

Obiektywy do lustrzanek: standardowe zoom
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw klasy 24-70 mm to prawdziwy klasyk w fotografii nadający się do wielu popularnych zastosowań, na przykład fotografii krajobrazowej i portretowej. Produkt należy do linii Art charakteryzującej się wybitnymi właściwościami optycznymi. Na konstrukcję optyczną składa się w sumie aż 7 soczewek specjalnych, są to elementy o niskiej dyspersji, asferyczne i asferyczne o niskiej dyspersji. Tak zaawansowana konstrukcja pozwoliła osiągnąć ostry obraz w całym kadrze dla pełnego zakresu ogniskowych. Obiektyw może być używany zarówno z aparatami wyposażonymi w matrycę formatu 35 mm jak i APS-C.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: APS-C
Obiektyw z mocowaniem Pentax KAF wyposażony w kompletny system uszczelnień zabezpieczających przed wilgocią i kurzem. Przeznaczony jest tylko do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Nominalna ogniskowa wynosi 18-135 mm, po założeniu do lustrzanki z matrycą APS-C kąt widzenia odpowiada ogniskowej 27.5-202.5 mm w aparatach formatu 35 mm.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: APS-C
17-55 mm f/2.8 EF-S IS USM to standardowy obiektyw zmiennoogniskowy dedykowany do lustrzanek z matryca APS-C. Zakres ogniskowych obejmuje zarówno szeroki kąt widzenia jak "lekki" teleobiektyw sprawia, że model ten nadaje się do realizacji większości tematów fotograficznych. Duży otwór przysłony ułatwia fotografowanie w słabym oświetleniu oraz uzyskanie atrakcyjnego rozmycia tła.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 58
- Do matryc: APS-C
18-55 mm f/3.5-5.6 EF-S IS II to podstawowy obiektyw dedykowany do lustrzanek APS-C. Dzięki swojej ogniskowej obejmującej zarówno szeroki kąt widzenia jak i teleobiektyw doskonale sprawdzi się przy codziennym fotografowaniu. Zastosowanie stabilizacji obrazu drugiej generacji sprawia, że obiektyw dobrze sprawdzi się też przy filmowaniu oraz przy zdjęciach w słabym oświetleniu.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Unowocześniona wersja popularnego obiektywu dla zawodowców i wymagających amatorów. Poprawiona jakość optyczna oraz skuteczność stabilizacji sięgająca 4EV doskonale sprawdzi się przy codziennym fotografowaniu i filmowaniu. Jak wszystkie obiektywy klasy L został on uszczelniony zabezpieczając konstrukcję przed pyłem czy zachlapaniem.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
24-70 mm f/2.8L II EF USM to najwyższej klasy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy dedykowany do pełnoklatkowych lustrzanek Canon. Zakres ogniskowych sprawia, że nadaje się do realizacji większości zadań fotograficznych, od krajobrazu, poprzez reportaż i podróże aż po portret. Duża jasność ułatwia fotografowanie w słabym oświetleniu oraz uzyskanie atrakcyjnego rozmycia tła.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
24-70 mm f/4 L EF IS USM jest mniejszym i lżejszym od swojego 'brata' obiektywem dedykowanym do pełnoklatkowych lustrzanek Canon. Wyposażony w stabilizację obrazu doskonale sprawdzi się zarówno podczas fotografowania jak i filmowania. Mniejsza od wersji f/2,8 konstrukcja idealnie współpracuje z tańszymi lustrzankami gwarantując tak samo wysoką jakość. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie rozmiar i waga są ważniejsze niż duży otwór przysłony a więc np. w fotografii podróżniczej czy codziennym użytkowaniu.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wysokiej jakości optyka, stała jasność oraz uszczelnienia bagnetu z pewnością zostaną docenione przez zaawansowanych użytkowników - ten uniwersalny obiektyw doskonale nadaje się do fotoreportażu oraz fotografii podróżniczej.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Druga generacja doskonałego, profesjonalnego obiektywu Nikkor 24-70 ze stałym światłem 2,8. Teraz, ten standardowy obiektyw zmiennoogniskowy o dużym otworze przysłony został wyposażony w stabilizację obrazu VR i elektromagnetyczną przesłonę. Silnik falowy zapewnia szybkie i ciche działanie autofokusa. Zaawansowana konstrukcja optyczna pozwala rejestrować zdjęcia z wyjątkową ostrością już od najszerszego otworu przesłony, a soczewki z powłoką nanokrystaliczną ograniczają poświaty i odblaski.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 72
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Popularny obiektyw z zoomem do lustrzanek formatu FX. Bardzo wygodne połączenie dużego zakresu ogniskowych oraz kompaktowych rozmiarów sprawia, że jest to znakomity obiektyw do zabrania na wycieczkę.
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: APS-C
Uniwersalny zoom o światło sile f/2.8, który świetnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Posiada 9 pierścieni uszczelniających, chroniących go przed pyłem i wilgocią. Silnik PLM AF pozwala na swobodną pracę z automatycznym i manualnym ustawianiem ostrości.
