Cyfrowe.pl

Najlepsze obiektywy Sony do filmowania bezlusterkowcami

Wybrałeś już aparat, teraz przyszedł czas na wybór odpowiedniego obiektywu. Dzięki poniższej, wyselekcjonowanej liście, bez problemu dobierzesz obiektyw, który spełni wszystkie Twoje filmowe potrzeby!

Sony FE 135 mm f/1.8 GM

  • ogniskowa 135 mm
  • światłosiła: f/1.8
  • linia G Master
  • do pełnoklatkowych bezlusterkowców
  • doskonałe parametry optyczne

Niespotykany efekt bokeh

Ten teleobiektyw pokochają wszyscy filmowcy lubiący plastyczne ujęcia. Przy kompaktowych wymiarach i niewielkiej wadze 960 gramów otrzymujesz szło o długiej ogniskowej i bardzo jasnej przysłonie. Takie połączenie zapewnia niespotykany efekt bokeh. Pierścień ostrości wykorzystuje system Linear Response MF zapewniając dokładne i wygodne ręczne ostrzenie. Z kolei pierścień przysłony pozwala na zmianę jej wartości bezpośrednio na obiektywie. Wszystko to sprawia, że obiektyw dobrze sprawdzi się na różnych zleceniach filmowych jako szkło do plastycznych i ciekawych ujęć.

7 499 zł

Do koszyka

Sony FE 14 mm f/1.8 GM

  • wysokiej klasy obiektyw z serii G Master
  • bagnet Sony E
  • wysoka rozdzielczość w całym kadrze
  • soczewki XA, Super ED i ED
  • mały obiektyw o dużej jasności

Szeroki i jasny - czego chcieć więcej?

Każdy filmowiec powinien mieć w swojej kolekcji przynajmniej jeden szeroki kąt. Najlepiej ultraszeroki, który sprawdzi się we wszystkich sytuacjach, a w niektórych będzie wręcz niezastąpiony. Sony FE 14 mm f/1.8 GM jest właśnie takim obiektywem. Praca na gimbalu, filmowanie architektury, krajobrazu – w tym sprawdzi się świetnie. Jego wyróżnikiem jest jednak bardzo jasna przysłona, rzadko spotykana przy takich parametrach – f/1.8. Dzięki niej obiektyw sprawdzi się dobrze na nocnych zdjęciach i wszędzie tam, gdzie nie ma wiele światła.

7 489 zł

Do koszyka

Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM2

  • pełnoklatkowy telezoom
  • stała światło siła f/2.8
  • następca uznanego modelu GM
  • zaawansowana konstrukcja optyczna
  • 2 soczewki ED, 2 soczewki Super ED, soczewka asferyczne ED

Teleobiektyw w kompaktowej obudowie

Tego obiektywu nikomu nie trzeba przedstawiać. Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM2 to nowa odsłona słynnego teleobiektywu, który zdobył wiele nagród i znany jest ze swojej jakości. Charakterystyczny biały tubus sugeruje, że mamy do czynienia z zoomem 70-200 mm. Każdy producent ma taki model w ofercie. W przypadku obiektywu Sony udało się zachować zwartą, kompaktową konstrukcję, dając przy tym jasne światło f/2.8 i wydajną optyczną stabilizację. Model ten będzie niezastąpiony w filmowaniu zbliżeń, dialogów, jak i wszędzie tam, gdzie nie chcesz zbyt blisko podchodzić do bohaterów. Zapewni też niespotykany dla innych modeli efekt zbliżenia tła do filmowanej postaci.

11 775 zł

Do koszyka

Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM2

  • pełnoklatkowy obiektyw zmiennoogniskowy
  • obiektyw standardowy G Master
  • zakres ogniskowych: 24-70 mm
  • przysłona F2.8
  • wysoka rozdzielczość całego kadru

Hit w nowej odsłonie

Klasyczny i hitowy obiektyw w nowym, ulepszonym wydaniu. Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM2 gwarantuje znakomitą uniwersalność dzięki swoim parametrom – szerokiemu zakresowi ogniskowych 24-70mm. Dzięki nim jest w stanie zastąpić kilka innych szkieł. W przeciwieństwie do niektórych obiektywów o takim zakresie ogniskowych, model ten dodatkowo posiada jasną i stałą przysłonę f/2.8. Taka wartość w połączeniu z pełną klatką zapewnia ładny i plastyczny bokeh. Model jest zatem idealny dla osób lubiących uniwersalność, którym zależy przy tym na plastyce obrazu.

