponujących powiększeń.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw szerokokątny przeznaczony do współpracy z lustrzankami wyposażonymi w sensor o rozmiarze pełnej klatki i APS-C. Posiada on 2 wyjątkowe cechy - jedną z nich jest tryb makro charakteryzujący się powiększeniem 1:1 natomiast druga - funkcja shift, jest jeszcze rzadziej spotykana. Nowoczesne, wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne zabezpieczające przed powstawaniem flar i odblasków na zdjęciach.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wyjątkowo kompaktowy i lekki obiektyw do makrofotografii, który zapewnia powiększenie 2,5-5x, co pozwala na swobodne rejestrowanie obiektów o różnych rozmiarach. Światłosiła f/2.8 ułatwia pracowanie przy niedostatecznej ilości światła. Zaawansowana konstrukcja optyczna obejmuje 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw makro o współczynniku powiększenia 0,1-2x, który wykorzystuje opatentowaną konstrukcję optyczną składającą się z 9 elementów rozmieszczonych w 7 grupach. 14-listkowa, niemal kołowa przysłona zapewnia piękny, naturalnie wyglądający efekt bokeh. Metalowa obudowa jest gwarancją bardzo dużej wytrzymałości.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Uniwersalny obiektyw makro o wyjątkowej skali odwzorowania 2:1, ogniskowej 100 mm, minimalnym dystansie ostrzenia 24,7 cm i światłosile f/2.8. Świetnie sprawdzi się nie tylko w makrofotografii, ale również np. w portrecie. Jest to konstrukcja apochromatyczna, doskonale minimalizująca aberracje. Obiektyw w wersji z manualną przysłoną.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Uniwersalny obiektyw makro o wyjątkowej skali odwzorowania 2:1, ogniskowej 100 mm, minimalnym dystansie ostrzenia 24,7 cm i światłosile f/2.8. Świetnie sprawdzi się nie tylko w makrofotografii, ale również np. w portrecie. Jest to konstrukcja apochromatyczna, doskonale minimalizująca aberracje.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Venus Optics Aurogon FF 10-50x NA 0,5 supermicro APO do Canon EF to obiektyw mikroskopowy pokrywający sensory pełnoklatkowe. W zestawie z wymienialnymi tubusami zapewniającymi powiększenia 10-50x. Oferuje konstrukcję APO i regulowaną aperturę numeryczną 0,5-0,15.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Niezwykle kompaktowy i wszechstronny makroobiektyw. Instrument oferuje powiększenie w zakresie 2,5x-5x. Obiektyw charakteryzuje się małą średnicą przedniej soczewki, co powala na łatwiejszą konfigurację oświetlenia. Dodatkowo Laowa 25 mm udostępnia światłosiłę f/2.8, co pozwala na fotografowanie przy mniejszej ilości światła.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wśród innych teleobiektywów o podobnej ogniskowej i przysłonie Laowa wyróżnia się niewielką odległością minimalnego ostrzenia - 24,7 cm. Skutkuje ona bardzo dużą skalą odwzorowania, która w tym przypadku wynosi aż 2:1. Oznacza to, że obiekt który w rzeczywistości ma wymiary 1 x 1 cm na matrycy Twojego aparatu będzie miał rozmiary 2 x 2 cm.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wśród innych teleobiektywów o podobnej ogniskowej i przysłonie Laowa wyróżnia się niewielką odległością minimalnego ostrzenia - 24,7 cm. Skutkuje ona bardzo dużą skalą odwzorowania, która w tym przypadku wynosi aż 2:1. Oznacza to, że obiekt który w rzeczywistości ma wymiary 1 x 1 cm na matrycy Twojego aparatu będzie miał rozmiary 2 x 2 cm.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
LAOWA Probe 24 mm f/14 Macro 2:1 to makroobiektyw o niecodziennej budowie. Nie jest to jednak zwykła ekstrawagancja, lecz całkiem praktyczne rozwiązanie. Dzięki niemu możliwe jest zajrzenie pod powierzchnię wody lub w różne zakamarki. LAOWA Probe 24 mm f/14 Macro 2:1 pomoże Ci stworzyć niezwykłe ujęcia.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.
