
Filtry, pokrywki: połówkowe i szare
Filtr szary o zmiennej gęstości, umożliwia kontrolowanie ilości światła wpadającego przez obiektyw do aparatu w celu zachowania poprawnej ekspozycji. Dzięki bardzo szerokiemu zakresowi przyciemnienia (od 40ND do 4000 ND) pozwala dostosować parametry do różnorodnych warunków oświetleniowych. Produkowany w Japonii. Posiada specjalistyczne powłoki antystatyczne, oleofobowe i hydrofobowe ułatwiające czyszczenie.
Szary filtr Marumi o współczynniku NDx1000 zmniejsza ilość światła wpadającego przez obiektyw o 10 stopni EV. Wysokiej jakości filtr produkowany w Japonii posiada szkło i pierścień wyczernione na krawędziach oraz nowoczesne powłoki antyrefleksyjne - DHG, aby zminimalizować możliwe odblaski. Dwugwintowa, cienka oprawka typu "slim" doskonale sprawdzi się z obiektywami szerokokątnymi w fotografii natury i krajobrazu. Dodatkowo, powłoki oleo i hydrofobowe ułatwią dbanie o czystość filtra. Neutralny dla kolorów, bez efektu winietowania.
Filtr szary o zmiennej gęstości, umożliwia kontrolowanie ilości światła wpadającego przez obiektyw do aparatu w celu zachowania poprawnej ekspozycji. Dzięki szerokiemu zakresowi przyciemnienia (od 2.5ND do 500ND) pozwala dostosować parametry do różnorodnych warunków oświetleniowych. Produkowany w Japonii. Posiada specjalistyczne powłoki antystatyczne, oleofobowe i hydrofobowe ułatwiające czyszczenie.
Szary filtr Marumi o współczynniku NDx64 zmniejsza ilość światła wpadającego przez obiektyw o 6 stopnii EV. Wysokiej jakości filtr produkowany w Japonii posiada szkło i pierścień wyczernione na krawędziach oraz nowoczesne powłoki antyrefleksyjne - DHG, aby zminimalizować możliwe odblaski. Dwugwintowa, cienka oprawka typu "slim" doskonale sprawdzi się z obiektywami szerokokątnymi w fotografii natury i krajobrazu. Neutralny dla kolorów, bez efektu winietowania.
Promocja
Raty 20x0%
Canon Filtr szary NDx4-L 52 mm
Filtr szary NDx4-L zmniejsza ilość światła dostającego się na matrycę i wydłuża czas ekspozycji 4-krotnie.
Promocja
Raty 20x0%
Canon Filtr szary NDx4-L 72 mm
Promocja
Raty 20x0%
Canon Filtr szary NDx4-L 58 mm
Promocja
Raty 20x0%
Canon Filtr szary NDx8-L 58 mm
Filtr szary NDx8-L zmniejsza ilość światła dostającego się na matrycę i wydłuża czas ekspozycji 8-krotnie.
Promocja
Raty 20x0%
Canon Filtr szary NDx8-L 72 mm
Promocja
Raty 20x0%
Canon Filtr szary NDx8-L 52 mm
Promocja
Raty 20x0%
Canon wsuwany polaryzacyjny A
Wsuwany filtr polaryzacyjny dedykowany do adaptera obiektywów EF/EF-S na system R. Filtr polaryzacyjny redukuje refleksy pojawiające siena błyszczących powierzchniach. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie estetyki zdjęć podczas fotografowania wody. Dodatkowo zwiększa kontrast scen.
Promocja
Raty 20x0%
Canon wsuwany przezroczysty A
Wsuwany filtr przezroczysty dedykowany do adaptera obiektywów EF/EF-S na system R. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie bezpieczeństwa wnętrza obudowy aparatu i tylnego elementu obiektywu podczas korzystania z adaptera.
Promocja
Raty 20x0%
Canon wsuwany szary o zmiennej gęstości A
Wsuwany filtr szary o zmiennej gęstości dedykowany do adaptera obiektywów EF/EF-S na system R. Filtr szary ogranicza ilość światła docierającego do matrycy, umożliwiając tym samym łatwiejsze dostosowywanie parametrów w trakcie filmowania w intensywnym świetle, znaczne wydłużanie czasu migawki lub korzystanie z dużych otworów przysłony nawet w słoneczny dzień. Działanie filtra można regulować w zakresie od ND2,5 do ND500.