11 495 zł

Do koszyka

Sony FE 20-70 mm f/4

  • pełnoklatkowy f/4 do f/22
  • bardzo szeroki standardowy zoom
  • szybki system wewnętrznego ogniskowania
  • obsługa mikro kroków w regulacji przysłony
  • powłoki fluorowe

Przełomowa, nietypowa ogniskowa

Jeden z najnowszych, a przy tym najbardziej przełomowych obiektywów w hisotrii Sony. Model ten posiada niespotykany dotąd zakres ogniskowych – 20-70mm przy stałym świetle f/4. Takie parametry są o tyle ciekawe, że większość uniwersalnych zoomów oferuje 24 mm na szerokim końcu. Dodatkowe 4 milimetry daje bardzo wiele – obiektyw ten idealnie sprawdzi się na gimbalu, dając ponadprzeciętnie szeroki kadr. Z drugiej strony w ciągu sekundy możesz uzyskać również duże zbliżenie dzięki 70 mm. Daje to dużą uniwersalność podczas pracy.

7 995 zł

Do koszyka

Sony FE 16-35 mm f/4 G

  • kompaktowa konstrukcja
  • jakość lini G Master
  • zaawansowana konstrukcja wykorzystująca soczewki XA, ED i powłoki Sony Nano AR II
  • pierścień ostrości i przycisk blokady ostrości
  • silniki linowe XD

Idealny obiektyw do pracy na gimbalu

Sony FE 16-35 mm f/4 G to uniwersalny obiektyw dedykowany do aparatów pełnoklatkowych, z racji czego otrzymujemy naprawdę szeroki kąt, idealny do pracy na gimbalu. Jego uniwersalność wynika z faktu, że to obiektyw zmiennoogniskowy (zoom). Warto jednak podkreślić, że przy zmianie ogniskowej jego tubus się nie wysuwa, a to istotne o tyle, że zmiana ogniskowej nie zmieni środka ciężkości na gimbalu. Zapewnia to większą stabilność i nie ma potrzeby wprowadzania poprawek i wyważania sprzętu od nowa za każdym razem.

7 779 zł

Do koszyka

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

  • przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony
  • kompatybilny z matrycami Full Frame oraz APS-C
  • pole widzenia: od 107 do 63,5 stopnia
  • szybki i cichy AF
  • ostrość od 0,28 metra

Świetny obiektyw do vlogowania

Ten obiektyw to rzadko spotykany jasny zoom. Połączenie jasnej przysłony z faktem, że to szkło dla pełnej klatki, gwarantuje duże rozmycie tła. Ten model od Sony z serii G Master wyposażony jest w bezgłośny silnik AF, który zapewnia szybkie i celne ustawianie ostrości. Dobrze sprawdzi się w nagrywaniu vlogów. Odgłosy autofokusu nie zarejestrują się na nagraniu.

10 584 zł

Do koszyka


 

Sony FE 16-35 mm f/4.0 Zeiss Vario-Tessar

  • dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony
  • jakość optyczna marki Zeiss
  • zbudowany z 12 elementów optycznych w 10 grupach
  • optyczna stabilizacja obrazu
  • stała jasność f/4.0

Do filmowania z ręki wszystkimi aparatami 

Uniwersalny, zmiennoogniskowy obiektyw dobry dla matryc pełnoklatkowych, jak i APS-C. Będzie więc świetnym wyborem dla posiadaczy wszystkich aparatów Sony Alpha: z serii A7, A9, A1 czy nawet A6000. Model ten jest bardzo kompaktowy, biorąc pod uwagę jego zaawansowaną optykę. Dużą zaletą modelu jest również obecność optycznej stabilizacji, co sprawia, że możemy nim filmować z ręki, bez dodatkowych akcesoriów takich jak statyw czy gimbal. Stabilizacja w obiektywie może również współpracować z 5-osiową stabilizacją w aparacie, dając jeszcze lepsze efekty.

5 585 zł

Do koszyka

Sony FE 24 mm f/1.4 GM

  • stała ogniskowa 24 mm
  • kompatybilność: aparaty z bagnetem Sony E
  • najwyższa seria G Master
  • wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne
  • dwie soczewki XA (Extreme Aspherical)

Obiektyw do filmowania ślubów

Oferuje szeroki kąt widzenia i bardzo jasną przysłonę. Dzięki jasnej przysłonie obiektyw sprawdzi się wszędzie tam, gdzie nie ma dużo światła, np. na zleceniach ślubnych, koncertach, reportażach i we wnętrzach. Przy takiej jasności (F1.4) operator może uzyskać przyjemny efekt bokeh. Obiektyw posiada też manualny pierścień przysłony, co również gwarantuje manualne ustawianie jasności bezpośrednio na tubusie.

