
Blackmagic URSA Broadcast G2
Uniwersalna kamera 3 w 1 (nadawcza kamera produkcyjna, produkcyjna kamera studyjna, cyfrowa kamera filmowa)

Nadawcza kamera produkcyjna
URSA Broadcast G2 to doskonałe rozwiązanie dla nadawców - ma kontrolki ENG zlokalizowane wokół kamery, umożliwiające ich dotykowe zlokalizowanie oraz czujnik słabego oświetlenia, który pozwala uzyskać niesamowite ujęcia przy naturalnym oświetleniu. Idealne połączenie do nadawania wiadomości i programów.
Produkcyjna kamera studyjna
URSA Broadcast ma zaawansowany korektor kolorów YRGB oraz zdalne sterowanie. Można używać dużych obiektywów studyjnych, B4 ENG lub zmienić mocowanie i użyć dowolnego. Ponadto opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu Blackmagic pozwalają sterować obiektywem z uchwytów statywu.
Cyfrowa kamera filmowa
URSA Broadcast G2 ma zaawansowany cyfrowy sensor filmowy 6K ze zmiennym mocowaniem obiektywu - PL dla cyfrowych obiektywów filmowych lub EF dla fotograficznych. Ponadto wysoki zakres dynamiki, świetna wydajność przy słabym oświetleniu i Blackmagic RAW zapewniają prawdziwie "hollywoodzką" jakość cyfrowej kamery filmowej.

Kamera nadawcza
Blackmagic URSA Broadcast G2 to doskonała kamera do wszystkiego, od studyjnych talk show po ENG, ogromne wydarzenia sportowe z udziałem wielu kamer i więcej. Superwytrzymała, niezawodna kamera nadawcza jest odpowiednia do pracy w HD i do tego posiada technologię niezbędną do tworzenia niesamowitych produkcji w Ultra HD. Otrzymujesz wszystkie funkcje nadawcze w cenie znacznie niższej niż w przypadku tradycyjnej kamery nadawczej. Teraz profesjonalni nadawcy mogą dodać więcej kamer do danego zadania, a nadawcy internetowi pozwolić sobie na użycie prawdziwej kamery nadawczej. Ponadto dostępna jest pełna gama akcesoriów, które pozwalają dostosować URSA Broadcast do każdego rodzaju pracy

Materiały ENG
Podczas ENG potrzebujesz wyważonej kamery do mocowania naramiennnego, odpowiednio wygodnej do całodniowej pracy. Nie potrzebujesz żadnego dodatkowego sprzętu, ponieważ kompaktowa konstrukcja kamery posiada czujnik słabego oświetlenia, wbudowane filtry ND, rozkładany monitor LCD, dwa nośniki na zwykłe karty pamięci oraz profesjonalny dźwięk. Sensor o szerokim zakresie dynamiki zapewnia niesamowite kolory, dokładne odcienie skóry i profesjonalny wygląd obrazów. Ponadto nagrywa w ProRes lub H.265, co pozwala na szybką edycję materiału i udostępnienie go na antenie. Materiał ENG można filmować w Blackmagic RAW i ponownie wykorzystać w programach magazynowych lub telewizji informacyjnej.

Sport, koncerty i wydarzenia na żywo
URSA Broadcast G2 jest idealna do relacjonowania dużych wydarzeń, takich jak koncerty i sport. Możesz kręcić "z ręki" z linii bocznych lub rozstawić statywy wokół stadionu. Jeśli musisz pracować z dala od miksera, można dodać opcjonalny konwerter światłowodowy. Blackmagic Camera Fiber Converter oferuje zdalny talkback, tally, sterowanie kamerą z nawet 2 km za pomocą standardowego kabla światłowodowego SMPTE, a nawet zasilać kamerę z odległości do 2 km. Jeśli dopiero zaczynasz, możesz po prostu podłączyć wyjście SDI kamery bezpośrednio do swojego miksera i używać tej samej kamery na początku, a następnie dodawać kolejne profesjonalne przepływy pracy w produkcji na żywo wraz z rozwojem firmy i zmianą potrzeb

Transmisja internetowa
Transmituj do serwisów, takich jak YouTube, Facebook, Twitter i innych wykorzystując kamery nadawcze. Blackmagic Design oferuje kompletną linię kamer, mikserów i produktów do transmisji, zaprojektowanych specjalnie dla nadawców internetowych. Możesz zacząć od URSA Broadcast G2 podłączonej do miksera poprzez zwykły kabel BNC. Rozłóż wbudowany LCD, aby uzyskać dostęp do menu ustawień i rozpocznij pracę. Możesz dodać opcjonalny wizjer OLED lub duży ekran wizjera studyjnego, a nawet sterować kamerami z poziomu miksera, używając kamer stałopozycyjnych. Nie potrzebujesz ekipy! Otrzymujesz wbudowane sterowanie kamerą, talkback i tally z miksera, bez konieczności dodawania dodatkowych elementów

