Obiektywy do lustrzanek: tele zoom
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica filtra [mm]: 58
- Do matryc: APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 40.5
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw Pentax 70-210 mm f/4 HD FA ED SDM WR
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 95
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 105
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica filtra [mm]: 58
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 52
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 58
- Do matryc: APS-C
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica filtra [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 72
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica filtra [mm]: 58
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Średnica filtra [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.
Teleobiektyw zoom
Wśród teleobiektywów można znaleźć zarówno obiektywy stałoogniskowe jak i zmiennogoniskowe (popularnie nazywane zoomami). Pierwsze z nich nie mają możliwości regulacji przybliżenia/oddalenia, natomiast dzięki zoomowi jest taka możliwość dzięki czemu są zdecydowanie bardziej uniwersalne, które sprawdzi się przy wielu sytuacjach. Do teleobiektywów zwyczajowo zalicza się obiektywy o ogniskowej większej niż 70mm, choć ta granica zależy od nazewnictwa. W zależności od modelu tele zoomy mogą mieć rozpiętość ogniskowych od 70-200, 70-300, lub nawet większe takie jak np. obiektyw 100-400 Canon, czy też teleobiektyw Sigma 150-600, które cieszą się szczególnie uznaniem wśród fotografów natury i sportu.
Teleobiektywy zoom do sportu i dzikiej natury
Nie da się zrobić zdjęć z bliska podczas fotografowania zawodów sportowych, czy też dziko żyjących zwierząt. Dlatego też do tego typu fotografii warto wyposażyć się w teleobiektyw o szerokim zakresie ogniskowych. Tele zoom pozwoli na zrobienie fotografii bez płoszenia zwierząt i ingerowania w wysiłki sportowców. Dodatkowo obiektyw z zoomem umożliwi nam wygodne kadrowanie z różnych odległości. Może fotografować rzeczy i sytuacje, które nie wymagają zoomu, z bliska a następnie oddalić się i pokazać tę samą scenę z innej perspektywy.
Jaki teleobiektyw wybrać? Popularne zoomy reporterskie i ślubne
Do najpopularniejszych teleobiektywów należą konstrukcje takie jak zoom 70-200 2.8. Swoją popularność zawdzięczają dużemu zakresowi ogniskowych, co przekłada się na ich uniwersalność. Do tego duża jasność, która pozwala na pracę przy słabym świetle. Świetnie nadaje się więc do zastosowań reporterskich i fotografii ślubnej. Obiektyw 70-200 Canon 2.8 może jednak być dla niektórych użytkowników zbyt drogi - alternatywą dla oryginalnych teleobiektywów Nikona i Canona może być teleobiektyw Sigma 70-200 2.8. Oferuje on taki sam zakres ogniskowych, oraz taką samą jasność jak teleobiektyw Canona, czy Nikona. Sigma to producent, który oferuje genialną jakość zdjęć i solidną konstrukcję w przystępnej cenie.
Czy teleobiektyw nadaje się do portretu i krajobrazu?
Teleobiektywy, a szczególnie jasne jak na przykład 70-200 2.8, są także fantastycznymi obiektywami do portretów. Duży otwór przysłony, oraz długa ogniskowa pozwala na uzyskanie małej głębi ostrości i rozmycie tła za fotografowaną osobą. Dodatkową cechą teleobiektywów jest efekt spłaszczania perspektywy, co oznacza, że wraz z wydłużeniem ogniskowej można odnieść wrażenie, że obraz jest bardziej „ściśnięty”. Efekt ten można kreatywnie wykorzystać szczególnie przy fotografii krajobrazowej i sprawić, że zdjęcia będą wyglądać bardziej efektownie i zyskają na oryginalności.