Częste pytania

  1. Jaką firmą kurierską wysyłacie Państwo towary i w jakich godzinach kurier doręcza paczki?
  2. Jak mogę skontaktować się z kurierem?
  3. Dlaczego strona internetowa (śledzenie przesyłki) nie pokazuje informacji o mojej przesyłce?
  4. Co się dzieje gdy kurier nie zastanie mnie w miejscu dostawy?
  5. Czy można sprawdzić zawartość przesyłki przed zapłacaniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru przesyłki?
  6. Skąd będę wiedział, że danego dnia mam czekać na przesyłkę?
  7. Co mam zrobić, jeśli mimo oczekiwania, nie otrzymałem danego dnia przesyłki?
  8. Czy mogę podać jako adres dostawy inny adres (np. do pracy)?
  9. Jak mogę sprawdzić co się dzieje z moją przesyłką?
  10. Jak powinna wyglądać paczka, którą ma mi przywieźć kurier?
  11. Czy i w jakich godzinach mogę odebrać przesyłkę osobiście w oddziale firmy kurierskiej?
  12. Jak otrzymać przesyłkę w sobotę i ile to kosztuje?
  13. Czy jest możliwość wysyłki za granicę, ile to kosztuje?
  14. W jakiej sytuacji należy spisać protokół odbioru (reklamacji)?
  15. Co mam zrobić, jeśli przesyłka, którą chce mi wręczyć kurier, jest uszkodzona lub nosi ślady otwierania?
  16. Co mam zrobić jeśli stwierdzę, że w przesyłce jest nie to co, zamawiałem lub czegoś brakuje?
  17. Czy mogę zapłacić kartą kurierowi przy odbiorze paczki?
  18. Czy kurier będzie dzwonił przed doręczeniem paczki?

1. Jaką firmą kurierską wysyłacie Państwo towary i w jakich godzinach kurier doręcza paczki?

  • DPD, UPS, Kurier InPost: w godzinach 9-18
  • Paczkomat InPost: całodobowo
  • Poczta Polska, Orlen, Żabka: zgodnie z godzinami otwarcia placówki

2. Jak mogę skontaktować się z kurierem?

Nie każdy kurier będzie dzwonić przed doręczeniem paczki, gdyż nie wszyscy dysponują służbowym telefonem. W dniu wysyłki wysyłamy na e-maila numer przesyłki. Mając taki numer, możemy sprawdzić na stronie wybranego przewoźnika, na jakim etapie doręczenia znajduje się paczka.

Poniżej kontakty do poszczególnych przewoźników:

Na Państwa życzenie wyrażone odpowiednią adnotacją w polu “UWAGI” podczas składania zamówienia, możemy na liście przewozowym umieścić informację z prośbą o kontakt telefoniczny kuriera z odbiorcą przed dostawą. Jednak nie jesteśmy w stanie zagwarantować wykonania tej prośby przez kuriera.
 

3. Dlaczego strona internetowa (śledzenie przesyłki) nie pokazuje informacji o mojej przesyłce?

Przesyłki w bazie danych firmy kurierskiej pojawiają się dopiero od godziny około 19.00 w dniu nadania. Docelowy oddział udzieli dodatkowych informacji dopiero następnego dnia rano.

4. Co się dzieje gdy kurier nie zastanie mnie w miejscu dostawy?

Kurier powinien zostawić dokument awizo z numerem przesyłki i telefonem do oddziału firmy kurierskiej. Jednak np. na osiedlach, w blokach, może to być utrudnione z powodu stosowania domofonów. Kurier może też się skontaktować z Państwem telefonicznie na podany przez nadawcę numer telefonu, ale nie ma takiego obowiązku.

Po pozostawieniu awizo, kurier zostawia przesyłkę w Strefie Paczki (DPD) albo punkcie UPS (przesyłka nie wraca jeszcze do magazynu Cyfrowe.pl). Przesyłka nie wraca jeszcze do magazynu Cyfrowe.pl). Druga próba doręczenia następuje zazwyczaj kolejnego dnia. Sugerujemy zadzwonić do kuriera (jeśli jest to możliwe), aby potwierdzić dogodną godzinę i dzień ponownej próby doręczenia.

W przypadku gdy powtórna próba doręczenia się nie powiedzie - przesyłka zwykle wraca do nadawcy lub zostaje zatrzymana w oddziale firmy kurierskiej do czasu wyjaśnienia z nadawcą dalszych losów przesyłki.

