Obiektywy serii L charakteryzują się najwyższą jakością, spełniającą oczekiwania profesjonalistów. Odporne są na złe warunki atmosferyczne i wszelkie uszkodzenia mechaniczne. Występują w kolorach jasno-szarym i czarnym, a na ich końcu umieszczona jest czerwona linia otaczająca obudowę. Obiektywy serii L są wykonane z materiałów odpornych na ścieranie, a wewnętrzne mechanizmy zrobiono z wytrzymałych metali. W obiektywach tej serii są stosowane specjalne szkła fluorytowe najlepiej redukujące współczynnik aberracji chromatycznej.
Obiektywy z mocowaniem EF można używać z aparatami analogowymi, jak i cyfrowymi z matrycą małoobrazkową i APS-C.
Po podłączeniu do lustrzanki z matrycą APS-C (np. EOS450D, EOS500D, EOS50D, EOS7D) kąt widzenia odpowiada obiektywom o zakresie ogniskowych 25-56 mm przy klatce formatu 35mm. Dzieje się tak dlatego, ponieważ sensor jest mniejszy od klatki filmu 35 mm.
Jest to obiektyw super szerokokątny. Idealnie będzie nadawał się do robienia zdjęć w małych pomieszczeniach, jak również pozwoli na efektowne uwiecznienie rozległych krajobrazów. Dodatkowo jest to dość jasny obiektyw, więc pozwoli wykonać zdjęcia w pomieszczeniach do których dociera mała ilość światła dziennego.
Jego poprzednik 16-35 mm f/2.8L EF USM, był ceniony przez fotoreporterów za swą szybkość i jakość zdjęć jak i wykonania. W porównaniu do poprzednika 16-35 mm f/2.8L EF USM II została wyposażona w okrągły otwór przysłony, który ma zapewnić bardziej naturalne rozmycie drugiego planu.
Posiada silnik USM (Ultra Sonic Motor), który przez wibracje ultradźwiękowe wprawia silnik AF w ruch. Zapewnia on szybkie i bezgłośną pracę obiektywu.
Obiektyw został zbudowany z 16 elementów w 12 grupach - w tym 2 soczewek o niskiej dyspersji, które zapobiegają aberracji chromatycznej.
Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się przy fotografowaniu krajobrazu, a ich użytkowanie nie ogranicza się jedynie do uwzględnienia szerszej perspektywy w ujęciu. Właściwe wykorzystanie obiektywu szerokokątnego może dodać dramaturgii lub zmienić perspektywę, dzięki czemu uzyskamy bardziej dynamiczne i hipnotyzujące zdjęcie. Dobre, szerokokątne ujęcie powinno sprawiać, że oglądający poczuje się "wchłonięty" przez zdjęcie.
Profesjonalny szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy
Szybki szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy zapewnia doskonałą wydajność optyczną w całym zakresie zoomu.
Ultradźwiękowy mechanizm regulacji ostrości
Pierścieniowy silnik ultradźwiękowy dba o szybką i bezgłośną pracę autofokusa. Doskonały moment obrotowy gwarantuje precyzyjne osiągnięcie ostrości w żądanym punkcie.
Stała przysłona f/2,8
Jasna maksymalna przysłona f/2,8 jest stała w całym zakresie ogniskowej, dzięki czemu nie występują zmiany czasu naświetlania podczas powiększania, co z kolei sprawia, że obiektyw nadaje się doskonale do fotografowania przy słabym oświetleniu.
Niezwykła fotografia architektury
Ten elastyczny szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy zapewnia doskonałe zdjęcia architektury podczas pracy z aparatami pełnoklatkowymi. Perspektywa zostaje wyolbrzymiona, szczególnie gdy obiektyw jest kierowany w górę podczas fotografowania wysokich budynków.
- Opis produktu na zagranicznej stronie producenta
- Opis produktu na polskiej stronie producenta
- Test obiektywu na Optyczne.pl
Profesjonalny ultra szerokokątny zoom 16-35 mm to jeden z najlepszych w swej klasie. Został zbudowany z 16 elementów w 12 grupach, w tym z dwóch soczewek o niskiej dyspersji, które zapobiegają aberracji chromatycznej.