Liczba produktów: 80
Sortowanie:
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 120
Jeżeli poszukujesz rozwiązania, które sprawdzi się zarówno podczas pracy z lampami reporterskimi, jak i studyjnymi, to sofbox parasolkowy świetnie spełni tę rolę. Jest to dyfuzor o wymiarach 80x120 cm, którego konstrukcja parasolkowa zapewnia wygodne rozkładanie i składanie. Świetnie sprawdzi się zarówno w studiu, jak i w plenerze. 
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 85
Głęboka parasolka paraboliczna do pracy w studiu i plenerze. Doskonale sprawdzi się jako główne światło na planie, dające wyrazisty i kontrastowy efekt. Jak wszystkie akcesoria Profoto wykonana z najwyższej jakości tkanin, metalowe elementy zabezpieczone przed rdzą. Rozmiar S o średnicy 85 cm. Torba na parasolkę w zestawie.
10/10 (1 opinia) Czytaj opinie
  • Średnica [cm]: 120
Parasolka transparentna jest najprostszym, ale bardzo skutecznym elementem rozpraszającym światło lampy błyskowej. Pasuje do każdego standardowego uchwytu.
8/10 (8 opinii) Czytaj opinie
Uchwyt GlareOne typu E pozwala na zamocowanie lampy reporterskiej wraz z parasolką fotograficzną i uzyskanie prostego a jednocześnie uniwersalnego zestawu oświetleniowego. Doskonale sprawdzi się w fotografii portretowej, produktowej czy medycznej. Wyposażony w przegub pozwala na odchylenie lampy w zakresie -90°/+90°.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 90
Parasol typu softbox o średnicy 90 cm. Łączy szybkość rozkładania i lekkość parasola z funkcjonalnością softboxa. Doskonale sprawdzi się w sytuacji gdzie chcemy szybko zmiękczyć i rozproszyć światło.
7.8/10 (4 opinie) Czytaj opinie
Uchwyt do mocowania lampy błyskowej i parasolki. Ma solidną i wytrzymałą konstrukcję z możliwością mocowania na statywach oświetleniowych. Długie metalowe sanki pozwalają na regulację położenia lampy błyskowej w uchwycie.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 120
Parasolka biała jest najprostszym, ale bardzo skutecznym elementem odbijającym światło lampy błyskowej. W porównaniu do parasolki srebrnej daje bardziej miekkie oświetlenie. Pasuje do każdego standardowego uchwytu.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica softboxa [cm]: 135
  • Szybki montaż: tak
Wielofunkcyjny parasol GlareOne Orb 135 Silver sprawdzi w każdej sytuacji. Doskonały do pracy w studio i plenerze. Umożliwia kreatywną pracę z oświetleniem, dając efekt mocnego i kontrastowego światła lub po odpięciu dyfuzora - światła miękkiego i rozproszonego. W pierwszym przypadku  przyda się w fotografii modowej, natomiast w drugim umożliwi uzyskanie nastrojowych zdjęć portretowych. 
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica softboxa [cm]: 160
  • Szybki montaż: tak
Parasol GlareOne Orb 160 White to najlepszy wybór do fotografii portretowej i wielu innych sesji studyjnych. Sprawdzi się także w plenerze. Umożliwi Ci kreatywną pracę z oświetleniem, emitując miękkie i rozproszone światło.
5.5/10 (2 opinie) Czytaj opinie
Manfrotto Lite-Tite ML026 to przegub z mocowaniem na parasol. Pozwala zamocować parasole z prętem o średnicy do 12mm.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 150
Parasol o unikalnej budowie łączącej w sobie zalety zwykłej parasolki oraz dużych softboxów. Posiada powierzchnię odbijającą światło o mlecznie białym wykończeniu. Parasol będzie niezwykle przydatny w szczególności przy sesjach portretowych gdzie potrzebne jest delikatne, mocno rozproszone, miękkie światło.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
Uniwersalna głowica przegubowa do zamocowania parasoli studyjnych na statywie, pochylna pod kątem aż 80stopni.
2-4 dni
68
Do koszyka
10/10 (1 opinia) Czytaj opinie
  • Średnica [cm]: 83
Uniwersalny parasol srebrny z dyfuzorem łączący 2 cechy w jednym produkcie. Wystarczy zdjąć jedną z powłok a srebrny parasol odbijający stanie się parasolem dyfuzyjnym oszczędzając przy tym czas i ilość sprzętu. Średnica parasola wynosi 83 cm.
10/10 (1 opinia) Czytaj opinie
  • Średnica [cm]: 120
Parasolka złota jest najprostszym, ale bardzo skutecznym elementem odbijającym światło lampy błyskowej. W porównaniu do parasolki srebrnej daje cieplejsze oświetlenie o podobnym poziomie kontrastu. Pasuje do każdego standardowego uchwytu.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 105
Parasol biały o średnicy 105cm.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 102
Parasol srebrno-czarny o średnicy 102cm. Całkowicie odbija światło, nie przepuszczając go na drugą stronę. Daje chłodny odcień światła.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Srebrna, powierzchnia odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Ponadto faktura wewnętrznej powierzchni jest lekko matowa, aby jeszcze lepiej rozpraszać światło. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii fashion, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego, kontrastowego światła o nieco chłodnej barwie. Średnica 105 cm umożliwia uzyskanie stosunkowo szerokiego strumienia światła.
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Biała powierzchnia odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego, delikatnego światła o ciepłej barwie. Średnica 105 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie strumienia światła.
2-4 dni
405
Do koszyka
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii portretowej, np. ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie delikatnego, lekko ocieplonego oświetlenia i subtelnych cieni. Średnica 105 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na rozproszenie światła pod dużym kątem.
2-4 dni
405
Do koszyka
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
  • Średnica [cm]: 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Zewnętrzna, transparentna tkanina koloru białego cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii portretowej, np. ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie delikatnego, lekko ocieplonego oświetlenia i subtelnych cieni. Średnica 105 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na rozproszenie światła pod dużym kątem.
2-4 dni
368
Do koszyka

