Lampy błyskowe: Filtry i uchwyty
Kopułka z dyfuzorem do lamp z okrągłym palnikiem, która zmiękcza i rozszerza światło. Idealnie sprawdzi się do fotografowania w małych pomieszczeniach. Składana konstrukcja zapewnia 3 opcje modyfikowania światła.
Polecamy
Godox Omnibounce do TT660/TT685/V860
Dyfuzor do lamp reporterskich Godox TT660/TT685/V860, który zapewnia ładne, zmiękczone światło błyskowe. Prosty montaż bez użycia rzepów pozwala na błyskawiczne rozpoczęcie fotografowania.
Zapasowy dyfuzor do fotografii stomatologicznej, który zapewnia równomierne, miękkie światło podczas fotografowania jamy ustnej. Do systemu Godox MF-12.
Zestaw kolorowych filtrów żelowych do lamp błyskowych z okrągłymi palnikami, takich jak np. Godox V1 lub AD100Pro. Zawiera 32 sztuki filtrów w 16 kolorach. Umożliwiają równoważenie temperatury barwowej światła emitowanego przez lampę. Ich średnica wynosi 62 mm.
Uchwyt do lamp Godox AD100 Pro, AD200 Pro i AD300 Pro, który umożliwia wygodne trzymanie i przenoszenie lamp. Śruba 1/4'' pozwala na użycie go także z innymi sprzętami. Wygodna rękojeść o ergnomicznej konstrukcji gwarantuje stabilne i komfortowe trzymanie lampy.
Adapter akcesoriów oświetleniowych z serii Godox V1 do błyskowych lamp reporterskich z prostokątnym palnikiem. Powstał przede wszystkim z myślą o lampie Godox V1, jednakże może być używany także z innymi lampami błyskowymi. Posiada pokrętło dostosowujące jego wymiary do większych palników.
Softbox kulisty pozwala na wydajne oświetlanie małych przestrzeni i pomieszczeń. Kompatybilny z lampami Godox ML30 i ML30Bi.
W zestawie znalazło się 6 efektów gobo. Wśród nich znajdziesz m.in. gwiazdy, ogień, płomień, księżyc i dwa wzory rozpraszające. Pracuj z nimi twórczo i uzyskuj niestandardowe efekty na planie.
Zestaw filtrów, przeznaczony do użytku z lampą błyskową Canon Speedlite 600EX-RT. Zestaw składa się z filtra SCF E1OR1 (Light Orange) oraz SCF-E1OR2 (Dark Orange).
Oryginalny filtr firmy Canon, umożliwiający skorygowanie temperatury barwowej światła lampy, tak aby było dostosowane do światła żarowego. Filtr jest dedykowany do lampy Canon Speedlite 430EX III-RT.
Promocja
Canon SCH-E1 uchwyt filtrów barwnych
Uchwyt do filtrów barwnych Canon SCH-E1, przeznaczony do współpracy z lampą błyskową Canon Speedlite 600EX-RT.
Zestaw 12 kolorowych filtrów żelowych służących do modyfikacji i kontroli światła emitowanego przez lampę. W zestawie znajduje się uchwyt z mocowaniem na rzep, pozwala on na zamocowanie filtrów do większości lamp reporterskich.
Zaprojektowany do użytku z lampą S30 Focusing LED Light, uchwyt projekcyjny SA-P1 bez obiektywu firmy Godox to pusta lufa lub tuba, która akceptuje opcjonalne obiektywy 60, 85 i 150 mm.
Wymienny obiektyw 85 mm do przystawki projekcyjnej Godox jest zwykle częścią przystawki projekcyjnej SA-P i jest optyczną częścią systemu, która umożliwia S30 LED Light wyświetlanie światła i wzorów na umiarkowanych odległościach.
Polecamy
Godox SA-07 zestaw przysłon światła
Zestaw 4 przysłon ramowych do przystawki projekcyjnej Godox porusza się niezależnie wewnątrz szczeliny w tubusie przystawki, tworząc szczeliny lub nieregularne kształty, które ułatwiają selektywne oświetlenie.
Zestaw filtrów kolorowych do reporterskich lamp błyskowych. Pozwalają na uzyskiwanie kreatywnych efektów, poprawianie odcieni skóry, dopasowanie kolorystyki światła itp. Mocowanie na rzep umożliwia używanie ich z różnymi modelami lamp.