Reklamy telewizyjne
Niezależnie od tego, czy zarządzasz globalną czy lokalną, niezależną marką, zawsze chcesz, aby Twój TVC wyglądał perfekcyjnie. Dlatego tak ważne jest, aby reklamy były kręcone przy użyciu filmu cyfrowego. Dzięki URSA Broadcast G2 jest to teraz przystępne cenowo, nawet dla małych, niezależnych, lokalnych marek. Ponadto, dołączone DaVinci Resolve Studio pozwala korzystać z tego samego wysokiej klasy oprogramowania do postprodukcji i korekcji kolorów co w Hollywood, aby stworzyć kinowy wygląd, który uświadomi klientom jakość Twojej marki. Każdy produkt może skorzystać z luksusowej oprawy wizualnej, jaką zapewni wykorzystanie kamer URSA Broadcast G2 i korekcji kolorów DaVinci Resolve

Produkcja teledysków
W dzisiejszej branży muzycznej wysokiej jakości teledysk może być zamieszczony w sieci, stać się viralem i zmienić nieznany zespół w supergwiazdę z dnia na dzień! Wartość produkcji pierwszego teledysku zespołu jest kluczowa dla jego postrzegania i stylu. Cyfrowa kamera filmowa URSA Broadcast G2 jest do tego idealna, oferując wszystko, co potrzebne, aby ukończyć świetny teledysk. Możesz nawet użyć miksera ATEM do edycji i transmisji teledysków na żywo. Będziesz w stanie uchwycić energię i emocje związane z występem przed publicznością, a dodatkowo będziesz mógł kręcić pod wieloma kątami i w miejscach, w których byłoby to niemożliwe z większą kamerą

Produkcja z udziałem wielu kamer
Ponieważ wiele programów na żywo jest po prostu nagrywanych przed publicznością w studiu, a następnie edytowanych, ważne jest, aby kamery studyjne obsługiwały edycję multicam. URSA Broadcast G2 jest do tego idealna, ponieważ wykorzystuje standardowe pliki ProRes i H.265 używane przez wszystkie nowoczesne oprogramowania do edycji. Obsługuje kod czasowy, dopasowując do niego nagrania ze wszystkich kamer i automatycznie je synchronizując podczas edycji multicam. Wyobraź sobie wiele kamer URSA Broadcast G2 z wizjerami URSA Studio, wszystkie zsynchronizowane razem i nagrywające. Ponadto, gdy jesteś gotowy do edycji, nośnik można podłączyć bezpośrednio do komputera, bez konieczności kopiowania plików

Film niezależny
Blackmagic URSA Broadcast posiada wysokiej rozdzielczości sensor obrazu 6K, co umożliwia kręcenie filmów cyfrowych. URSA Broadcast G2 oferuje jakość, rozdzielczość i zakres dynamiki filmu Super 35 mm w kompaktowej konstrukcji, łatwej w obsłudze nawet dla jednego operatora lub małej ekipy. Wymienne mocowanie obiektywu na EF, F lub PL pozwala pracować z tańszymi obiektywami fotograficznymi lub profesjonalnymi obiektywami kinowymi. Oferuje wbudowane monitorowanie z histogramami i focus peakingiem, dzięki czemu nie musisz montować dodatkowego zewnętrznego monitorowania. URSA Broadcast G2 jest niezwykle mobilna, dzięki czemu będąc nadawcą możesz kręcić w jakości filmowej
Kompatybilna z obiektywami B4

Kamera oferuje mocowanie obiektywu B4, które jest kompatybilne z dostępnymi w ofercie obiektywami lub może być zamienione na opcjonalne mocowanie obiektywów z bagnetami w zestawie EF oraz opcjonalne F i PL. Dodatkowo możesz zastosować opcjonalne wizjery URSA, wizjery studyjne URSA Studio i konwertery światłowodowe SMPTE, co pozwoli na stworzenie kompletnej sieci kamer telewizyjnych.

Opis zdjęcia
Pracuj w jakości HD lub Ultra HD
Blackmagic URSA Broadcast oferuje niesamowity sensor 4K i udoskonalony tryb wideo z świetnym zakresem dynamiki oraz ze znakomitym odwzorowaniem kolorów. Kamera jest dostosowana do HD i Ultra HD, co pozwala na uzyskanie niezwykle szczegółowego obrazu. Nie musisz nawet korzystać z post produkcji. Możesz więc działać natychmiast, co jest niezwykle ważne w trakcie realizowania transmisji czy dostarczania najświeższych informacji ze świata.

