olympus OM-D E-M1 Mark II z obiektywami M.ZUIKO DIGITAL ED 45 mm f/1.2 PRO i M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO oraz akcesoriami
Zaawansowany zestaw do fotografowania samochodów
Fotografia samochodowa pozwala pokazać piękno sylwetek aut i ich dynamikę. Aby zrobić to w świetnej jakości, skorzystaj z aparatu Olympus OM-D E-M1 Mark II. W połączeniu z obiektywami M.ZUIKO DIGITAL ED 45 mm f/1.2 PRO i M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO daje Ci wiele możliwości w zakresie komponowania przyciągających wzrok kadrów. W zestawie znajdują się także inne niezbędne elementy podczas rejestrowania aut. Filtr polaryzacyjny pozwala wyeliminować ze zdjęć nieprzyjemne refleksy tworzące się na karoserii. Statyw zagwarantuje zawsze ostre i wyraźne kadry. Lampa LED Yongnuo YN-360 pozwoli doświetlić scenę np. podczas fotografowania samochodów w nocnej scenerii miejskiej.
OLYMPUS OM-D
Klasyka w nowoczesnym wydaniu
Linia aparatów OM-D jest unowocześnieniem legendarnej serii aparatów Olympus OM, powstałej w roku 1972. Nawiązujące stylistyką do pierwszych modeli cyfrowe aparaty OM-D wyróżniają się niewielkimi gabarytami, oryginalnym wzornictwem oraz najwyższą jakością obrazu, często przewyższającą tą znaną z lustrzanek. Wyposażone zostały w matrycę formatu 4/3 zastosowaną po raz pierwszy w lustrzankach cyfrowych Olympus. Nowo opracowany standard mocowania obiektywów - Micro 4/3 współpracuje z szeroką gamą doskonałych optycznie obiektywów Olympus M.Zuiko oraz firm niezależnych.
Rodzina aparatów Olympus OM-D
Przeznaczenie aparatu Olympus OM-D E-M1 Mark II
OM-D E-M1 Mark II to kolejna odsłona flagowego bezlusterkowca systemu OM-D dedykowanego głównie osobom, które chcą połączyć najwyższą jakość wykonania, szybkość pracy i kompaktowe gabaryty. Osoby zajmujące się filmowaniem odkryją w nim natomiast ogromne możliwości ustawień i zapis z jakością 4K.
Cechy i korzyści
Niezwykła mobilność
Kompaktowy a jednocześnie wyjątkowo poręczny korpus aparatu bez problemu zmieści się w bagażu podręcznym samolotu, nawet z obiektywami a niewielką wagę docenią zwłaszcza osoby podróżujące ze sprzętem. Cały system wyróżnia się niezwykłą mobilnością.
Doskonałe zdjęcia w rozdzielczości nawet 50 mln pikseli
Nowo opracowana matryca Live MOS o rozdzielczości 20 Mpix oraz procesor obrazu TruPic VIII pozwalają na zapis wysokiej jakości obrazów a wykorzystanie mikro przesunięć matrycy pozwala na osiągnięcie rozdzielczości aż 50 mln pikseli a więc z ogromną szczegółówością. W stosunku do poprzednika poprawiono również zakres czułości oraz zakres dynamiczny.
Niesamowita prędkość zdjęć seryjnych
E-M1 Mark II należy do najszybszych aparatów w swojej kategorii. Prędkość zdjęć seryjnych w pełnej rozdzielczości i plikach RAW to aż 18 kadrów na sekundę, dodatkowo w trybie blokady AF i AE, korzystająć z migawki elektronicznej prędkość ta wzrasta do aż 60 klatek na sekundę. Tak niesłychana szybkość pozwoli uchwycić najbardziej dynamiczne ujęcia.
Aparat pozwala na zapis zdjęć z prędkością nawet 60 kl/s.
Tryb Pro Capture
Ten specjalny tryb umożliwia zrobienie serii zdjęć (do 14 klatek) już podczas naciśniecia spustu do połowy i zapisanie ich w buforze aparatu. Jeśli więc nie zdążysz wcisnąć spustu przed najważniejszym ujęciem naciskając spust do końca możesz zapisać zdjęcia na karcie. To dodatkowa funkcja ułatwiająca uchwycenie każdej sceny.
