
Wyposażenie ciemni
Kuweta do chemii fotograficznej. Przeznaczona do papieru o formacie maksymalnie 30x40cm.
Lejek do zlewania chemii do butelek. Średnica lejka to 12cm.
Butelka do przechowywania chemii o pojemności 2000ml. Doskonała do przechowywania utrwalacza czy przerywacza. Do przechowywania wywoływacza zaleca się używanie ciemnych butelek.
Koreks na 2 szpule do wywoływania filmów. Umożliwia wywołanie maksymalnie 2 filmów małoobrazkowych lub szerokich. W zestawie znajdują się dwie szybkoładowalne szpule.
Plastikowe szczypce do papieru fotograficznego. W zestawie znajdują się 2szt.
Butelka do przechowywania chemii o pojemności 1000ml. Doskonała do przechowywania wywoływacza, utrwalacza czy przerywacza. Butelka nie przepuszcza światła. Dzięki specjalnej budowie można ją ścisnąć wypuszczając nadmiar powietrza. Dzięki temu chemia nie utlenia się co przedłuża jej żywotność.
Butelka do przechowywania chemii o pojemności 2000ml. Doskonała do przechowywania wywoływacza, utrwalacza czy przerywacza. Butelka nie przepuszcza światła. Dzięki specjalnej budowie można ją ścisnąć wypuszczając nadmiar powietrza. Dzięki temu chemia nie utlenia się co przedłuża jej żywotność.
Metalowe klamerki do suszenia filmów. W zestawie znajdują się 2szt.
Filtry do zmiany kontrastu papierów zmiennokontrastowych. Filtry w rozmiarze 15.2x15.2cm służą co mocowania w szufladce pod kondensorem. Filtry Ilford Multigrade pozwalają na płynną zmianę kontrastu bez zmiany czasu naświetlania.
Filtry do zmiany kontrastu papierów zmiennokontrastowych. Filtry w rozmiarze 8.9x8.9cm służą co mocowania w szufladce pod kondensorem. Filtry Ilford Multigrade pozwalają na płynną zmianę kontrastu bez zmiany czasu naświetlania.
Filtry do zmiany kontrastu papierów zmiennokontrastowych. Filtry Ilford Multigrade pozwalają na płynną zmianę kontrastu bez zmiany czasu naświetlania. Dzięki specjalnym ramkom oraz uchwycie znajdującym się w zestawie pozwalają na mocowanie pod obiektywem. Umożliwia to naświetlanie jednego zdjęcia używając do tego kilku naświetleń z różnymi filtrami bez obawy o poruszenie powiększalnikiem.
Butelka do przechowywania chemii o pojemności 1000ml. Doskonała do przechowywania utrwalacza czy przerywacza. Do przechowywania wywoływacza zaleca się używanie ciemnych butelek.
Butelka do przechowywania chemii o pojemności 1000ml. Doskonała do przechowywania wywoływacza, utrwalacza czy przerywacza. Butelka nie przepuszcza światła co pozwala na przedłużenie żywotności wywoływacza.
Czerwony filtr do lampy ciemniowej. Filtr nie nadaje się do obróbki papierów zmiennokontrastowych, negatywów oraz fotografii barwnej.
Filtr multigrade do lampy ciemniowej. Filtr można stosować do obróbki papierów zmiennokontrastowych.
Pomarańczowy filtr do lampy ciemniowej. Filtr nie nadaje się do obróbki papierów zmiennokontrastowych, negatywów oraz fotografii barwnej.
Karetka negatywowa (bez wkładek) do powiększalników Kaiser. Maksymalny format negatywu 6x9cm.
Płuczka przyspieszająca płukanie filmów w koreksie. Dzięki płukaniu pod ciśnieniem oraz napowietrzaniu skraca czas płukania z 30 do 5min.
Plastikowe klamerki do suszenia filmów. W zestawie znajdują się 2szt.
Standardowy koreks do wywoływania filmów. Umożliwia wywołanie maksymalnie 2 filmów małoobrazkowych lub jednego szerokiego. W zestawie znajduje się jedna szpula.
Najczęściej kupowane
Dobrze wyposażona ciemnia jest dla miłośników fotografii analogowej spełnieniem marzeń. Wyposażenie ciemni to wiele różnorodnych sprzętów i materiałów, przy czym wiele dodatkowych pomocnych rozwiązań ułatwi skutecznie pracę. W prawdziwej ciemni nie może przede wszystkim zabraknąć powiększalnika i kuwet do chemii fotograficznej oraz lampy ciemniowej. Do lampy przydadzą się filtry, które można również zastosować do obróbki papierów zmiennokontrastowych. Do powiększalnika należy dobrać odpowiedni obiektyw, a lupa ułatwi ustawianie ostrości na ziarno obrazu. Dalej przydadzą się maskownice do ustawiania ramek na papierze. Szczególnie praktyczne okażą się specjalne butelki do przechowywania koniecznych chemicznych substancji jak wywoływacz, utrwalacz lub przerywacz. Dzięki specjalnej budowie substancje nie utleniają się – wystarczy w tym celu nacisnąć buteleczkę i wypuścić z niej nadmiar powietrza. Szczególnie polecamy dwa rodzaje filtrów do zmiany kontrastu papierów zmiennokontrastowych. Pierwsze można mocować pod kondensatorem, co pozwala na płynną zmianę kontrastu bez zmiany czasu naświetlania. Te drugie mocuje się pod obiektywem, dzięki specjalnym ramkom i uchwytowi. W ten sposób można naświetlać jedno zdjęcie ozywając do tego kilku naświetleń z rożnymi filtrami bez obawy o poruszenie powiększalnikiem.