Co to jest obiektyw makro, do czego służy i dlaczego warto go mieć?
Obiektyw do makrofotografii umożliwia pokazanie prawdziwego piękna natury. Z jego pomocą możemy fotografować w powiększeniu krople wody, owady, kwiaty itp. Doskonale sprawdzi się także jako obiektyw do fotografii produktowej, gdyż pozwoli nam pokazać najdrobniejsze detale ubrań, zdobienia na biżuterii, elementy maszyn oraz innych przedmiotów, które produkujemy bądź sprzedajemy na aukcjach internetowych, np. na Allegro. Obiektyw do makrofotografii przyda się także przy tworzeniu reprodukcji dzieł sztuki, fotografii stomatologicznej i medycznej oraz w fotografii kulinarnej, by móc z bliska i w niecodzienny sposób pokazać jedzenie na talerzu.
Makrofotografia sprzęt – co kupić?
Makrofotografia to dziedzina, która wymaga posiadania odpowiedniego sprzętu i akcesoriów takich jak pierścienie pośrednie, miechy i soczewki makro. Najbardziej uniwersalnym, wygodnym i precyzyjnym narzędziem do makrofotografii są jednak obiektywy.
Obiektyw makro Canon i Nikon
W sklepie internetowym Cyfrowe.pl kupisz dobry obiektyw makro do lustrzanki. Szeroki wybór modeli oryginalnych obiektywów Nikkor i Canon oraz zamienników tańszych producentów jak Sigma i Tamron zapewnia, że każdy znajdzie tu coś dla siebie w zależności od budżetu, jakim dysponuje. Najlepszy obiektyw makro do Canona, bestseller w swojej kategorii to aktualnie Canon 100 macro ze światłem 2.8. Jego wysokiej jakości zamiennikiem jest Sigma 105 macro, która produkowana jest również w wersji z bagnetem Nikon F. Jeśli zastanawiasz się jaki obiektyw do makrofotografii wybrać, koniecznie sprawdź wspomniane wyżej modele.
Czym obiektyw macro różni się od zwykłego obiektywu?
Obiektyw do makrofotografii odwzorowuje przedmiot na matrycy aparatu w skali co najmniej 1:1 lub większej. Przy skali 10:1 będzie to już obiektyw micro. Większość obiektywów macro umożliwia uniwersalne, codzienne fotografowanie i portretowanie bez robienia zbliżeń. Dopiero po wciśnięciu guzika z funkcją macro na obudowie obiektywu zmieniamy jego predyspozycje do robienia zdjęć w ogromnym zbliżeniu. Niektóre profesjonalne obiektywy, np. Canon MP-E 65mm potrafią robić wyłącznie zdjęcia makro, i nie da się nimi wykonać tradycyjnego portretu czy krajobrazu. Inny obiektyw Canon 35mm macro posiada wbudowaną w obiektyw lampę błyskową, która ułatwia wykonywanie zdjęć przedmiotom będącym bardzo blisko soczewki.
Jaki makroobiektyw kupić do lustrzanki?
Istnieje kilka parametrów, które warto wziąć pod uwagę wybierając obiektyw do makrofotografii.
- 1. skala odwzorowania obiektywu
- 2. odległość ostrzenia
- 3. ogniskowa
Skala odwzorowania to stosunek uzyskanego na matrycy obrazu do rzeczywistych wymiarów fotografowanego przedmiotu. Do bardzo małych obiektów, np. owadów najlepsze są makroobiektywy ze skalą co najmniej 1:1. Do robienia zdjęć większych przedmiotów można zakupić obiektyw macro pracujący w skali 1:2 lub 1:4. Najlepszą ogniskową w makrofotografii jest natomiast ogniskowa od 50 do 105 mm, jednak zdecydowana większość sprzedawanych obiektywów oscyluje wokół 100mm. Długa ogniskowa obiektywu pozwala uzyskać efekt dużego zbliżenia przy zachowaniu bezpiecznej i dyskretnej odległości od obiektu, np. owadów. Krótka ogniskowa natomiast pozwala wykonywać zdjęcia z mniejszej odległości i łatwiejsze uchwycenie ostrości.