6 995 zł

Do koszyka  


 

Sony FE 35 mm f/1.4 GM

  • kompaktowa konstrukcja
  • jakość lini G Master
  • zaawansowana konstrukcja wykorzystująca soczewki XA, ED i powłoki Sony Nano AR II
  • pierścień ostrości i przycisk blokady ostrości
  • silniki linowe XD

Wysokiej jakości obiektyw do filmowania w 4K

Ogniskowa 35 mm jest jedną z najpopularniejszych w świecie filmu. A jeśli połączymy ją z dużą jasnością, to Sony FE 35 mm f/1.4 GM staje się dobrym wyborem dla filmowca. Seria G Master gwarantuje najwyższą jakość optyki, więc szkło dobrze sprawdzi się w filmach 4K. Dzięki dwóm silnikom liniowym XD otrzymujemy system szybkiego i cichego ostrzenia. Z kolei system Sony Linear Response MF dostarcza bezpośrednie, liniowe zmienianie ostrości podczas pracy z MF, jeśli akurat nie chcemy korzystać z autofokusu.

7 779 zł

Do koszyka

Sony FE 35 mm f/1.8

  • ogniskowa 35 mm
  • światłosiła f/1.8
  • uniwersalne zastosowanie
  • możliwość pracy z matrycami APS-C (kąt widzenia 52,5 mm)
  • kompaktowe rozmiary i niska waga

Jasny i tani obiektyw na co dzień

Sony FE 35 mm f/1.8 to jeden z tańszych modeli Sony, który charakteryzuje się wysoką jasnością. Konstrukcja obiektywu została znacząco uproszczona, więc to model, który dobrze sprawdzi się, gdy chcemy wykorzystać automatykę aparatu, w tym autofokus. Ważną cechą tego modelu jest bez wątpienia jego kompaktowość i mały rozmiar, co czyni go dobrym wyborem do filmowania z gimbalem.

2 545 zł

Do koszyka  


 

Sony FE 50 mm f/1.2 GM

  • Wysokiej klasy stałoogniskowy obiektyw standardowy G Master
  • Trzy soczewki XA zapewniające wysoką rozdzielczość całego obrazu
  • Powłoka Sony Nano AR II osłabiająca odblaski i tzw. duszki
  • Silnik liniowy XD z niskim poziomem wibracji
  • Szybka, dokładna i cicha praca systemu AF

Świetny obiektyw do kręcenia dialogów

Sony FE 50 mm f/1.2 GM jest bez wątpienia najjaśniejszym obiektywem tego producenta. Obiektyw typu standard dla filmowca to idealny sposób na bliskie ujęcia, kręcenie dialogów, gdzie postać kadrowana jest wąsko. Wysoka jakość optyczna serii G Master sprawia, że nawet na “pełnej dziurze” f/1.2 uda nam się uzyskać ostry obraz. Wartość przysłony sprawia również, że model dobrze poradzi sobie w filmach dokumentalnych, gdzie musimy “pozbyć się” tła, bo jest ono nieestetyczne. Tak wysoka jasność pozwala na duże rozmycie tła, co w wielu sytuacjach okaże się bardzo pomocne.

10 799 zł

Do koszyka

Sony FE 55 mm f/1.8

  • dedykowany do pełnoklatkowych aparatów
  • duża jasność f/1.8
  • lekka konstrukcja
  • ogniskowanie od 50 cm
  • uszczelniona obudowa

Łatwe filmowanie na automacie

Ten obiektyw od Sony pochwalić się może niestandardową ogniskową i jasną przysłoną. Nie posiada manualnej przysłony, ani podziałki ostrości. Dedykowany jest do zastosowań, w których nie zależy nam na manualnym ustawianiu przysłony i ostrości, a w zamian chcemy skorzystać z automatyki aparatu. Dzięki uproszczonej konstrukcji charakteryzuje się dużą kompaktowością — waży niecałe 300 gramów. Z kolei jego uszczelniana obudowa zapewnia pracę w praktycznie każdych warunkach.