Koło wsuwany filtr szary o gęstości ND4000 do uchwytów z serii H&Y K-Series. Oferuje wysokiej jakości szkło optyczne SCHOTT B270 i 2-stronne powłoki próżniowe. Ułatwia uzyskanie odpowiedniej ekspozycji przy bardzo jasnym oświetleniu.
Zestaw trzech filtrów szarych o gęstości ND 8, 64 i 1000. Filtry neutralnie szare (ND) to jedne z najbardziej pożądanych, cenionych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. Fotografom gwarantują one precyzyjną kontrolę ilości światła przechodzącego przez obiektyw, by uzyskać większą twórczą kontrolę nad ekspozycją. Natomiast filmowcom filtry te ułatwiają ustawić czas otwarcia migawki w celu dopasowania do liczby klatek na sekundę przy jednoczesnym zachowaniu ostrości materiału filmowego.
Filtry neutralnie szare (ND) to jedne z najbardziej pożądanych, cenionych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. Fotografom gwarantują one precyzyjną kontrolę ilości światła przechodzącego przez obiektyw, by uzyskać większą twórczą kontrolę nad ekspozycją. Natomiast filmowcom filtry te ułatwiają ustawić czas otwarcia migawki w celu dopasowania do liczby klatek na sekundę przy jednoczesnym zachowaniu ostrości materiału filmowego.
Filtry neutralnie szare (ND) to jedne z najbardziej pożądanych, cenionych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. Fotografom gwarantują one precyzyjną kontrolę ilości światła przechodzącego przez obiektyw, by uzyskać większą twórczą kontrolę nad ekspozycją. Natomiast filmowcom filtry te ułatwiają ustawić czas otwarcia migawki w celu dopasowania do liczby klatek na sekundę przy jednoczesnym zachowaniu ostrości materiału filmowego.
Filtry neutralnie szare (ND) to jedne z najbardziej pożądanych, cenionych i podstawowych rodzajów filtrów fotograficznych. Fotografom gwarantują one precyzyjną kontrolę ilości światła przechodzącego przez obiektyw, by uzyskać większą twórczą kontrolę nad ekspozycją. Natomiast filmowcom filtry te ułatwiają ustawić czas otwarcia migawki w celu dopasowania do liczby klatek na sekundę przy jednoczesnym zachowaniu ostrości materiału filmowego.
ND1000 Pro 49 mm to filtr szary firmy Hoya. Świetnie sprawdzi się w zarówno w rękach fotografów, jak i filmowców. Stworzony z wysokiej jakości szkła optycznego gwarantuje fantastyczną jakość zdjęć. Idealny podczas pracy w dynamicznie zmieniających się warunkach oświetleniowych. Zapewnia małą głębię ostrości oraz umożliwia wydłużenie czasu ekspozycji. Dzięki aluminiowej oprawce, w którą został wyposażony niweluje efekt winiety.
Filtr szary zmniejszający ilość światła dostającego się na matrycę i wydłużający czas ekspozycji o zawrotne 16 i 3/5 stopnia przysłony. Oznacza to, że można wydłużyć czas ekspozycji z 2 sekund do około ... 55 godzin i 30 minut. Produkt wykorzystuje technologię ACCU-ND, która z pewnością zostanie doceniona przez fotografów i operatorów kamer.
Filtr do fotografii i filmowania, ograniczający ekspozycję światła o 4 działki przysłony. Pasuje do wszystkich obiektywów o średnicy 52 mm, posiadających gwint do nakręcania filtrów. Posiada ultracienką, aluminiową oprawkę, co zapobiega winietowaniu nawet w przypadku stosowania obiektywów szerokokątnych. Nowatorska obustronna powłoka antyrefleksyjna ACCU-ND wiernie odwzorowuje kolorystykę otoczenia.
