Sony FS7II posiada zaawansowaną matrycą CMOS Exmor Super 35
Rozmiar matrycy
Jednym z najważniejszych parametrów matryc jest ich rozmiar. Zastosowany sensor produkcji Sony pozwala uzyskać efektowne rozmycie tła na skutek małej głębi ostrości, którą łatwiej uzyskać z większymi matrycami. Jest to niezwykle istotne nie tylko z uwagi na wrażenia estetyczne. Rozmycie drugiego planu pozwala na łatwiejsze kierowanie uwagą widza. Inną ważną zaletą dużej matrycy jest lepsza światłoczułość i wynikające z niej niższe szumy podczas nagrywania w niesprzyjającym oświetleniu.
Jednakże w przypadku CMOS Exmor Super 35 to tylko jedna z wielu zalet:
14-stopniowy zakres dynamiczny wynosi na nowy poziom odwzorowanie poziomów szarości bez utraty szczegółowości cieni i przepaleń świateł
Czułość ISO 2000 umożliwia nagrywanie materiałów po zachodzie słońca, bez konieczności rozstawiania dużych ilości sprzętu oświetleniowego
Rozdzielczość 4K - matryca o efektywnej rozdzielczości 8.8 megapiksela zapewnie natywną rozdzielczość 4K. Jest to przydatna funkcja nawet dla osób nagrywających w rozdzielczości HD, gdyż pozwala osiągnąć szczegółowość obrazu niedostępną dla przetworników HD.
Automatyczny, elektroniczny filtr ND
Sony FS7II został wyposażony w automatyczny, elektroniczny filtr ND, który umożliwia swobodne rejestrowanei obrazu przy zmiennych warunkach oświetlenia. Rozwiązanie to daje ogromną swobodę podczas pracy, pozwalając skupić się na nagrywanej scenie. Gęstość optyczna filtra ND jest stale korygowana w przedziale od ND 1/4 do ND 1/128, nie zmniejszając przy tym rozdzielczości i nie zmieniając kolorystyki.
Uniwersalne mocowanie obiektywów
Opracowany przez producenta system mocowania obiektywów Sony E gwarantuje pełną kompatybilność z obiektywami produkowanymi nie tylko przez Sony, ale również przez inne firmy. Takie rozwiązanie zapewnia użytkownikom kamery możliwość pracy z wieloma obiektywami dostępnymi na rynku.
System blokady obiektywu dźwignią, dostępny w kamkoderze Sony FS7II, umożliwia doczepienie obiektywu do korpusu poprzez obrócenie kołnierza, a następnie zablokowanie dźwignią. Możliwa jest rezygnacja z oddzielnego uchwytu i skrócenie czasu wymiany obiektywów.
W celu zapewnienia jak najlepszej ergonomii i jakości materiałów, kamera wykorzystuje wiele przydatnych funkcji obiektywów, jak np.:
elektryczna regulacja zoomu zapewniająca większą płynność zmiany ogniskowej niż ma to miejsce przy ręcznym ustawianiu
bezstopniowy pierścień przysłony umożliwiający korektę ekspozycji oraz płynną regulację nawet w trakcie nagrywania
ograniczona niestabilność kąta widzenia odpowiada za utrzymanie danej ogniskowej, aby uniknąć powiększenia lub pomniejszenia obrazu w trakcie ujęcia
stała przysłona eliminuje problem wahań ekspozycji podczas zmiany ogniskowej
Sony Optical SteadyShot - stabilizator obrazu kompensujący skutki drgania kamery
Duża liczba klatek na sekundę
Podczas nagrywania obrazu w trybie HFR (High Frame Rate), możliwe jest zmienienie zwykłego ujęcia w zdumiewające przedstawienie ruchu. Sony FS7II może rejestrować obraz w rozdzielczości Full HD z maksymalną liczbą 180 kl./s, po odtworzeniu ze standardową, kinową prędkością wynoszącą 24 kl./s można podziwiać aż 7.5-krotny efekt slow motion. Nie występuje przy tym problem mniejszej dokładności koloru czy cząstkowy odczyt danych z matrycy, nie wpływając tym samym na kąty widzenia. Kamera posiada również tryb Slow & Quick pozwalający ustawić liczbę klatek na sekundę z dokładnością do jednej w zakresie od 1 do 180.