4 388 zł

Do koszyka


Sony FE 24 mm f/2.8 G

  • obiektyw należący do wysokiej jakości linii Sony G
  • ultra kompaktowa konstrukcja
  • niska waga
  • aluminiowy tubus i osłona
  • do matryc APS-C i pełnoklatkowych

Autofokus tak dobry, że na zawsze zrezygnujesz z ręcznego ostrzenia

Kompaktowy szeroki kąt od Sony idealnie sprawdzi się na gimbalu. Jest szeroki i jasny, a więc nadaje się, chociażby, do filmowania ślubów. Obiektyw charakteryzuje również niska waga oraz to, że jego tubus nie jest zbyt długi, co pozwala go dobrze wyważyć na gimbalu. Dzięki dwóm silnikom liniowym model ten dobrze współpracuje z aparatami Sony Alpha, wykorzystując odpowiednio ich system AF. To sprawia, że użytkownik może całkowicie zrezygnować z ręcznego ostrzenia. Model posiada też przełącznik przysłony na tubusie oraz przycisk blokady ostrości.

3 299 zł

Do koszyka

Sony FE 85 mm f/1.8

  • stała ogniskowa 85 mm
  • współpraca z matrycami pełnoklatkowymi
  • mocowanie Sony E
  • wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne
  • duży maksymalny otwór względny f/1,8

Świetny stosunek ceny do jakości

Jeden z najpopularniejszych obiektywów Sony. Nie bez przyczyny, bowiem to szkło o świetnym stosunku ceny do jakości. Długa ogniskowa w połączeniu z jasną przysłoną dają ładny efekt bokeh. Taka wartość ogniskowej pozwala na kręcenie ujęć, w których tło niejako “zbliża się” do postaci. To model dobry dla osób, którym zależy na portretowych, bliskich ujęciach. Obiektyw ten należy do serii szkieł z zaawansowaną optyką i lekką konstrukcją. Dzięki przyciskowi AF/MF możemy szybko przełączyć się na manualną ostrość, a potem powrócić do AF.

2 259 zł

Do koszyka  


 

Sony E 18-105 mm f/4.0 G

  • zakres ogniskowych 18-105
  • płynna, elektroniczna regulacja zoomu
  • szybki autofokus
  • stabilizator optyczny SteadyShot
  • stała jasność f/4.0

Bestseller i kandydat na Twój pierwszy profesjonalny obiektyw

Ten obiektyw to wieloletni hit sprzedażowy Sony. Dedykowany bezlusterkowcom APS-C model łączy w sobie bardzo szeroki zakres ogniskowych ze stałą wartością przysłony i stabilizacją optyczną. Te cechy w połączeniu z jego naprawdę dobrą ceną sprawiają, że dobrze sprawdzi się jako pierwszy obiektyw zamiast tzw. “kita”. Na początek nie będziesz musiał dokupować żadnego innego szkła, bo posiadając ten model, otrzymasz zarówno szeroki kąt, jak i teleobiektyw 2 w 1. To idealny wybór dla vlogerów. Co ważne, w tym zoomie nie wysuwa się tubus podczas zmiany ogniskowej, a więc model dobrze sprawdzi się na gimbalu.  

2 069 zł

Do koszyka

Sony FE 24-105 f/4.0 G OSS

  • zdobywca prestiżowej nagrody TIPA 2018
  • uniwersalny zakres ogniskowych wynoszący 24-105 mm
  • stała przysłona f/4,0
  • bardzo szybki, cichy i dokładny system AF wspierany napędem DDSSM
  • niska waga wynosząca zaledwie 663 g

Jeden obiektyw do wszystkiego

Model ten to w pewnym sensie pełnoklatkowy odpowiednik słynnego 18-105 od Sony. Sprawdzi się idealnie w sytuacji, gdy chcesz kupić tylko jedno szkło, które zagwarantuje Ci dużą uniwersalność. Bardzo szeroki zakres ogniskowych sprawia, że zastąpi kilka innych szkieł. 24 mm w najszerszym miejscu to wystarczająca wartość, by dobrze sprawdził się na gimbalu. Z kolei wbudowana stabilizacja optyczna (mogąca współpracować z tą w aparacie) pozwala na filmowanie z ręki. Ten model to dobry wybór do wszelkich zastosowań reportażowych, gdzie czasami nie ma czasu na zmianę obiektywu.

