Liczba produktów: 7
Sortowanie:
10/10 (1 opinia) Czytaj opinie
Szara karta umożliwiająca szybkie i precyzyjne ustawienie balansu bieli czy parametrów ekspozycji. Jej szerokość wynosi 30 cm. Posiada pokrowiec i uchwyt.
Na zamówienie Sprawdź kiedy będzie
69
Do koszyka
9.6/10 (5 opinii) Czytaj opinie
Szaro/ biała karta do pomiaru balansu bieli 20x15 cm.
4-6 dni
69
Do koszyka
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
Szara karta o wymiarach zbliżonych do formatu A4. Umożliwia uzyskanie idealnej ekspozycji i ułatwia uzyskiwanie spójnych zdjęć w trakcie sesji.
Na zamówienie Sprawdź kiedy będzie
325
Do koszyka
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
Miniaturowa szara karta stworzona z myślą o fotografii zbliżeniowej i makro. Umożliwia uzyskanie idealnej ekspozycji i ułatwia uzyskiwanie spójnych zdjęć w trakcie sesji.
Na zamówienie Sprawdź kiedy będzie
275
Do koszyka
0/10 (0 opinii) Napisz opinię
Szara karta wzorcowa, dzięki odbijaniu 18% światła pozwala na szybkie i precyzyjne ustawienie balansu bieli i parametrów ekspozycji. Rozmiar 56 cm (przekątna) umożliwia łatwy transport i przechowywanie.
10/10 (1 opinia) Czytaj opinie
Szaro/ biała karta do pomiaru balansu bieli 21x30 cm.

Najczęściej kupowane

Co to jest szara karta?


Szara karta kodaka, nazywana potocznie szarą kartą, jest to niepozorne akcesorium fotograficzne, które jednak kryje w sobie ogromny potencjał. To powierzchnia, która odbija odbija 18% padającego na nią światła. Uznaje się to za średnią wartość pomiędzy bielą i czernią. Dzięki niej możliwe jest bardzo precyzyjne ustawienie balansu bieli i poprawnych wartości ekspozycji. Neutralna, szara powierzchnia wyklucza błędy pomiarowe światłomierza zapewniając poprawnie naświetlone zdjęcie.

Jak używać szarej karty w fotografii?


Choć historia szarej karty sięga czasów analogowych, to wciąż jest wykorzystywana przez wielu fotografów, szczególnie portretowych i produktowych. Ustawianie poprawnej ekspozycji przy pomocy szarej karty jest bardzo prostą czynnością. Należy ustawić szarą kartę na planie, najlepiej dokładnie w miejscu gdzie będą robione zdjęcia. W ustawieniach aparatu wybrać pomiar punktowy i wycelować obiektyw w środek szarej powierzchni - niektóre karty mają nadrukowany celownik, co ułatwia zadanie. Następnie wystarczy zablokować ekspozycję w aparacie lub ustawić jej parametry manualnie, na podstawie danych ze światłomierza. W przypadku korzystania z automatycznych i półautomatycznych trybów zablokowanie ekspozycji jest koniecznie, ponieważ w innym przypadku mogłaby się ona zmienić po usunięciu szarej karty z planu. Mając ustawioną poprawną ekspozycję pozostaje wyłącznie zacząć fotografować.

Zalety używania szarej karty podczas robienia zdjęć


Przewagą szarej karty nad innymi rozwiązaniami jest jest neutralność. Sprawdzi się ona niezależnie od warunków oświetleniowych, pozwalając na uzyskanie spójnej kolorystycznie serii zdjęć. W przypadku fotografowania przy zmiennych warunkach oświetleniowych warto zrobić zdjęcie „szarej karty kodaka”, która może służyć za wzór przy późniejszej obróbce fotografii w programie graficznym.

Jak ustawić balans bieli? Przyda się wzornik do balansu bieli!


Bardzo często druga strona szarej karty jest biała. Tak zwana biała karta odbija 90% światła i pozwala na bardzo dokładne ustawianie balansu bieli. Dlaczego balans bieli jest tak ważny? Dzięki poprawnemu ustawieniu balansu bieli kolory na zdjęciu będą odwzorcowane w prawidłowy, wierny sposób. Tutaj z pomocą przychodzi wzornik balansu bieli, który poradzi sobie w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji oświetleniowej i przy mieszanych temperaturach światła zastanego. Światło mieszane mamy wówczas, gdy na plan zdjęciowy padają różne rodzaje światła, np. dziennie, jarzeniowe, ledowe i kolorowe.

Kalibracja balansu bieli - poprawne ustawianie balansu kolorów na podstawie wzornika


Żeby użyć wzornika balansu bieli należy ustawić go w odpowiednim miejscu na planie, np. tam gdzie będzie stała modelka i zrobić zdjęcie tak, aby wzornik pokrywał cały kadr. Następnym krokiem jest wejście do menu aparatu i ustawienie funkcji „balans bieli na podstawie białej karty”. Dzięki temu kolejne zdjęcia będą miały poprawnie ustawiony balans bez przechyleń w jakąkolwiek stronę. Jeśli aparat nie ma możliwości ustawienia balansu bieli na podstawie białej karty, warto fotografować w formacie RAW i użyć wzornika balansu bieli w programie do postprodukcji. Przy jego pomocy uzyskanie poprawnej barwy zdjęć powinno być możliwe.