Canon 24-70 mm f/2.8 L II EF USM
Najpopularniejszy standardowy zoom dla profesjonalistów
Seria L (Luxury) to elita zaawansowanych obiektywów Canon, zaprojektowana i zbudowana pod kątem potrzeb najbardziej wymagających zawodowców. Obiektywy wyróżniają się najwyższą spotykaną jakością optyki, wykonane są z materiałów odpornych na ścieranie, a wewnętrzne mechanizmy zrobiono z wytrzymałych metali. Są także odporne na złe warunki atmosferyczne i wstrząsy. Występują w kolorach jasno-szarym i czarnym, a na ich końcu umieszczona jest charakterystyczna, czerwona obwódka. W obiektywach tej serii stosowane są specjalne szkła fluorytowe, najlepiej redukujące współczynnik aberracji chromatycznej.
Przeznaczenie
24-70 mm f/2.8L II EF USM to najwyższej klasy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy dedykowany do pełnoklatkowych lustrzanek Canon. Zakres ogniskowych sprawia, że nadaje się do realizacji większości zadań fotograficznych, od krajobrazu, poprzez reportaż i podróże aż po portret. Duża jasność ułatwia fotografowanie w słabym oświetleniu oraz uzyskanie atrakcyjnego rozmycia tła.
Cechy i korzyści
Optyka dostosowana do wymagających matryc
Obiektyw 24-70 oznaczony rzymską liczbą II jest drugą, poprawioną pod wieloma względami wersją. Na uwagę zasługuje przede wszystkim układ optyczny. Zbudowany z aż 18 elementów ulokowanych w 13 grupach zawiera 2 elementy asferyczne UD (o bardzo niskim współczynniku załamania światła) oraz jedną soczewkę Super UD. Rozwiązanie takie eliminuje powstawanie aberracji chromatycznej w całym zakresie ogniskowych. Każdy element obiektywu jest również pokryty zoptymalizowaną powłoką Canon Super Spectra, która ogranicza efekty odbicia i flary oraz zapewnia doskonały balans kolorów. Ponadto powłoka fluorowa minimalizuje ilość kurzu, brudu i odcisków palców na przedniej i tylnej stronie obiektywu, co pomaga zachować najwyższą jakość obrazu.
Bardzo szybki i cichy system AF
Zastosowany w obiektywie silnik ultradźwiękowy USM odpowiada za sprawne a przy tym ciche ustawianie ostrości, tak ważne przy fotografii reporterskiej. Minimalna odległość ogniskowania wynosząca zaledwie 38 cm przy każdej z ogniskowych pozwala na uzyskanie dużej skali odwzorowania. Osoby lubiące korzystać z ręcznego ustawiania ostrości mają taką możliwość nawet wtedy gdy przełącznik znajduje się w pozycji AF. Jest to szczególnie wygodne przy "doostrzaniu" lub chęci przeostrzenia w inne miejsce.
Kompaktowa, uszczelniona obudowa, jakość "klasy L"
Model 24-70 mm f/2.8L II EF USM należy do najwyższej klasy obiektywów oznaczonych literą L (Luxury). Każdy z obiektywów tej serii cechuje się solidną, odporną na zarysowania a także uszczelnioną obudową pozwalającą na fotografowanie w zapyleniu czy mgle. Obiektywy serii L łatwo rozpoznać po czerwonej obwódce znajdującej się w przedniej części obiektywu. Obiektyw jest też bardziej odporny na wstrząsy niż obiektywy tańszej serii. W porównaniu z poprzednią wersją zmienił się rownież rozmiar, który teraz jest o 10 mm krótszy.
Atrakcyjnie wyglądający bokeh
Zastosowana w obiektywie kołowa przysłona składa się z aż 9 listków tworząc bardzo atrakcyjne rozmycie tła, tzw. bokeh. W połączeniu z ogniskową w okolicach 70 mm bardzo dobrze sprawdzi się w fotografii portretowej.
Materiały dodatkowe
Katalog obiektywów Canon
Tabela kompatybilnych akcesoriów
Oznaczenia stosowane na obiektywach Canon
Katalog obiektywów zoom
- Opis produktu na polskiej stronie producenta
- Opis produku na zagranicznej stronie producenta
- Strona poświęcona obiektywom klasy L
- Interaktywna wyszukiwarka obiektywów - znajdź obiektyw dopasowany do Ciebie!
- Wyszukiwarka i porównywarka obiektywów Canon w jęz. angielskim
- Symulator obiektywów Canon EF - aplikacja mobilna pomagająca w wyborze
24-70 mm f/2.8L II EF USM to najwyższej klasy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy dedykowany do pełnoklatkowych lustrzanek Canon. Zakres ogniskowych sprawia, że nadaje się do realizacji większości zadań fotograficznych, od krajobrazu, poprzez reportaż i podróże aż po portret. Duża jasność ułatwia fotografowanie w słabym oświetleniu oraz uzyskanie atrakcyjnego rozmycia tła.