Obsługa nowej generacji kart pamięci
Nagrywając ważny materiał oprócz jakości kamery należy uwzględnić również niezawodność kart pamięci. Model FS7II obsługuje karty XQD zgodne ze CompactFlash Association spełniają wymogi stawiane nawet przez wymagających użytkowników.
Niezawodność kart wynika z wbudowanego w kamerę mechanizmu konserwacji, dzięki czemu koszt określonego czasu nagrania jest zdecydowanie niższy niż w przypadku kart CFast. Niezwykle sprawna komunikacja między kamerą i kartą pamięci pozwoliła osiągnąć prędkość zapisu i odczytu na poziomie 600 Mb/s.
Moduł rozszerzeń
Aby zachować kompaktowe wymiary kamery, projektanci postanowili przenieść specjalistyczne funkcje na zewnętrzny moduł - XDCA-FS7 (sprzedawany oddzielnie). Jego podłączenie skutkuje dostępem do profesjonalnych możliwości:
Nagrywanie materiału RAW na zewnętrzne urządzenie, pozwalające osiągnąć bogatą kolorystykę, kontrast, rozdzielczość oraz większe możliwości w postprocesie.
Nagrywanie w Formacie Apple ProRes 422. W sytuacji gdy organizacja pracy opiera się na kodeku Apple ProRes 422 możliwe jest nagrywanie w rozdzielczości Full HD i formacie Apple ProRes 422 lub Apple ProRes 422 HQ na kartę XQD w kamerze.
Praca w systemach wykorzystujących wiele kamer. Moduł XDCA-FS7 generuje sygnał synchronizujący, tzw. genlock i posiada wejście/wyjście kodu czasowego
Komfortowe filmowanie z ręki
Kamera Sony PXW-FS7II była od początku projektowana z myślą o wygodnym opieraniu na ramieniu lub klatce piersiowej przez długie godziny nagrań. W celu zwiększenia ergonomii FS7II wyposażono w teleskopowy uchwyt dający dostęp do dźwigni zoomu,przycisku rozpoczęcia i zakończenia nagrywania oraz programowanych elementów sterujących. Wraz z kamerą znajduje się wizjer z szeroką regulacją w przód i w tył.
Kamkoder w wersji FS7II posiada zwiększoną liczbę programowalnych przycisków - z 6 do 10. Dzięki temu możliwe jest jeszcze bardziej elastyczne dostosowanie kamkodera do własnego stylu pracy i przyzwyczajeń.
Wyjątkowa wytrzymałość
Projektując kamkoder zadbano nie tylko o wysokiej klasy matrycę i nieprzeciętny komfort, ale również o jej niezawodność. Szkielet został wykonany z magnezu, charakteryzującego się doskonałą sztywnością przy zachowaniu niewielkiej wagi. Zadbano, aby elementy sterujące były uszczelnione i zabezpieczone przed wpływam pyłu i wilgoci. Szybkie kamery 4K potrzebują do uzyskania odpowiedniej jakości obrazu wydajnego systemu chłodzenia. Inżynierowie Sony zaprojektowali specjalne ciepłowody odpowiedzialne za odprowadzenie ciepła z podzespołów elektronicznych do radiatora, który jest chłodzony przez kanał powietrzny.
Sony FS7II, następca znakomitego modelu FS7, to profesjonalna kamera będąca doskonałym wyborem do filmów dokumentalnych, wiadomości, reality TV i wielu innych. Zastosowany sensor CMOS Exmor Super 35 pozwala uzyskać efektowne rozmycie tła na skutek małej głębi ostrości, którą łatwiej uzyskać z większymi matrycami. Automatyczny, elektroniczny filtr ND umożliwia swobodne rejestrowanei obrazu przy zmiennych warunkach oświetlenia.