Parasolki fotograficzne do studia – rodzaje i zastosowanie


Parasolka fotograficzna to najpopularniejszy modyfikator światła stosowany w fotografii studyjnej. Nie ważne czy prowadzisz duże, profesjonalne studio fotograficzne, czy małe, domowe atlier, jest to gadżet must have. Parasolki fotograficzne występują w kilku rodzajach i każdy z nich inaczej pracuje ze światłem, w związku z czym ma inny wpływ na zdjęcie. Warto mieć różne rodzaje parasolek foto, ponieważ możemy osiągnąć różne efekty bardzo niskim kosztem. Cena parasolki fotograficznej zaczyna się już od około 20 zł. Będzie to świetne rozwiązanie dla początkującego amatora fotografii studyjnej tak samo jak dla profesjonalnego fotografa. Dosłownie dla każdego!

Parasolka transparentna dyfuzyjna do zmiękczania światła lamp


Ten rodzaj parasoli fotograficznych nazywany jest dwojako. Przez jednych transparentne, przez innych dyfuzyjne. Jest to dokładnie to samo, nie należy tu doszukiwać się różnic. Przezroczysty, biały materiał, z którego produkowane są parasole, działa jak dyfuzor. Jego zadaniem jest zmiękczanie światła emitowanego przez lampy błyskowe lub lampy światła stałego. Promienie światła przechodzące przez dyfuzor są rozpraszane, dzięki czemu osiągamy łagodniejsze cienie i równomierne oświetlenie w całym kadrze. Wada parasolek transparentnych to spore starty światła, gdyż jak już wspomniano w poprzednim zdaniu, światło jest przez nie rozpraszane. Część światła zwyczajnie ucieka na boki, odbija się od ścian i sufitu w studiu fotograficznym i pada w mało kontrolowany sposób na plan zdjęciowy. Stosowane są one głównie w fotografii produktowej i portretowej.