- Średnica [mm]: 52
- Do matryc: APS-C
Sprawdzony KITowy obiektyw z mocowaniem Pentax KAF wyposażony w kompletny system uszczelnień zabezpieczających przed wilgocią i kurzem. Przeznaczony jest tylko do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Nominalna ogniskowa wynosi 18-55 mm, po założeniu do lustrzanki z matrycą APS-C kąt widzenia odpowiada ogniskowej 27.5-84.5 mm.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Uniwersalny obiektyw typu zoom dla lustrzanek pełnoklatkowych i APS-C z mocowaniem Pentax KAF. Nomialna ogniskowa 24-70 mm w lustrzankach APS-C będzie odpowiednikiem 37-107 mm. Wysoka jasność na całym zakresie ogniskowych zapewnia komfortową pracę w trudnych warunkach oświetleniowych.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wysokiej jakości standardowy obiektyw typu zoom o zakresie ogniskowych 28-105. Przeznaczony do współpracy z lustrzankami pełnoklatkowymi lub formatu APS-C. Doskonale sprawdzi się przy codziennym fotografowaniu. Zastosowanie silnika DC sprawia, że autofocus działa szybko i cicho. Obudowa obiektywu została uszczelniona umożliwiając użytkowanie w niekorzystnych warunkach pogodowych.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Sigma A 24-105 mm f/4 DG OS HSM Nikon należy do linii premium Art, która zapewnia bezkompromisową jakość obrazu. Oferuje zakres ogniskowych, który świetnie sprawdzi się w fotoreportażu czy w podróży. Wykorzystuje cichy, szybki i precyzyjny silnik autofokusa HSM.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: APS-C
Przedstawiciel prestiżowej linii produktów Sigma Art cechuje się wyjątkową jasnością f/1.8 na całym zakresie uniwersalnych ogniskowych 50-100 mm. Wyjątkowa konstrukcja i najwyższa jakość wykonania oferują funkcjonalność jaką doceni każdy fotograf.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Odświeżona wersja reporterskiego klasyka od Tamrona czyli obiektywu o zakresie 24-70 mm i świetle 2.8. Duże koło obrazowe pozwala uzyskać zdjęcia niemal pozbawione winietowania nawet na dużych, pełnoklatkowych matrycach. W porównaniu do poprzednika usprawniono szybkość i precyzję ostrzenia oraz stabilizację obrazu. Ponadto wersja G2 jest kompatybilna z Tamron TAP-in Console - urządzeniem do aktualizacji oprogramowania i kalibracji obiektywu w domowym zaciszu.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.
Uniwersalne, standardowe obiektywy zmiennoogniskowe do lustrzanek
Obiektywy do lustrzanek mają różne parametry, właściwości i cechy - każdy z nich służy do nieco innych zastosowań. Są jednak także obiektywy nazywane standardowymi, które wyróżniają się większą uniwersalnością. To właśnie standardowe zoomy pozwalają fotografom i filmowcom pracować w różnych sytuacjach bez konieczności zmian optyki.
Reporterski zoom - standardowy obiektyw 24-70 2.8 sprawdzi się w każdej sytuacji
Sztandarowym przykładem takiego standardowego zoomu może być reporterski obiektyw 24-70 2.8, który jest częstym wyborem osób zajmujących się fotografią reportażową, sportową i ślubną. Ceniony jest przede wszystkim ze względu na swoją uniwersalność i dużą jasność. Łączy on w sobie zarówno zalety szerokokątnych obiektywów, przez obiektywy standardowe, aż po krótki teleobiektyw, który sprawdzi się idealnie do portretu - to znaczy, że może on z powodzeniem zastąpić nawet pięć obiektywów stałoogniskowych. Przy użyciu reporterskiego obiektywu 24-70 2.8 można zrealizować praktycznie cały reportaż bez konieczności zmiany obiektywu.
Standardowy obiektyw do lustrzanki niepełnoklatkowej
Osoby używające lustrzanek wyposażonych w matryce APSC powinny zainteresować się na przykład obiektywem Sigma 17-50 2.8, który jest swego rodzaju odpowiednikiem reporterskiego 24-70. Wszystko za sprawą efektu nazywanego „ekwiwalentem ogniskowej”, który sprawia, że kąt widzenia obiektywu się zmniejsza. Wspomniany obiektyw 17-50 pozwoli uzyskać ekwiwalent bardzo zbliżony do obiektywu 24-70 użytego na pełnoklatkowym korpusie.
Najlepszy obiektyw do fotografii ślubnej, reportażowej i sportowej
Reportaż ślubny to niezwykle wymagający temat zarówno dla fotografa jak i jego sprzętu. Często podczas takich zleceń bardzo dużo się dzieje i przez te dynamikę sytuacji nie ma czasu na zmianę obiektywu - wtedy przydatny może okazać się obiektyw zmiennoogniskowy, który pozwala zmienić kąt widzenia jednym ruchem nadgarstka. Właśnie możliwość szybkiej zmiany ogniskowej pozwala fotografowi na momentalne dostosowanie się do każdej sytuacji! Obiektyw do fotografii ślubnej powinien być dodatkowo jasny i mieć światłosiłę na poziomie f2.8, co pozwoli pracować nawet w trudnych warunkach oświetleniowych bez straty jakości. Duża jasność obiektywu w połączeniu z tak szerokim zakresem ogniskowych pozwoli również na dużą kreatywność i da możliwość robienia na przykład portretów z pięknie rozmazanym tłem.
Canon, Nikkor, Sigma czy Tamron? Czy warto kupować zamienniki standardowych zoomów?
Ciekawą alternatywą dla obiektywów systemowych Canona i Nikkora mogą być standardowe obiektywy Sigma, Tokina i Tamron. Na szczególną uwagę użytkownicy powinni zwrócić na serię Sigma Art oraz Tamron G2. Obiektywy firm zewnętrznych są przeważnie tańsze od oryginalnych obiektywów systemowych, ale coraz częściej inżynierowie tych firm starają się także żeby ich produkty były lepszej jakości niż obiektywy systemowe - dlatego też na przykład Sigma Art 24-70 2.8 i Tamron 24-70 2.8 G2 posiadają system stabilizacji, których nie ma ani Nikkor 24-70 2.8, ani Canon 24-70 2.8.