5. Czy można sprawdzić zawartość przesyłki przed zapłaceniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru przesyłki?

Odbiorca nie może otworzyć przesyłki przed zapłaceniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru. Wynika to z konieczności ochrony zawartości przesyłki przed ingerencją osób trzecich w czasie jej transportu od dostawcy do odbiorcy oraz tego, że kurier jest za przesyłkę odpowiedzialny do momentu jej skutecznego i ostatecznego doręczenia. Taka procedura obowiązuje we wszystkich firmach kurierskich na rynku.

Po uiszczeniu kwoty pobrania należy koniecznie sprawdzić zawartość przesyłki przy kurierze. 

W przypadku niezgodności zawartości - spisz protokół odbioru (reklamacji).

6. Skąd będę wiedział, że danego dnia mam czekać na przesyłkę?

W dniu nadania przesyłki, nie wcześniej niż po godzinie 16:00, otrzymacie Państwo od naszej firmy e-mail z potwierdzeniem wysłania towaru wraz z podanym numerem przesyłki. To będzie oznaczało, że następnego dnia roboczego należy spodziewać się kuriera.

7. Co mam zrobić jeśli mimo oczekiwania nie otrzymałem danego dnia przesyłki?

Należy skontaktować się z oddziałem firmy kurierskiej (patrz wyżej pytanie ‘Jak mogę skontaktować się z kurierem?’) podać numer oczekiwanej przesyłki i zapytać o powód niedostarczenia jej zgodnie z zaplanowaną na ten dzień dostawą. Być może kurier nie mógł z jakiegoś powodu trafić pod podany adres docelowy. Samodzielne sprawdzenie losu przesyłki w najbliższym oddziale firmy kurierskiej jest najszybszym sposobem na zdobycie informacji o dostawie przesyłki.

8. Czy mogę podać jako adres dostawy inny adres (np. do pracy)?

Tak.

Przed wysyłką zamówienia można zmienić adres dostawy, jeśli ma być inny, niż dane na fakturze. Najlepiej podać taki adres, pod jakim będą Państwo osiągalni w godzinach doręczeń - czyli zazwyczaj od 10:00 do 17:00. Sugerujemy, aby miejscem dostawy było miejsce pracy, gdyż kurierom zwykle wygodniej trafić do firmy, niż do prywatnego mieszkania.

9. Jak mogę sprawdzić co się dzieje z moją przesyłką?

W e-mailu potwierdzającym wysłanie towaru znajduje się numer przesyłki. Mając ten numer, można sprawdzić status przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.

10. Jak powinna wyglądać paczka, którą ma mi przywieźć kurier?

To zależy od zawartości. Małe przedmioty typu karty pamięci, filtry itp. zapakowane są w oryginalną kopertę firmy kurierskiej. Pozostałe przesyłki pakowane są w kartony. Niektóre paczki dodatkowo zabezpieczamy czarną folię stretch. Kartony są dokładnie oklejone firmową taśmą klejącą zawierającą m.in. logo sklepu Cyfrowe.pl.

11. Czy i w jakich godzinach mogę odebrać przesyłkę osobiście w oddziale firmy kurierskiej?

Generalnie przesyłki można odebrać w godzinach 10:00 - 18:00, ale może to się różnić w zależności od dnia pracy i oddziału dlatego proponujemy skontaktować się z danym oddziałem telefonicznie, bądź e-mailem i ustalić, w jakich godzinach można odebrać przesyłkę.

12. Jak otrzymać przesyłkę w sobotę i ile to kosztuje?

Przewoźnik DPD umożliwia doręczenie paczki na sobotę między 9:00 a 14:00. Taka usługa jest możliwa jedynie w dużych miastach, gdzie są oddziały DPD. Kosztuje to dodatkowo 15 zł.

Klient może  odebrać w oddziale DPD w sobotę.

Alternatywą jest skorzystanie z usługi InPostu Paczkomaty i wybranie dodatkowej opcji “Dostawa w Weekend” - kosztuje to dodatkowo 4,90 zł. Wówczas wybrany Paczkomat jest dostępny przez całą dobę.
 

13. Czy jest możliwość wysyłki za granicę, ile to kosztuje?

Wysyłamy przesyłki, za pośrednictwem DPD, do wybranych krajów Unii Europejskiej oraz kilku spoza Unii. Aktualna lista jest podawana w koszyku w drugim kroku procesu zakupowego, gdzie trzeba wybrać kraj dostawy. Koszt takiej wysyłki wynosi zazwyczaj 100 zł. 