Zestaw Scrim Set for Projection Attachment firmy Godox zawiera pięć modyfikatorów natężenia światła przeznaczonych do użytku z przystawką projekcyjną, która z kolei została zaprojektowana do użytku z ogniskującą lampą LED S30. W zestawie znajduje się pełny pojedynczy, pełny podwójny, 1/2 pojedynczy, 1/2 podwójny i 1/2 stopniowany scrim.
Zaprojektowany do użytku z lampą S30, zestaw do regulacji temperatury barwowej Godox zawiera szesnaście filtrów, w tym filtry CTO, CTB, Magenta i Zielony.
Zestaw 8 filtrów barwnych przeznaczonych do lampy błyskowej Nikon SB-R200.
Zestaw 4 filtrów barwnych przeznaczonych do lampy błyskowej Nikon SB-700. Filtry są mocowane bez użycia kleju, rzepy lub taśmy. Oryginalny produkt firmy Nikon.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaką lampę kupić do aparatu?
Zobacz krok po kroku, jakie parametry uwzględnić przy zakupie reporterskiej lampy błyskowej.
Filtry do reporterskich lamp błyskowych
Filtry żelowe do lamp błyskowych pozwalają na zmianę barwy światła. Dzięki nim możliwe jest korygowanie temperatury barwowej lampy błyskowej, tak aby dopasować je do pozostałego światła oświetlającego daną scenę. Poza tym filtry do lamp umożliwiają uzyskanie wielu ciekawych kreatywnych rezultatów, np. różnych efektów kolorystycznych na zdjęciu wykonywanych z użyciem reporterskich lamp błyskowych. To prosty sposób na interesującą pracę z oświetleniem stroboskopowym.
Reporterska lampa błyskowa a temperatura barwowa światła
Filtry żelowe do lamp błyskowych powstały głównie z myślą o dostosowaniu temperatury barwowej emitowanego przez nie światła do oświetlenia danej sceny. Filtry do lamp umożliwiają ocieplenie lub ochłodzenie światła błyskowego i dostosowanie go do różnego balansu bieli. Dzięki temu można uzyskać równomierne oświetlenie sceny, gdzie poza światłem błyskowym pojawia się światło żarówek, paneli LED, świec czy zastane światło naturalne.
Kolorowe światło na zdjęciach
Poza możliwością dostosowania balansu bieli za pomocą akcesoriów oświetleniowych, fotografowie mają możliwość zabawy, np. ze zmianą koloru tła, wprowadzanie specyficznego klimatu/ nastroju na fotografii czy tworzenie efektów specjalnych. Filtry kolorowe do lamp błyskowych pozwalają np. na symulowanie światła zachodzącego słońca czy tworzenie bardzo surowego, sterylnego światła. Pierwszy efekt może przydać się w fotografii rodzinnej, natomiast drugi w fotografii glamour.
Jak dobrać filtry żelowe do lampy błyskowej?
Dobór filtrów żelowych do reporterskiej lampy błyskowej jest bardzo prosty, gdyż większość zestawów oferowanych w sklepie Cyfrowe.pl jest uniwersalnych. Oznacza to, że mogą być wykorzystywane z reporterskimi lampami błyskowymi różnych producentów. Najczęściej mocowane są za pomocą adapterów lub pasków. Producenci oznaczają maksymalny rozmiar palnika lampy błyskowej, ale najczęściej w przypadku używania typowych i popularnych modeli nie będzie problemu z doborem filtrów żelowych.
Uchwyty na filtry lamp błyskowych
Filtry żelowe do reporterskich lamp błyskowych mocowane są najczęściej za pomocą wsuwanych na palnik uchwytów. Innym rozwiązaniem jest montowanie filtrów za pomocą specjalnej opaski (zazwyczaj dołączonej w zestawie z filtrami żelowymi). Taki uchwyt pozwala na umieszczenie filtra tuż przed palnikiem reporterskiej lampy błyskowej. Gdy następuje emisja błysku światło zostaje przepuszczone przez filtr i następuje zmiana jego barwy.
Zestaw filtrów do lamp błyskowych - na co zwrócić uwagę
Kupując filtry barwne do lamp błyskowych należy przede wszystkim dobrać rodzaj filtra do posiadanego modelu lampy reporterskiej. Najczęściej zestawy filtrów są uniwersalne, jednakże producenci oferują także dedykowane filtry żelowe. Przykładem są filtry żelowe do Nikona SB-910 czy SB-700. Mają one postać nakładki podobnej do dołączanego oryginalnie dyfuzora.