4 748 zł

Do koszyka

 

Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM OSS

  • pasuje do pełnoklatkowych aparatów Sony
  • obiektyw typu premium seria G Master
  • ultraszerokokątna ogniskowa 12-24 mm (zoom)
  • kąt widzenia od 114 do 122 stopni
  • jasna przysłona F/2.8 i gładkie rozmycie tła

Uchwyć wszystko w zasięgu wzroku

Szerokokątny obiektyw to szkło, które daje duże kreatywne możliwości filmowcowi. Ten model to ultraszeroki kąt. 12 mm na pełnej klatce zapewnia kąt widzenia 114 stopni. Przy takich parametrach nie tylko możesz uchwycić wszystko w zasięgu wzroku, ale też otrzymasz charakterystyczny efekt zakrzywiania rogów, sprawdzający się świetnie w połączeniu z gimbalem. Jeśli chcesz uzyskać standardowy, niezakrzywiony obraz, możesz zmienić ogniskową na 24 mm.

13 995 zł

Do koszyka

 Najważniejsze parametry obiektywów do filmowania

Bezskokowa przysłona

Jednym z elementów, na które warto zwrócić uwagę, jest przysłona. Powinna ona gwarantować bezskokową zmianę. Dzięki niej na filmie nie będzie widać nagłych zmian w jasności, jak to ma miejsce w przypadku klasycznej przysłony. Niektóre obiektywy oferują pierścień przysłony na tubusie, w przypadku innych przysłonę będziemy zmieniać bezpośrednio w aparacie.

Cichy silnik autofokusu

Obecnie systemy AF w aparatach są na tyle dopracowane, że dobrze radzą sobie z filmowaniem. Nie zawsze jednak było to takie oczywiste. Ponadto obiektyw musi odpowiednio współpracować z aparatem, by w pełni wykorzystać jego możliwości. Ważne jest, by obiektyw do filmowania oferował cichy silnik AF, dzięki któremu nie będzie słychać na nagraniu, jak pracuje podczas zmieniania punktu ostrości.

Pierścień ostrości

W przypadku, gdy ostrzyć zamierzamy ręcznie, istotną rolę odgrywa to, jak pracuje pierścień ostrości. By zapewnić wygodne manualne ostrzenie, obiektyw do filmowania powinien gwarantować niewielki opór i krótki skok. Tak, by przestawianie ostrości z jednego elementu na drugi nie wymagało kilkukrotnego przekręcenia pierścienia.

Stabilizacja optyczna

Obecność optycznej stabilizacji w obiektywie do filmowania nie jest koniecznością, ale na pewno jest przydatna. Pozwoli na filmowanie z ręki bez obaw o rozedrgany kadr. Często stabilizacja w obiektywie może pracować z tą w aparacie, gwarantując jeszcze lepszy efekt. Obecność stabilizacji optycznej przyda się zwłaszcza w teleobiektywach o długich ogniskowych.

Stałka czy zoom?

W przypadku obiektywów do filmowania zarówno obiektywy stałoogniskowe jak i zmiennoogniskowe sprawdzą się dobrze. To, jaki typ wybrać, zależy od zastosowania. “Stałki” zwykle oferują jaśniejsze przysłony, co pozytywnie wpływa na plastykę obrazu, w tym efekt bokeh. Z drugiej strony zoomy zapewniają większą uniwersalność. Dobrze sprawdzają się w reportażu, gdy nie zawsze operator kamery ma czas na zmianę obiektywu.

Stała przysłona

Jeśli już decydujesz się na zakup obiektywu zmiennoogniskowego, istotne jest, by wyposażony był w stałą przysłonę. To sprawi, że światło nie będzie się zmieniać wraz ze zmianą ogniskowej. Taką przypadłość mają najtańsze obiektywy, np. modele dołączane do zestawu z aparatem. Profesjonalne produkcje video charakteryzują się tym, że w jednej scenie używa się najczęściej tylko jednego ustawienia przysłony. Jej zmiany w trakcie kręcenia sceny z pewnością zostałyby zauważone przez widzów i odebrane jako coś nienaturalnego.

Zoom, który się nie wysuwa

Jeśli zamierzasz wykorzystać obiektyw zoom na gimbalu to istotne jest, by go odpowiednio wyważyć. Obecnie niektóre modele są tak skonstruowane, że ich optyka nie wymaga, by podczas zmiany ogniskowej elementy obiektywu wysuwały się do przodu — mówimy wtedy o wewnętrznym ogniskowaniu. Takie modele obiektywów znakomicie sprawdzą się podczas filmowania z gimbalem.

Nasze autoryzacje: