
Statywy studyjne i akcesoria
Promocja
Wyprzedaż
Statyw studyjny Manfrotto 087NW WIND UP srebrny
- Wysokość maksymalna [cm]: 370
- Wysokość minimalna [cm]: 167
- Udźwig statywu [kg]: 30
Statyw z wysuwaną kolumną na korbkę, stalowy, 3 sekcje. Wysokość maksymalna to 370cm.
Promocja
Wyprzedaż
Statyw studyjny Elfo FP2600
- Wysokość maksymalna [cm]: 251
- Wysokość minimalna [cm]: 97
- Udźwig statywu [kg]: 8
Podstawowy statyw do wykorzystania w studiach fotograficznych. Składa się z trzech wysuwanych segmentów, dysponując zakresem regulacji wysokości od 97 cm do 251 cm. Posiada możliwość bocznego mocowania sprzętu.
Promocja
Wyprzedaż
Statyw studyjny Manfrotto Avenger A2022DCB CENTURY 22 z odłączana podstawa
- Wysokość maksymalna [cm]: 222
- Wysokość minimalna [cm]: 110
- Udźwig statywu [kg]: 10
Wytrzymały stalowy statyw studyjny o maksymalnej wysokości 222 cm. Jego udźwig wynoszący 10 kg w zupełności wystarczy do podczepienia średniej klasy lamp z lżejszymi modyfikatorami, takimi jak parasole, czasze czy niewielkie softboksy. Waga statywu to 6.5 kg.
Wyprzedaż
Manfrotto Avenger D220 Głowica grip
Akcesorium Avengera do chwytania parasoli, flag itp. Wyposażone zostało w wysokiej jakości podkładki hamujące, antypoślizgowe uchwyty oraz trzpień 5/8″.
Promocja
Wyprzedaż
Statyw studyjny Manfrotto ML087NWB WIND UP czarny
- Wysokość maksymalna [cm]: 370
- Wysokość minimalna [cm]: 167
- Udźwig statywu [kg]: 30
Statyw z wysuwaną kolumną na korbkę, stalowy, 3 sekcje. Wysokość maksymalna to 370cm.
Promocja
Wyprzedaż
Statyw studyjny Manfrotto WIND UP 30 B6030CS LOW BASE
- Wysokość maksymalna [cm]: 296
- Wysokość minimalna [cm]: 153
- Udźwig statywu [kg]: 30
Wytrzymały, wykonany z chromowanej stali 3-sekcyjny statyw oświetleniowy. Statyw wyposażony jest w koła dzięki czemu można w łatwy sposób zmieniać miejsce użytkowania zamontowanych na nim akcesoriów. Wyposażony w sekcję z przekładnią zębatą dla zapewnienia większej precyzji.
Statyw oświetleniowy przeznaczony do fotografii studyjnej i plenerowej. Wysoka jakość wykonania (aluminium, stal) gwarantuje spory udźwig (8kg) przy zachowaniu stabilności i niewielkiej wagi statywu. Uniwersalna głowica umożliwia mocowanie szerokiej gamy lamp studyjnych, żarówek błyskowych i innego osprzętu. Maksymalna wysokość 260 cm. Trzpień 1/4 i 3/8 cala oraz pokrowiec w zestawie.
Uniwersalny klips fotograficzny GlareOne to narzędzie przydatne w każdym studio fotograficznym. Od przytrzymania tła czy blatu stołu bezcieniowego po ściśnięcie przewodów i fotografowanych obiektów. Ilość zastosowań jest nimal nieograniczona. Solidne wykonanie z metalu gwarantuje trwałość na lata a miękkie, gumowe wykończenie bezpieczny i delikatny zacisk.
- Wysokość maksymalna [cm]: 218
- Wysokość minimalna [cm]: 93
- Udźwig statywu [kg]: 3
Uniwersalny statyw oświetleniowy o maksymalnej wysokości 218 cm z dodatkowym trzpieniem na wysokości 10 cm. Idealnie uzupełni studio fotograficzne i ułatwi organizację planu. Solidne wykonanie zapewnia żywotność sprzętu, a niewielka waga - łatwość w przenoszeniu.
- Wysokość minimalna [cm]: 96
- Wysokość maksymalna [cm]: 225
- Udźwig statywu [kg]: 7
Statyw GlareOne Stork został stworzony z myślą o zapewnieniu wygodnego w obsłudze rozwiązania do stabilizacji oświetlenie studyjnego. Wyróżnia się zestawem funkcji, które ułatwiają pracę podczas sesji - amortyzacją powietrzną, dwustronnym trzpieniem 5/8'' i wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów. Może służyć jako podstawa dla wszelkiego rodzaju lamp studyjnych, głowic błyskowych, lamp światła ciągłego, lamp reporterskich czy paneli LED.
- Wysokość minimalna [cm]: 118
- Wysokość maksymalna [cm]: 295
- Udźwig statywu [kg]: 7
Statyw GlareOne Stork został stworzony z myślą o zapewnieniu wygodnego w obsłudze rozwiązania do stabilizacji oświetlenie studyjnego. Wyróżnia się zestawem funkcji, które ułatwiają pracę podczas sesji - amortyzacją powietrzną, dwustronnym trzpieniem 5/8'' i wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów. Może służyć jako podstawa dla wszelkiego rodzaju lamp studyjnych, głowic błyskowych, lamp światła ciągłego, lamp reporterskich czy paneli LED.
Statyw oświetleniowy przeznaczony do fotografii studyjnej i plenerowej. Wysoka jakość wykonania (aluminium, stal) gwarantuje spory udźwig (10kg) przy zachowaniu stabilności i niewielkiej wagi statywu. Uniwersalna głowica umożliwia mocowanie szerokiej gamy lamp studyjnych, żarówek błyskowych i innego osprzętu. Maksymalna wysokość 360 cm. Trzpień 1/4 i 3/8 cala, uchwyt na kabel oraz pokrowiec w zestawie.
Zacisk ze sprężynowymi szczękami o szerokości rozwarcia 2'' (5,08 cm), który umożliwia mocowanie różnorodnych akcesoriów studyjnych. Pokryty matowym lakierem. Końcówki i rączki zostały wykończone poliwinylem. 4 otwory 1/4'' umożliwiają dodatkowe konfigurowanie sprzętu studyjnego.
Worek typu obciążnik przeznaczony do dociążania statywów oświetleniowych. Worek można położyć na nodze statywu lub podwiesić. Został wyposażony w dwie zapinane na zamek niezależne kieszenie na piasek.
Statyw oświetleniowy przeznaczony do fotografii studyjnej i plenerowej. Wysoka jakość wykonania (aluminium, stal) gwarantuje spory udźwig (8kg) przy zachowaniu stabilności i niewielkiej wagi statywu. Uniwersalna głowica umożliwia mocowanie szerokiej gamy lamp studyjnych, żarówek błyskowych i innego osprzętu. Maksymalna wysokość 260 cm. Trzpień 1/4 i 3/8 cala oraz pokrowiec w zestawie.
Statyw oświetleniowy przeznaczony do fotografii studyjnej i plenerowej. Wysoka jakość wykonania (aluminium, stal) gwarantuje spory udźwig (8kg) przy zachowaniu stabilności i niewielkiej wagi statywu. Uniwersalna głowica umożliwia mocowanie szerokiej gamy lamp studyjnych, żarówek błyskowych i innego osprzętu. Maksymalna wysokość 260 cm. Trzpień 1/4 i 3/8 cala oraz pokrowiec w zestawie.
- Wysokość minimalna [cm]: 51
- Wysokość maksymalna [cm]: 200
- Udźwig statywu [kg]: 1,5
GlareOne Alki 200 to statyw, który został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksymalnie kompaktowe i mobilnego rozwiązania. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma niska waga sprzętu i maksymalna jego funkcjonalność. Po złożeniu statyw mierzy zaledwie 51 cm, co umożliwiło zastosowanie systemu odwrotnego składania nóg. Niemal całkowicie metalowa konstrukcja zapewnia wysoka wytrzymałość i solidność.
- Wysokość minimalna [cm]: 42
- Wysokość maksymalna [cm]: 82
- Udźwig statywu [kg]: 3
Uniwersalny mały statyw oświetleniowy o maksymalnej wysokości 82 cm.
Idealnie uzupełni studio fotograficzne i ułatwi organizację planu. Solidne wykonanie zapewnia żywotność sprzętu, a niewielka waga - łatwość w przenoszeniu.
Mocny metalowy klips z trzpieniem niezbędny w każdym studio fotograficznym
Najczęściej kupowane
Nawet najlepiej wyposażone studio fotograficzne nie będzie dobrym miejscem do pracy bez statywów studyjnych. To dzięki nim możliwe jest swobodne ustawienie oświetlenia i zmienianie jego położenia w trakcie trwającej sesji. Statyw do lampy jest więc niezbędnym elementem każdego zarówno profesjonalnego, jak i domowego studia fotograficznego. Wsparte różnymi akcesoriami umożliwiają naprawdę płynną, bezproblemową i bezpieczną dla sprzętu pracę ze światłem.
Chociaż lampy fotograficzne mają coraz częściej kompaktowe rozmiary, to nie da się ukryć, że wciąż większość lamp studyjnych sporo waży. W szczególności, jeśli są to lampy stosowane w dużym studiu fotograficznym o wysokiej mocy światła błyskowego. Dlatego właśnie jednym z najważniejszych parametrów statywu do lampy jest jego maksymalny udźwig. Do tego konieczne trzeba zwrócić uwagę na to, czy taki trójnóg będzie stabilny, gdyż upadek lampy w trakcie sesji jest bardzo przykrym doświadczeniem.
Jeżeli przestrzeń, w którym znajduje się studio fotograficzne jest wysoka, dobrze jest to wykorzystać. Jeśli przy tym nie ma możliwości zainstalowania systemów podsufitowych to warto skorzystać ze statywu oświetleniowego, który będzie cechował się dużą wartością maksymalnej wysokości. Co prawda taki statyw będzie stosunkowo ciężki, ale w studiu fotograficznym nie trzeba przejmować się tym parametrem, gdyż nie ma konieczności przenoszenia go na znaczne odległości.
Jeśli już mowa o przemieszczaniu się w studiu fotograficznym ze statywem do lampy to warto wyposażyć się w kółka. W szczególności gdy korzysta się z masywnych lamp i statywów. W przeciwnym wypadku przeniesienie w inne miejsce i przebudowanie oświetlenia będzie trudne. Może być konieczne każdorazowe demontowanie lampy, co będzie z pewnością uciążliwe. Kółka do statywów oświetleniowych rozwiązują wszystkie te problemy.
Fotografowie pracujący we własnym domowym studiu fotograficznym muszą często borykać się z ograniczoną przestrzenią. Przemieszczając się pomiędzy statywami oświetleniowymi i pozostałym sprzętem trzeba szczególnie uważać na przypadkowe zahaczenie o któryś z elementów, żeby go nie przewrócić. Pomocne będą obciążniki do statywów oświetleniowych, które dociążają sprzęt. Tam, gdzie brakuje miejsca na podłodze, z pomocą przyjdą statywy ścienne do lamp.
Chcąc umieścić lampę w nietypowej pozycji lub mieć pełną swobodę podczas konfiguracji światła warto postawić na statywy typu boom. Taki statyw do lamp umożliwia umieszczenie światła tuż nad fotografowanym obiektem lub pod różnymi nietypowymi kątami. Wśród takich popularnych statywów można wymienić statywy do lamp Quadralite czy Manfrotto. Posiadają one przeciwwagi, które pozwalają na zachowanie odpowiedniej stabilności statywu.