Wbudowane filtry optyczne ND
Kamera posiada wbudowane optyczne filtry ND 1/4, 1/16 i 1/64, które pozwalają na płynną pracę w każdym oświetleniu. Ich odpowiednia konstrukcja eliminuje problemy spowodowane zanieczyszczeniem promieniami podczerwonymi, które są zmorą większości filtrów ND.
Pracuj w standardowych formatach
Blackmagic URSA Broadcast została stworzona do pracy ze standardowymi kartami multimedialnymi i formatami plików, które są kompatybilne praktycznie ze wszystkimi systemami nadawczymi i programami do edycji. Kamera zapisuje materiał na kartach pamięci SD, kartami ze standardem UHS-II i kartach CFast, zapisując przy tym wideo 1080i lub 2160p w standardowych plikach MOV. Blackmagic URSA Broadcast nagrywa z wykorzystaniem Dnx145, Dnx220X lub ProRes, co pozwala na współpracę z istniejącymi systemami transmisji i zapewnia odpowiednią płynność pracy.

Kamera posiada 2 złącza CFast 2.0 i 2 sloty na karty pamięci SD (w tym UHS-II). Kilka nośników umożliwia nieprzerwaną pracę - gdy jedna z kart zostanie zapełniona, kamera automatycznie rozpocznie zapisywanie na kolejnym nośniku. Możesz wtedy wymienić zapełnioną kartę, bez przerywania rejestrowania. Nagrywaj w 10-bitowej jakości pliki DnxHD 145, DnxHD220X lub ProRes z metadanymi, co pozwoli na zachowanie kompatybilności z praktycznie każdym oprogramowaniem do edycji obrazu.

Dwa sloty dla ciągłego nagrywania
Dwie nagrywarki kart CFast 2.0 i SD/UHS-II pozwalają wybrać nośnik najbardziej odpowiedni dla Ciebie - karty są standardowe, niedrogie i łatwo dostępne. Dwa sloty na nośniki URSA Broadcast umożliwiają ciągłe nagrywanie. Gdy karta się zapełni, nagrywanie jest automatycznie kontynuowane na następnej karcie, więc możesz podmieniać karty podczas nagrywania. Oferuje wystarczającą prędkość, aby nagrywać wysokiej jakości pliki wideo w formatach ProRes i H.265 nawet podczas pracy w Ultra HD przy dużym klatkażu. URSA Broadcast G2 można łatwo zintegrować z istniejącymi systemami nadawczymi. Pozwala też nagrywać 12-bitowe pliki kinowe Blackmagic RAW

USB typu C do bezpośredniego nagrywania na dyski zewnętrzne
Blackmagic URSA Broadcast G2 posiada z tyłu kamery szybki port USB typu C, który umożliwia nagrywanie na zewnętrzne dyski lub podłączenie do szerokiej gamy akcesoriów. Po podłączeniu dużego, niedrogiego zewnętrznego dysku flash USB można nagrywać ProRes, H.265, a nawet wysokiej jakości 12-bitowe pliki Blackmagic RAW do późniejszej edycji i korekcji kolorów. Możesz po prostu przenieść dysk do komputera i nie musisz tracić czasu na kopiowanie plików. Dodatkowo port USB zasili każdy podłączony do niego dysk. Można nawet dodać opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu do pełnego sterowania obiektywem
Zasilanie
Kamerę możesz zasilać za pośrednictwem standardowych zasilaczy i zestawów akumulatorowych. Możesz skorzystać z rozwiązań producentów takich jak m.in. IDX, Blueshape, Anton Bauer itp. Wykorzystaj w razie potrzeby opcjonalną płytkę baterii Blackmagic URSA Vlock Battery Plate lub Blackmagic URSA Gold Battery, które umożliwiają stosowanie popularnych akumulatorów V-Mount i Gold Mount.
Zaawansowany system operacyjny Blackmagic
Zyskaj łatwy dostęp do wszystkich ustawień kamery. Blackmagic URSA Broadcast wykorzystuje zaawansowany system operacyjny, który umożliwia korzystanie z prostych gestów i łatwej obsługi za pomocą przesuwania. Co więcej - możesz wykorzystać wiele funkcji z kamery URSA Mini, jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych opcji. Oprogramowanie powiela wszystkie przyciski zlokalizowane na obudowie kamery, co daje jeszcze większą swobodę w trakcie realizowania nagrań. Możesz z łatwością wprowadzić metadane dzięki wbudowanemu słownikowi, predykcyjnemu wprowadzaniu tekstu i klawiaturze ekranowej.
Blackmagic URSA Broadcast G2 łączy w sobie 3 kamery - nadawcza kamera produkcyjna, produkcyjna kamera studyjna, cyfrowa kamera filmowa. Urządzenie pozwala stosować tradycyjne baterie i obiektywy, które są kompatybilne także z modelem URSA Mini Pro, dzięki czemu ułatwia przejście ze standardowego HD na Ultra HD. Dane zapisuje na kartach SD i obsługuje popularne formaty plików, co zapewnia uniwersalność.