Filtr szary NDx100 z serii PROND zmniejsza ilość światła dostającego się na matrycę i wydłuża czas ekspozycji aż 100-krotnie. Seria filtrów Hoya PROND posiada ramkę o niskim profilu, która została całkowicie wykonana z jednego kawałka aluminium.
Filtr szary NDx1000 z serii PROND zmniejsza ilość światła dostającego się na matrycę i wydłuża czas ekspozycji aż 1000-krotnie. Seria filtrów Hoya PROND posiada ramkę o niskim profilu, która została całkowicie wykonana z jednego kawałka aluminium.
Filtr do fotografii i filmowania, ograniczający ekspozycję światła o 4 działki przysłony. Pasuje do wszystkich obiektywów o średnicy 49 mm, posiadających gwint do nakręcania filtrów. Posiada ultracienką, aluminiową oprawkę, co zapobiega winietowaniu nawet w przypadku stosowania obiektywów szerokokątnych. Nowatorska obustronna powłoka antyrefleksyjna ACCU-ND wiernie odwzorowuje kolorystykę otoczenia.
Najczęściej kupowane
Porady
Polaryzacyjny, szary, UV i inne - czym różnią się filtry fotograficzne?
Dowiedz się, jakie istnieją rodzaje filtrów fotograficznych, kiedy i które z nich dają najlepsze efekty i który kupić na start.
Wszystko, co musisz wiedzieć o kupowaniu filtra na obiektyw
Pomożemy Ci dobrać średnicę, grubość oprawki, powłoki oraz konkretną markę i model kompatybilny z Twoim obiektywem.
Filtry Marumi - DHG, Super DHG, Exus, Exus Solid, Fit+Slim - który wybrać?
Marumi to renomowana marka filtrów. W swojej ofercie posiada kilka serii różniących się ceną oraz jakością.
Co to jest filtr szary i do czego służy?
Filtr szary i filtr połówkowy to akcesoria fotograficzne zmniejszające ilość światła, jaka dostaje się na matrycę aparatu przez obiektyw. Nazywane inaczej filtrami ND lub filtrami o neutralnej gęstości (ang. neutral density) działają niczym okulary przeciwsłoneczne dla naszego aparatu. W zależności od tego, jaki efekt fotograf chce uzyskać, może wybierać spośród filtrów szarych lub połówkowych o różnej mocy. Warto również wiedzieć, że filtry szare nałożone jeden na drugi kumulują dawany przez siebie efekt, co daje nieograniczone wręcz możliwości fotografowania. Wystarczy nakręcić je na obiektyw – to dziecinnie proste.
Jaki filtr szary lub połówkowy kupić?
W ofercie sklepu internetowego Cyfrowe.pl znajdziesz najlepsze filtry szare i połówkowe ze szkła optycznego, profesjonalnej jakości i światowe bestsellery, np. produkowane w Japonii filtry Marumi, filtry szare marki Hoya, Kenko oraz B&W, Canon i Cokin. Cena filtra szarego to kilkadziesiąt do kilkuset złotych. Dobrej jakości filtr szary lub połówkowy to wydatek około 100-200 zł w zależności od jego rodzaju i rozmiaru.
Filtry szare Marumi podzielone są na kilka serii, np. Marumi DHG i Super DHG a różnią się one ilością i jakością zastosowanych powłok, chroniących szkło przed deszczem, tłustymi plamami od palców i innymi trudnymi warunkami w plenerze. Podobnie wygląda dostępność filtrów szarych Hoya, które występują w wersji Hoya PRO, Hoya Variable Density (oferujące zmienną moc efektu), Hoya PRO1 Digital. Natomiast Hoya HMC to filtry szare z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Filtr szary Kenko to budżetowe rozwiązanie idealne dla początkujących fotografów. Gdzie kupić filtr szary? Np. w internecie, z darmową wysyłką, w sklepie Cyfrowe.pl. Wybierając filtry szare Hoya, Marumi lub innych producentów dostępne w naszym sklepie uzyskasz wysokiej jakości, profesjonalne zdjęcia.