Specyfikacja
Gwarancja
24 miesiące
Zestaw zawiera
korpus kamery
pokrywka korpusu
wizjer
okular
zdalne sterowanie w uchwycie
moduł USB bezprzewodowej sieci LAN IFU-WLM3
pilot zdalnego sterowania
uchwyt adaptera WA
zasilacz sieciowy
ładowarka
akumulator
przewód zasilający
kabel USB
instrukcja
CD-ROM
Efektywna liczba pikseli - tryb kamera [mln]:
8.8
Liczba pikseli na matrycy, wykorzystywana do rejestrowania obrazu podczas nagrywania filmów, zazwyczaj mniejsza niż rozdzielczość całkowita.
Rozdzielczość:
4096 x 2160
brak opisu
Typ matrycy:
CMOS
Rodzaj zastosowanej matrycy (elementu światłoczułego rejestrującego zdjęcia). Może być CCD lub CMOS (obecnie częściej stosowana).
Nośnik danych - na film:
karta XQD
Nośnik, na który nagrywane są filmy.
Nagrywanie w rozdzielczości HD:
tak
Opcja nagrywania filmów w rozdzielczości HD.
Ogniskowa ob. kamery (ekwiwalent 35mm) [mm]:
w zależności od obiektywu
Ogniskowa obiektywu w trybie nagrywania filmu, w przeliczeniu do obiektywów stosowanych w aparatach małoobrazkowych.
Rozmiar LCD [cale]:
3.5
Przekątna tylnego wyświetlacza, podawana w calach. 1 cal = 2.54 cm.
Typ LCD:
kolorowy
Rodzaj zastosowanej technologii wyświetlacza LCD.
Rozdzielczość LCD [piksele]:
1.56 mln punktów
Rozdzielczość, w jakiej wyświetlany jest obraz na wyświetlaczu. Im wyższa, tym bardziej jest on szczegółowy. Rozdzielczość wyświetlacza nie ma powiązania z rozdzielczością zdjęć.
Migawka:
1/3 s - 1/9000 s
Minimalny oraz maksymalny czas otwarcia migawki możliwy do ustawienia przy wykonywaniu zdjęć.
Balans bieli:
Preset, Memory A, Memory B (1500K-50000K) / ATW
Wybór skali odwzorowania kolorów zależnie od rodzaju oświetlenia w jakim wykonywane są zdjęcia. Im więcej możliwości ustawień balansu bieli tym łatwiej dopasować te ustawienia tak, aby kolory były wiernie odwzorowane.
Złącze mikrofonowe:
jest
brak opisu
Złącze słuchawkowe:
jest
brak opisu
Złącza:
3-stykowe XLR x2, BNC x2, USB
Informacja o zastosowanych w urządzeniu złączach.
HDMI:
Typu A
ang. High Definition Multimedia Interface – wyjście, umożliwiające bezstratny przekaz wysokiej jakości obrazu i dźwięku z kamery do telewizora HDTV.
Waga [g]:
2000 (tylko body)
brak opisu
Wymiary [mm] - szerokość:
158.9
brak opisu
Wymiary [mm] - wysokość:
245.2
brak opisu
Wymiary [mm] - głębokość:
247
brak opisu
Stabilizacja:
optyczna
Rodzaj zastosowanej w aparacie stabilizacji. Rozróżnia się stabilizację optyczną (w obiektywie), mechaniczną (na matrycy) oraz cyfrową (przez podniesienie czułości). Ostatnia z nich ma ujemny wpływ na jakość obrazu.
Ustawienia cookies
Na naszej stronie korzystamy z plików cookies niezbędnych do jej funkcjonowania, a pozostałe, służące do poprawienia jakości użytkowania oraz lepszego stosowania reklam, możesz kontrolować.
Ustawienia