Filtry, pokrywki: polaryzacyjne
Filtr polaryzacyjny ze stajni Nisi Pro Nano HUC pomaga zredukować odbicia i odblaski. Dzieje się tak, za sprawą odfiltrowania światła, które uległo polaryzacji. Efekt możemy zaobserwować w przypadku fotografowania nieba. Błękit staje się ciemniejszy, a chmury pozostają białe
Filtr polaryzacyjny ze stajni Nisi Pro Nano HUC pomaga zredukować odbicia i odblaski. Dzieje się tak, za sprawą odfiltrowania światła, które uległo polaryzacji. Efekt możemy zaobserwować w przypadku fotografowania nieba. Błękit staje się ciemniejszy, a chmury pozostają białe
Standardowy filtr polaryzacyjny kołowy o średnicy 77mm. Wzmacnia nasycenie kolorów i kontrast, likwiduje refleksy z powierzchni wody i szkła oraz pogłębia błękit nieba. Firma Canon, posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji osprzętu fotograficznego. Filtry z najlepszej jakości materiałów zostały wykonane z typową dla tej firmy precyzją i dbałością o szczegóły.
Filtry serii DHG (Digital High Grade) zostały przystosowane specjalnie do fotografii cyfrowej. Doskonały balans kolorów oraz wielopowłokowa konstrukcja gwarantuje wysoką transmisję światła ze stratą do 0.5procenta (99.5 procenta przepuszczalności). Seria DHG Super dodatkowo została wzmocniona powłoką odporną na tłuszcz i wodę co zwiększa jakość, bezpieczeństwo oraz komfort czyszczenia.
Filtr polaryzacyjny ze stajni Nisi Pro Nano HUC pomaga zredukować odbicia i odblaski. Dzieje się tak, za sprawą odfiltrowania światła, które uległo polaryzacji. Efekt możemy zaobserwować w przypadku fotografowania nieba. Błękit staje się ciemniejszy, a chmury pozostają białe
Wysokiej jakości filtr polaryzacyjny, który ułatwia fotografowanie i filmowanie błyszczących powierzchni. Wykorzystuje wielowarstwowe powłoki, szkło optyczne Schott i mosiężną, pomalowaną na czarny mat ramkę, co zapewnia znakomitą jakość obrazu.
B+W filtr polaryzacyjny kołowy MRC Basic 82 mm redukuje odbicia i odblaski, filtrując światło, które uległo polaryzacji w wyniku odbicia od niemetalicznej powierzchni. Światło słoneczne naturalnie ulega częściowej polaryzacji w wyniku odbicia od elektronów w cząsteczkach powietrza, powodując jego rozproszenie w postaci mgiełki. Filtr polaryzacyjny ustawia to kierunkowo spolaryzowane światło prostopadle do światła odbitego, umożliwiając absorpcję znacznej części tego światła.
Wysokiej jakości filtr polaryzacyjny, który ułatwia fotografowanie i filmowanie błyszczących powierzchni. Wykorzystuje wielowarstwowe powłoki (w tym MRC nano), szkło optyczne Schott, folię polaryzacyjną Käsemann i mosiężną, pomalowaną na czarny mat ramkę, co zapewnia znakomitą jakość obrazu. Grubość jego konstrukcji wynosi zaledwie 4,3 mm.
Niezwykle pomocne narzędzie przy robieniu zdjęć przez szybę, nad wodą, czy w pełnym słońcu. Redukuje refleksy świetlne, dzięki czemu możemy sfotografować prawdziwy obiekt, a nie złudzenie powodowane przez źródło światła. Poza tym filtr pozwala pogłębić kolory i uwypuklić obiekty znajdujące się na zdjęciu.
Filtr polaryzacyjny kołowy typu Drop-In (tylny) o średnicy 48 mm. Przeznaczony do profesjonalnych teleobiektywów firmy Canon, jak EF 300 2.8 L USM.
Standardowy filtr polaryzacyjny kołowy o średnicy 58mm. Wzmacnia nasycenie kolorów i kontrast, likwiduje refleksy z powierzchni wody i szkła oraz pogłębia błękit nieba. Firma Canon, posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji osprzętu fotograficznego. Filtry z najlepszej jakości materiałów zostały wykonane z typową dla tej firmy precyzją i dbałością o szczegóły.