Niezależnie od tego czy pracujesz w profesjonalnym studiu czy w domu, podczas pracy z lampami błyskowymi przydadzą się różne akcesoria do statywów oświetleniowych. Wśród nich można wymienić np. uchwyty do lamp błyskowych i parasolki, które umożliwiają łatwe zamocowanie lampy oraz modyfikatora światła. W studiu fotograficznym przydatne będą także różne adaptery i przejściówki do statywów, uchwyty poprzeczne itp.
Lampy błyskowe i parasolki posiadają uniwersalne mocowania, które umożliwiają stosowanie ich z różnymi statywami studyjnymi. Mocowanie 1/4’’ i 3/8’’ oraz kompatybilność z trzpieniem 16 mm umożliwia wykorzystanie ich z typowymi statywami oświetleniowymi, a także ze statywami do aparatów. Dzięki temu możliwe jest zamocowanie lampy błyskowej na różnorodnych akcesoriach, a także łatwe stosowanie jej w terenie.
Statywy oświetleniowe posiadają kolumny centralne podzielone na kilka sekcji. W zależności od modeli może to być dwie, trzy i więcej sekcji, które umożliwiają zmianę wysokości położenia lampy. Dzięki temu możliwe jest swobodne konfigurowanie każdego z elementów oświetlenia. W sprzedaży dostępne są także statywy do lampy błyskowej fotoreporterskiej, które posiadają niezależnie regulowane nogi.
Gdy zechcesz przeprowadzić sesje w nietypowej scenerii lub w nietypowym wnętrzu, to z pomocą przyjdą specjalne statywy oświetleniowe. Przykładem takiego rozwiązania jest statyw Fomei, który posiada specjalnie zaprojektowane nogi, których pozycja może być tak zmieniania, aby rozstawić statyw nawet na schodach. To pozwala na łatwe rozstawienie lamp nawet wtedy, gdy wychodzisz z sesją poza przestrzeń studia fotograficznego.
Dzięki zastosowaniu różnorodnych łączników i adapterów możliwe jest poszerzenie opcji mocowania lamp i akcesoriów. Przejściówki to łatwe łączenie starszych typów lamp z nowymi akcesoriami, a także stosowanie nietypowych ustawień sprzętu. To daje pełną swobodę podczas konfigurowania oświetlenia za pomocą lamp studyjnych i modyfikatorów.
Statyw do lampy - jaki wybrać?
Chociaż lampy fotograficzne mają coraz częściej kompaktowe rozmiary, to nie da się ukryć, że wciąż większość lamp studyjnych sporo waży. W szczególności, jeśli są to lampy stosowane w dużym studiu fotograficznym o wysokiej mocy światła błyskowego. Dlatego właśnie jednym z najważniejszych parametrów statywu do lampy jest jego maksymalny udźwig. Do tego konieczne trzeba zwrócić uwagę na to, czy taki trójnóg będzie stabilny, gdyż upadek lampy w trakcie sesji jest bardzo przykrym doświadczeniem.
Studio fotograficzne - jaki statyw oświetleniowy będzie najlepszy?
Jeżeli przestrzeń, w którym znajduje się studio fotograficzne jest wysoka, dobrze jest to wykorzystać. Jeśli przy tym nie ma możliwości zainstalowania systemów podsufitowych to warto skorzystać ze statywu oświetleniowego, który będzie cechował się dużą wartością maksymalnej wysokości. Co prawda taki statyw będzie stosunkowo ciężki, ale w studiu fotograficznym nie trzeba przejmować się tym parametrem, gdyż nie ma konieczności przenoszenia go na znaczne odległości.
Kółka do statywów fotograficznych
Jeśli już mowa o przemieszczaniu się w studiu fotograficznym ze statywem do lampy to warto wyposażyć się w kółka. W szczególności gdy korzysta się z masywnych lamp i statywów. W przeciwnym wypadku przeniesienie w inne miejsce i przebudowanie oświetlenia będzie trudne. Może być konieczne każdorazowe demontowanie lampy, co będzie z pewnością uciążliwe. Kółka do statywów oświetleniowych rozwiązują wszystkie te problemy.