121 krzyżowych punktów AF
Aby w każdej sytuacji aparat zdążył ustawić ostrość E-M1 Mark II korzysta z aż 121 punktów AF opartych na detekcji fazy. Nawet podczas śledzenia ruchomych obiektów AF zawsze zdąży na czas a problemy takie jak Front Focus czy Back Focus pozostają tylko historią. Podczas śledzenia obiektów punkty w których ustawiona jest ostrość są na bieżąco podświetlane co daje pełną kontrole nad ostrością.
5-osiowa stabilizacja obrazu
Zastosowanie 5-osiowej stabilizacji obrazu na matrycy ułatwia fotografowanie z długimi czasami, teleobiektywami czy filmowanie. Skuteczność stabilizacji z wybranymi obiektywami sięga nawet 6.5 wartości EV.
Filmy w rozdzielczości 4K i C4K
Z myślą o filmowcach aparat wyposażono w możliwość nagrywania filmów 4K z prędkością 30 kl/s i transferze 102 Mbps. Entuzjaści kina zapewne docenią dodatkowy tryb nagrywania — 24 kl/s z transferem 237 Mbps. Teraz będą mogli odtwarzać filmy w szerokoekranowym, kinowym formacie C4K.
Wizjer elektroniczny z częstotliwością odświeżania 120 kl/s.
Elektroniczny wizjer o rozdzielczości 2.360 tys. punktów oraz odświeżaniu 120 kl/s. pozwala komfortowo śledzić szybko poruszające się obiekty. Czas reakcji wizjera wynosi zaledwie 6 ms. To kolejne funkcjonalności wpływające na ułatwienie szybkiego fotografowania.
Praca w każdych warunkach
Wyjątkowo wytrzymała, uszczelniana, odporna na kurz i zachlapania obudowa umożliwia używanie aparatu w każdych warunkach, nawet w ujemnych temperaturach sięgających -10 stopni. W połączeniu z uszczelnianymi obiektywami serii PRO stanowi idealny zestaw dla zawodowców.
Dwa gniazda na karty pamięci
OM-D E-M1 Mark II został wyposażony w dwa gniazda kart SD, w tym jedno kompatybilne ze standardem UHS-II. Takie rozwiązanie pozwala zwiększyć dostępną pojemność i zapisać 2x więcej zdjęć lub tworzyć kopię zapasową co zabezpieczy zdjęcia w przypadku awarii jednej z kart. Możliwe jest też równoległe zapisywanie na 2 kartach zdjęć w formacie RAW + JPG.
Nowa, bardziej wytrzymała bateria
Akumulator wykorzystywany w aparacie OM-D EM1 Mark II wyróżnia aż o 40% dłuższy czas działania, jednocześnie czas ładowania został skrócony do zaledwie 2 godzin — jest prawie dwa razy krótszy niż w poprzednim modelu. Procentowy poziom naładowania akumulatora wyświetlany jest na ekranie LCD.
Profesjonalny serwis dla zawodowców
Właścicielom OM-D E-M1 Mark II Olympus oferuje jeden z trzech poziomów opieki serwisowej w ramach programu — SERWIS OLYMPUS PRO. Pierwszy poziom, Standard Plus, dostępny jest bez dodatkowych opłat. Użytkownik tego poziomu może skorzystać m.in. z 6-miesięcznej dodatkowej gwarancji. Dwa kolejne poziomy, Zaawansowany oraz Elite, obejmują darmową przysyłkę, wypożyczenie sprzętu na czas naprawy, plan regularnych przeglądów serwisowych, błyskawiczną pomoc działu obsługi i wideo rozmowy dotyczące tematów serwisowych i kwestii technicznych.
Szeroki wybór obiektywów
Olympus w swojej ofercie posiada już ponad 40 obiektywów systemu Micro 4/3. Po zastosowaniu adaptera możliwe jest również korzystanie z doskonałych optycznie obiektywów 4/3. Należy też pamiętać, że aparaty Olympus współpracują ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem Micro 4/3, również firm niezależnych.