Wsuwany filtr polaryzacyjny dedykowany do teleobiektywów Canon EF. Filtr polaryzacyjny redukuje refleksy pojawiające siena błyszczących powierzchniach. Posiada wbudowaną przekładnię, która umożliwia wpływanie na intensywność działania filtra już po zamocowaniu go w obiektywie.
Profesjonalny, oryginalny filtr polaryzacyjny Carl Zeiss z powłokami T* jest gwarancją najlepszej jakości dla Twojego obiektywu. Redukuje ilość światła ultrafioletowego, które powoduje na zdjęciach niechciane zamglenia. Doskonale sprawdzi się w każdej sesji plenerowej.
Niezwykle cienki i lekki kołowy filtr polaryzacyjny z serii Pure Harmonie o średnicy 37 mm. Umożliwia redukcję refleksów powstałych z odbicia światła od powierzchni niemetalicznych, zwiększając nasycenie kolorów.
Promocja
Wyprzedaż
Hoya CIR-PL Fusion Antistatic 40.5 mm
Hoya Fusion Antistatic CIR-PL ma wszystko, czego możesz oczekiwać od filtra polaryzacyjnego klasy premium: skutecznie polaryzuje światło, jest całkowicie neutralny kolorystycznie, ma lekką, nisko profilową oprawkę i antystatyczną powłokę sprawiającą, że utrzymanie filtra w czystości jest zaskakująco proste. Staranny proces produkcyjny odbywa się w Japonii, a 18-warstwowa, antyrefleksyjna powłoka Super Multi Coating gwarantuje transmisję światła na poziomie 99,8%.
Filtr polaryzacyjny wykorzystujący wysokiej jakości szkło optyczne SR i wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne po obu stronach filtra. Szybki, bezpieczny i bezgwintowy system mocowania magnetycznego ułatwia obsługę filtra. Nanopowłoki ułatwiają czyszczenie akcesorium.
Filtry serii DHG (Digital High Grade) zostały przystosowane specjalnie do fotografii cyfrowej. Doskonały balans kolorów oraz wielopowłokowa konstrukcja gwarantuje wysoką transmisję światła ze stratą do 0.5procenta (99.5 procenta przepuszczalności).
MARUMI EXUS C-PL (LP) to filtry polaryzacyjne produkowane w Japonii, stworzone z myślą o profesjonalnych obiektywach. Doskonałe do fotografii krajobrazowej, technicznej i architektonicznej, usuwają odblaski z powierzchni niemetalicznych i pogłębiają nasycenie kolorów. Cienki pierścień zapobiega winietowaniu przy obiektywach ultraszerokokątnych a powłoki hydrofobowe, oleofobowe i antystatyczne zabezpieczają przed zabrudzeniami. Radełkowane wykończenie pierścienia ułatwia montaż na mrozie i w rękawiczkach.
Marumi Magnetic Slim to innowacyjny system filtrów optycznych z mocowaniem magnetycznym, które zapewniają szybką i komfortową obsługę na zasadzie "przykładasz i działasz". Filtry można ze sobą łączyć i używać kilku na raz. filtr polaryzacyjny pomoże Ci pozbyć się odbić i odblasków z powierzchni niemetalowych.
Filtr polaryzacyjny Marumi Super DHG jest odpowiedni dla profesjonalnych obiektywów. Odznacza się niemal bezstratną transmisją światła na poziomie 99.5%. Powłoki antyodblaskowe, wyczernione brzegi szkła i matowa, cienka oprawka gwarantują redukcję odblasków niemal do zera. Seria DHG Super dodatkowo została wzmocniona powłoką hydrofobową i odporną na tłuszcz, co zapobiega powstawaniu zacieków, odcisków palców i ułatwia czyszczenie.