Domowe studio fotograficzne - jaki statyw oświetleniowy?
Fotografowie pracujący we własnym domowym studiu fotograficznym muszą często borykać się z ograniczoną przestrzenią. Przemieszczając się pomiędzy statywami oświetleniowymi i pozostałym sprzętem trzeba szczególnie uważać na przypadkowe zahaczenie o któryś z elementów, żeby go nie przewrócić. Pomocne będą obciążniki do statywów oświetleniowych, które dociążają sprzęt. Tam, gdzie brakuje miejsca na podłodze, z pomocą przyjdą statywy ścienne do lamp.
Statywy typu boom - swobodna konfiguracja oświetlenia
Chcąc umieścić lampę w nietypowej pozycji lub mieć pełną swobodę podczas konfiguracji światła warto postawić na statywy typu boom. Taki statyw do lamp umożliwia umieszczenie światła tuż nad fotografowanym obiektem lub pod różnymi nietypowymi kątami. Wśród takich popularnych statywów można wymienić statywy do lamp Quadralite czy Manfrotto. Posiadają one przeciwwagi, które pozwalają na zachowanie odpowiedniej stabilności statywu.
Akcesoria do statywów oświetleniowych - co przyda się w studiu foto?
Niezależnie od tego czy pracujesz w profesjonalnym studiu czy w domu, podczas pracy z lampami błyskowymi przydadzą się różne akcesoria do statywów oświetleniowych. Wśród nich można wymienić np. uchwyty do lamp błyskowych i parasolki, które umożliwiają łatwe zamocowanie lampy oraz modyfikatora światła. W studiu fotograficznym przydatne będą także różne adaptery i przejściówki do statywów, uchwyty poprzeczne itp.
Statywy do lampy błyskowej - uniwersalne rozwiązania
Lampy błyskowe i parasolki posiadają uniwersalne mocowania, które umożliwiają stosowanie ich z różnymi statywami studyjnymi. Mocowanie 1/4’’ i 3/8’’ oraz kompatybilność z trzpieniem 16 mm umożliwia wykorzystanie ich z typowymi statywami oświetleniowymi, a także ze statywami do aparatów. Dzięki temu możliwe jest zamocowanie lampy błyskowej na różnorodnych akcesoriach, a także łatwe stosowanie jej w terenie.
Łatwe konfigurowanie oświetlenia za pomocą statywów do lamp
Statywy oświetleniowe posiadają kolumny centralne podzielone na kilka sekcji. W zależności od modeli może to być dwie, trzy i więcej sekcji, które umożliwiają zmianę wysokości położenia lampy. Dzięki temu możliwe jest swobodne konfigurowanie każdego z elementów oświetlenia. W sprzedaży dostępne są także statywy do lampy błyskowej fotoreporterskiej, które posiadają niezależnie regulowane nogi.
Konfiguracja oświetlenia w nietypowym miejscu
Gdy zechcesz przeprowadzić sesje w nietypowej scenerii lub w nietypowym wnętrzu, to z pomocą przyjdą specjalne statywy oświetleniowe. Przykładem takiego rozwiązania jest statyw Fomei, który posiada specjalnie zaprojektowane nogi, których pozycja może być tak zmieniania, aby rozstawić statyw nawet na schodach. To pozwala na łatwe rozstawienie lamp nawet wtedy, gdy wychodzisz z sesją poza przestrzeń studia fotograficznego.
Statywy do lamp studyjnych - elastyczne rozwiązania
Dzięki zastosowaniu różnorodnych łączników i adapterów możliwe jest poszerzenie opcji mocowania lamp i akcesoriów. Przejściówki to łatwe łączenie starszych typów lamp z nowymi akcesoriami, a także stosowanie nietypowych ustawień sprzętu. To daje pełną swobodę podczas konfigurowania oświetlenia za pomocą lamp studyjnych i modyfikatorów.