14. W jakiej sytuacji należy spisać protokół odbioru (reklamacji)?

Najważniejszą kwestią na początek jest spisanie protokołu w momencie odbioru paczki, w obecności kuriera, a nie kilka dni później.

W chwili odbioru przesyłki odbiorca powinien sprawdzić, czy opakowanie jest oryginalnie zapakowane. Paczka musi być oklejona taśmami firmowymi z logo Cyfrowe.pl, które nie mogą nosić śladów uszkodzenia. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania, taśm lub stwierdzenia prób otwierania przesyłki, należy spisać w obecności kuriera protokół odbioru (reklamacji)

Po odbiorze należy w obecności kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić, czy jej zawartość jest zgodna z zamówieniem oraz, czy towary nie noszą śladów uszkodzenia. W razie stwierdzenia nieprawidłowości należy spisać protokół, na którym musi podpisać się kurier i niezwłocznie skontaktować się z naszą firmą. Protokół odbioru spisany w obecności kuriera jest jedyną podstawą do uznania ewentualnych reklamacji.

Sugerujemy zawsze sprawdzać zawartość przesyłki przy kurierze, nawet jeśli nie nosi ona widocznych śladów uszkodzeń.

15. Co mam zrobić, jeśli przesyłka, którą chce mi wręczyć kurier, jest uszkodzona lub nosi ślady otwierania?

Jeśli są podejrzenia, że paczka była otwierana bądź widać uszkodzenia przesyłki powstałe podczas transportu, prosimy nie odbierać przesyłki i jak najszybciej skontaktować się z naszym sklepem. Należy koniecznie spisać, w momencie odbioru paczki, z kurierem protokół szkody na specjalnym druku udostępnionym przez kuriera. Tylko protokół podpisany przez kuriera w dniu odbioru paczki jest podstawą do reklamacji zawartości przesyłki!

16. Co mam zrobić jeśli stwierdzę, że w przesyłce jest nie to co, zamawiałem lub czegoś brakuje?

Są dwie możliwości opisane poniżej. W każdym przypadku należy jak najszybciej skontaktować się z naszą firmą oraz koniecznie spisać, w momencie odbioru paczki, z kurierem protokół szkody na specjalnym druku udostępnionym przez kuriera. Tylko protokół podpisany przez kuriera w dniu odbioru paczki jest podstawą do reklamacji zawartości przesyłki!

  • Odmowa odbioru przesyłki

Po uiszczeniu kwoty pobrania należy zażądać obecności kuriera przy dokładnym sprawdzeniu zawartości przesyłki (sprawdzenie musi jednak nastąpić natychmiast i w obecności kuriera). Nawet po uiszczeniu kwoty pobrania jest możliwy zwrot przesyłki kurierowi. Należy spisać z kurierem protokół szkody w dniu odbioru paczki i oddać przesyłkę do zwrotu na koszt sklepu. Kurier zwraca wtedy natychmiast kwotę pobrania.

W ten sposób zachowane jest bezpieczeństwo zarówno odbiorcy, jak i odpowiedzialnego za przesyłkę kuriera.

  • Odebranie przesyłki i kontakt z naszą firmą w celu ustalenia sposobu naprawienia niezgodności w przesyłce

Należy odebrać przesyłkę, spisać stosowny protokół szkody (niezgodności) w momencie odbioru paczki i bezzwłocznie skontaktować się z nami przedstawiając protokół (w formie zdjęcia czy zeskanowanego pliku PDF). Natychmiast przystąpimy do wyjaśnienia takiego stanu rzeczy i jego naprawy.

Informujemy, że wszystkie przesyłki są dodatkowo ubezpieczone na wypadek zaginięcia, zniszczenia, uszkodzenia czy kradzieży.

17. Czy mogę zapłacić kartą kurierowi przy odbiorze paczki?

Tak, można zapłacić z użyciem karty płatniczej w przypadku kuriera DPD. Pozostali przewoźnicy nie dysponują terminalem do obsługi płatności kartą.

18. Czy kurier będzie dzwonił przed doręczeniem paczki?

Nie każdy kurier będzie dzwonić przed doręczeniem paczki, gdyż mogą nie mieć na to czasu. W dniu wysyłki wysyłamy na e-maila numer przesyłki. Dysponując takim numerem, możemy sprawdzić na stronie wybranego przewoźnika, na jakim etapie doręczenia znajduje się paczka.