Najczęściej kupowane
Filtry fotograficzne stosuje się w fotografii od wielu lat. Kiedyś, tj. w czasach fotografii analogowej były znacznie bardziej popularne niż dziś, czyli w dobie fotografii cyfrowej. Efekt działania większości filtrów fotograficznych da się symulować w programach graficznych typu Photoshop. Jest jeden wyjątek, a jest nim filtr polaryzacyjny. Co to jest filtr polaryzacyjny, do czego służy, jaki daje efekt oraz jaki filtr polaryzacyjny kupić przeczytasz poniżej.
Filtr polaryzacyjny to soczewka umieszczona w czarnym cienkim pierścieniu, który nakręcamy z przodu obiektywu. Fotografowie w swoim slangu często mówią na niego „polar”. Filtr nakręcamy na obiektyw w aparacie, żeby nasze zdjęcia krajobrazowe, architektury, czy nawet zwykłe zdjęcia ze spacerów po mieście wyglądały bardziej profesjonalnie.
Zadaniem tego filtra jest polaryzacja światła, jakie wpada przez obiektyw na matrycę aparatu. Efektem działania filtra polaryzacyjnego jest likwidacja niechcianych odblasków. Warto zaznaczyć, że udaje się to tylko w przypadku przedmiotów niemetalowych i nie będących lustrem. Dzięki temu akcesorium możemy zwiększyć klarowność krajobrazu, pozbywając się zamglenia. Pozbędziemy się odblasków z szyb, okien wystawowych, dzięki czemu można będzie sfotografować wnętrze za szybą. Podobnie działa to w przypadku odbić na tafli wody. Redukując odbicie filtrem polaryzacyjnym z łatwością zobaczymy, co jest np. na dnie kałuży czy jeziora.
Warto korzystać z filtra polaryzacyjnego w fotografii krajobrazowej, ponieważ dzięki niemu uzyskamy nasycony i pogłębiony kolor nieba i trawy. W fotografii architektury i wnętrz za pomocą polaryzatora pozbędziemy się odblasków z szyb i okien oraz mebli. W archiwizacji eksponatów muzealnych pozbędziemy się odbić pochodzących z szyb umiejscowionych dookoła eksponatów.
Filtra polaryzacyjnego w przeciwieństwie do innych filtrów fotograficznych nie wystarczy przykręcić do obiektywu. Będzie on działał tylko wtedy, gdy lekko przekręcimy jego płaszczyznę względem soczewki obiektywu. Możemy w ten sposób uzyskać efekt o różnym natężeniu i dostosowywać go do własnych potrzeb. Aby spolaryzować światło padające na matrycę aparatu należy zmienić kąt jego padania. Warto pamiętać, że ten filtr odcinając pewne spektrum światła sprawia, że mniej dostaje się go na matrycę aparatu. Zdjęcie z filtrem może wymagać wydłużenia ekspozycji fotografii o 1 lub 2 działki EV w porównaniu do zdjęcia bez filtra.
Najlepsze efekty osiągniemy wtedy, gdy obiektyw będzie skierowany prostopadle do źródła światła. Co to znaczy? Mianowicie musimy tak ustawić się z aparatem, aby źródło światła np. lampę błyskową lub słońce mieć nisko, po swojej prawej lub lewej stronie. Efektu działania filtra polaryzacyjnego nie zauważymy fotografując pod światło ani mając źródło światła za plecami. Lepsze do tego będzie również nisko umiejscowione nad horyzontem słońce niż godzina 12, w samo południe.
Średnicę filtra dopasowujemy do średnicy obiektywu. Warto kupić filtr droższy, wyższej jakości, aby zastosowane szkło optycznego nie miało złego wypływu na jakość fotografii. Nie dawało zafarbu ani nie pogarszało ostrości na zdjęciu. Koszt takiego filtra polaryzacyjnego to od 50 do 200 zł. Na jego cenę ma wpływ marka producenta, np. Marumi czy Hoya oraz średnica filtra. Mniejsze filtry kosztują mniej, im większy tym droższy. Warto kupić filtr polaryzacyjny z dodatkowymi powłokami antyrefleksyjnymi oraz oleofobowymi, które zabezpieczą soczewkę przed brudem, powstawaniem odcisków palców i kurzem.