Zastosowanie filtra szarego w fotografii
Czy warto kupić filtr szary do robienia zdjęć? U kogo on się sprawdzi, jakie daje efekty, czy jest niezbędny? Oto największe zalety fotograficznego filtra szarego.
FOTOGRAFIA KRAJOBRAZOWA. Filtry szare i połówkowe to niezbędny gadżet do fotografii krajobrazowej. Jeśli wybierasz się na wyjazd w góry, chcesz fotografować artystyczne, rozmyte wodospady lub rzeki, pokazać ruch chmur na niebie to zastosowanie filtra szarego pozwoli Ci odkryć fotografię zupełnie na nowo. Uzyskasz nim ciekawe, artystyczne efekty, zamiast zwykłych zdjęć wakacji.
FOTOGRAFIA PODRÓŻNICZA I MIEJSKA. Filtr szary to doskonała recepta na tłumy turystów, które niszczą każde zdjęcie. Nakręcając go na obiektyw i wydłużając czas naświetlania do kilku minut, zarejestrujesz jedynie puste ulice i budynki bez przechodniów. Możesz także pokazać ruch samochodów zmieniając je na zdjęciu w smugę świateł.
FOTOGRAFIA PORTRETOWA I STUDYJNA. W plenerze i studiu fotograficznym, mając do czynienia z silnym światłem lamp lub słońca, ciężko jest uzyskać płytką głębię ostrości. Po nałożeniu filtra szarego na obiektyw możemy fotografować nawet na przysłonie F/1.4 i uzyskać fantastyczny efekt bokeh.
Jaka moc filtra szarego do rozmycia wodospadu i chmur?
Filtry szare i połówkowe występują w różnych wariantach mocy, począwszy od niewielkich wartości jak NDx2, NDx8 przez średnie jak NDx100 aż po zupełne blokery światła, np. filtry NDx1000 i NDx100000. Im wyższa moc filtra, tym większe rozmycie wody oraz chmur uzyskamy na zdjęciu. Do zdjęć wodospadów najlepszy będzie filtr szary o mocy ND1000, np. Hoya Filtr NDx1000 77 mm PRO
Co trzeba wiedzieć przed zakupem filtra fotograficznego?
- Filtr musi mieć tę samą średnicę, co obiektyw. Średnica podana jest zawsze w nazwie filtra, np. Hoya VARIABLE DENSITY 72 mm.
- Nie ma znaczenia model posiadanego aparatu, lustrzanki czy bezlusterkowca, ani marka obiektywu.
- Filtry fotograficzne nie współpracują z aparatami kompaktowymi lub wymagają specjalnego adaptera.
- Nie kupuj tanich, kiepskich filtrów do profesjonalnego obiektywu, bo ograniczysz w ten sposób jego możliwości. Dobry obiektyw zasługuje na dobry filtr szary, np. Hoya Filtr NDx500 82 mm PRO.
Co lepiej kupić: filtr szary czy filtr połówkowy?
Nie można powiedzieć, że filtry szare są lepsze od połówkowych ani odwrotnie. Wszystko zależy, jaki efekt chcemy uzyskać na swoim zdjęciu. Zwykły filtr szary będzie działał tak samo na każdy fragment fotografii. Jego szkło jest bowiem jednolite. Filtr połówkowy przyciemni nam jedynie połowę obrazu (jak sama jego nazwa wskazuje).
Kiedy filtr połówkowy najlepiej się sprawdzi?
Filtry połówkowe polecane są zwłaszcza do fotografowania krajobrazu. W pochmurny dzień, gdy całe niebo wydaje się białe lub szare, filtr połówkowy pozwoli nam poprawnie naświetlić ciemny las lub drogę jednocześnie nie przepalając nieba. Istnieje kilka rodzajów filtrów połówkowych, które różnią się mocą gradientu, czyli charakterem przejścia między ciemną i jasną połówką szkła. Gradient może być bardzo miękki i delikatnie przechodzić z ciemnego koloru w przezroczysty lub być ostro zakończoną linią, wyraźnie widoczną na zdjęciu. Istnieje również specjalny rodzaj filtrów połówkowych do fotografowania zachodów i wschodów słońca, które mają ciemniejszy tylko środek szkła.