Parasolka odbijająca biała, srebrna, złota


Jak sama nazwa wskazuje, ten rodzaj parasolek fotograficznych mocuje się przy lampie błyskowej, aby odbić od nich światło. Tym samym możemy je zintensyfikować, zmienić jego charakter, kolor oraz zmiękczyć i zwiększyć powierzchnię świecenia. Parasolki odbijające dają światło o wyrazistym charakterze.

W sprzedaży dostępne są parasolki o różnych rozmiarach i kolorach, np. parasolka odbijająca biała, srebrna i złota. Złota powierzchnia odbijająca świetnie sprawdzi się w sytuacjach, gdy chcemy ocieplić kolor światła, żeby cera modelki wyglądała na zdrową i lekko opaloną. Srebrna parasolka da natomiast chłodniejszy odcień światła a biała pomoże wykreować naturalne, neutralne oświetlenie przypominające światło dzienne. Biała parasolka odbijająca daje znacznie słabszy efekt niż złota czy srebrna.

Wewnętrzna strona parasolki fotograficznej pokryta jest kolorem i to do wewnątrz kierujemy lampę błyskową – zupełnie odwrotnie niż w przypadku parasolki dyfuzyjnej, która świeci przez materiał dyfuzyjny. Parasolka odbijająca od strony zewnętrznej pokryta jest czarnym, nieprzepuszczającym światła materiałem, dzięki czemu nie ma zauważalnych strat światła. Cała moc błysku z lampy odbija się od wewnętrznej strony parasolki.

Parasolki softboxy 2w1


Parasolki typu softbox to bardzo wygodne rozwiązanie do mobilnego studia. Idealne dla osób lubiących komfort urządzeń dwa w jednym. Działają one podobnie jak parasolki odbijające, a jedyną różnicą między nimi jest zamocowany dodatkowy materiał dyfuzyjny, który zmiękcza światło.

Z drugiej strony można ją przyrównać do softoboxu. Osoby, które zastanawiają się: parasolka czy softbox do studia powinny wiedzieć o jednej różnicy między nimi. Tym, co różni parasol od sofboxu jest to, że świeci on światłem odbitym, a nie bezpośrednim jak softbox, więc efekt na zdjęciu może się trochę różnic.

Parasolko softbox jest również znacznie łatwiejszy w montażu oraz transporcie, co może być ważne dla osób, które organizują sesje u klienta lub w plenerze albo w swoim domu i muszą za każdym razem rozkładać set oświetleniowy od początku. Parasolki fotograficzne rozkłada się jak tradycyjne parasole, natomiast softbox wymaga użycia siły w montażu i dopasowania różnych niewygodnych prętów do metalowego pierścienia i naciągnięcia materiału na stelaż.

Parasole sferyczne i paraboliczne


Dość oryginalnym rozwiązaniem do oświetlenia sesji studyjnej są modyfikatory o nazwie parasole sferyczne i paraboliczne. Od zwykłych parasolek fotograficznych różnią się głównie kształtem i rozmiarem, co, o dziwo, bardzo mocno wpływa na finalny efekt. Fotografie wykonywane w studio często inspirowane są tym, co znamy ze świata zewnętrznego a fotografowie próbują odtworzyć sceny z plenerów pod dachem swojego studia. Oświetlenie słoneczne można imitować na zdjęciu dzięki użyciu specjalnych modyfikatorów jak właśnie parasole paraboliczne. Ich ogromny rozmiar sięgający czasami nawet kilku metrów oraz wyjątkowo głęboki kształt, do tego zamocowane na potężnych statywach potrafią dać specyficzny modowy efekt, przypominający światło słoneczne w środku dnia. Z uwagi na wysoki koszt i wymagający rozmiar stosuje się głównie na planach reklamowych przy komercyjnych sesjach zdjęciowych.