Co to jest filtr polaryzacyjny? Dlaczego warto go kupić?
Filtr polaryzacyjny to soczewka umieszczona w czarnym cienkim pierścieniu, który nakręcamy z przodu obiektywu. Fotografowie w swoim slangu często mówią na niego „polar”. Filtr nakręcamy na obiektyw w aparacie, żeby nasze zdjęcia krajobrazowe, architektury, czy nawet zwykłe zdjęcia ze spacerów po mieście wyglądały bardziej profesjonalnie.
Jak działa filtr polaryzacyjny i jaki daje efekt?
Zadaniem tego filtra jest polaryzacja światła, jakie wpada przez obiektyw na matrycę aparatu. Efektem działania filtra polaryzacyjnego jest likwidacja niechcianych odblasków. Warto zaznaczyć, że udaje się to tylko w przypadku przedmiotów niemetalowych i nie będących lustrem. Dzięki temu akcesorium możemy zwiększyć klarowność krajobrazu, pozbywając się zamglenia. Pozbędziemy się odblasków z szyb, okien wystawowych, dzięki czemu można będzie sfotografować wnętrze za szybą. Podobnie działa to w przypadku odbić na tafli wody. Redukując odbicie filtrem polaryzacyjnym z łatwością zobaczymy, co jest np. na dnie kałuży czy jeziora.
Filtr polaryzacyjny i jego wpływ na kolory
Warto korzystać z filtra polaryzacyjnego w fotografii krajobrazowej, ponieważ dzięki niemu uzyskamy nasycony i pogłębiony kolor nieba i trawy. W fotografii architektury i wnętrz za pomocą polaryzatora pozbędziemy się odblasków z szyb i okien oraz mebli. W archiwizacji eksponatów muzealnych pozbędziemy się odbić pochodzących z szyb umiejscowionych dookoła eksponatów.
Jak używać polara w fotografii, żeby było widać efekt jego działania?
Filtra polaryzacyjnego w przeciwieństwie do innych filtrów fotograficznych nie wystarczy przykręcić do obiektywu. Będzie on działał tylko wtedy, gdy lekko przekręcimy jego płaszczyznę względem soczewki obiektywu. Możemy w ten sposób uzyskać efekt o różnym natężeniu i dostosowywać go do własnych potrzeb. Aby spolaryzować światło padające na matrycę aparatu należy zmienić kąt jego padania. Warto pamiętać, że ten filtr odcinając pewne spektrum światła sprawia, że mniej dostaje się go na matrycę aparatu. Zdjęcie z filtrem może wymagać wydłużenia ekspozycji fotografii o 1 lub 2 działki EV w porównaniu do zdjęcia bez filtra.
Kiedy najbardziej widać efekt filtra polaryzacyjnego?
Najlepsze efekty osiągniemy wtedy, gdy obiektyw będzie skierowany prostopadle do źródła światła. Co to znaczy? Mianowicie musimy tak ustawić się z aparatem, aby źródło światła np. lampę błyskową lub słońce mieć nisko, po swojej prawej lub lewej stronie. Efektu działania filtra polaryzacyjnego nie zauważymy fotografując pod światło ani mając źródło światła za plecami. Lepsze do tego będzie również nisko umiejscowione nad horyzontem słońce niż godzina 12, w samo południe.
Marumi i Hoya najlepsze marki filtrów polaryzacyjnych do fotografii
Średnicę filtra dopasowujemy do średnicy obiektywu. Warto kupić filtr droższy, wyższej jakości, aby zastosowane szkło optycznego nie miało złego wypływu na jakość fotografii. Nie dawało zafarbu ani nie pogarszało ostrości na zdjęciu. Koszt takiego filtra polaryzacyjnego to od 50 do 200 zł. Na jego cenę ma wpływ marka producenta, np. Marumi czy Hoya oraz średnica filtra. Mniejsze filtry kosztują mniej, im większy tym droższy. Warto kupić filtr polaryzacyjny z dodatkowymi powłokami antyrefleksyjnymi oraz oleofobowymi, które zabezpieczą soczewkę przed brudem, powstawaniem odcisków palców i kurzem.