Obiektywy Olympus systemu Micro 4/3
Materiały dodatkowe
OBIEKTYWY M.ZUIKO
80 lat doświadczenia w systemach optycznych
M.Zuiko to dedykowane specjalnie dla aparatów z matrycą Micro 4/3 obiektywy wyróżniające się zarówno optyką najwyższej jakości jak też idealnym dopasowaniem pod kątem stylistycznym, wagowym i gabarytowym. Wszystko to przy zachowaniu filozofi kompaktowych rozmiarów. Produkty M.Zuiko podzielone zostały na 3 serie - podstawową M.Zuiko, dostepną dla każdego użytkownika; zaawansowaną - M.Zuiko Premium, którą stanowią obiektywy stałoogniskowe o bardzo dużych jasnościach oraz M.Zuiko PRO - przeznaczoną dla najbardziej wymagających użytkowników, uszczelnianą, odporną, i wyróżniającą się najdoskonalszymi parametrami optycznymi.
Rodzina obiektywów M.Zuiko
Przeznaczenie
M.Zuiko Pro 45 mm to profesjonalny obiektyw do zastosowań głównie w fotografii portretowej. Ogniskowa 45 mm (ekwiwalen 90 mm dla matryc pełnoklatkowych) doskonale odwzorowuje proporcje fotografowanych obiektów. Bardzo duży otwór względny f/1,2 pozwoli na bardzo atrakcyjne rozmycie tła. Całość została zamknięta w solidnej, uszczelnianej obudowie odpornej na warunki atmosferyczne.
Cechy i korzyści
Doskonała ostrość w całym kadrze
Obiektyw M.Zuiko Pro Digital ED 45 mm f/1.2 należy do najwyższej linii produktów dlatego też spełnia najbardziej wyśrubowane wymagania. Podobnie jak inne obiektywy tej serii cechuje go wyjątkowa jakość optyczna zapewniająca dużą rozdzielczość obrazu od środka aż po krawędzie. Konstrukcja składająca się z 14 elementów umieszczonych w 10 grupach zawiera aż 4 soczewki HR o wysokiej rozdzielczości optycznej, 1 element ze szkła ED cechujący się niską dyspersją oraz 1 element asferyczny korygujący aberrację sferyczną. Całość przykłada się na bardzo wysokiej jakości obraz niezależnie od wartości przysłony. Pokrycie soczewek powłokami Coating Nano ułatwia fotografowanie pod światło chroniąc przed powstawaniem blików i flar.
Ultra szybkie ustawianie ostrości
Zastosowanie w konstrukcji mechanizmu MSC (Movie and Still Compatible) skutkuje najwyższą precyzją i doskonałą szybkością ustawiania ostrości podczas fotografowania lub filmowania. Połączenie najwyższych parametrów optycznych z szybkim i precyzyjnym AF to wszystko czego można chcieć od profesjonalnego zestawu fotograficznego. Obiektyw w pełni wykorzystuje potencjał aparatu E-M1 Mark II.
Wyjątkowa jakość wykonania
Każdy z obiektywów linii M.Zuiko Pro poza najwyższymi parametrami optycznymi wyróżnia się wyjątkowym wykonaniem obudowy. Unifikacja wyglądu, w tym pierscieni i przycisków pozwala skupić się na fotografowaniu mając każdą z funkcjonalności pod ręką. Obiektywy serii Pro zostały wyposażone w przycisk funkcyjny z możliwością zaprogramowania jednej z wielu funkcji aparatu.
Odporny na warunki atmosferyczne
Liczne uszczelniania oraz solidna metalowa obudowa pozwalają na użytkowanie obiektywu na deszczu, śniego i mrozie (nawet do -10 stopni). Niezależnie od tego co i gdzie fotografujesz, wraz z uszczelnianym korpusem aparatu Olympus może wybrać się zarówno na narty jak i piaszczysta pustynię.
Zdjęcia przykładowe
Prezentowanie poniżej zdjęcia są autorstwa Tracie Maglosk.
- Opis produktu na polskiej stronie producenta
- Pomoc w wyborze obiektywu na stronie Olympus
- Strona promująca Olympus M.Zuiko
- Test i recenzja obiektywu na Blog.cyfrowe.pl
OBIEKTYWY M.ZUIKO
80 lat doświadczenia w systemach optycznych
M.Zuiko to dedykowane specjalnie dla aparatów z matrycą Micro 4/3 obiektywy wyróżniające się zarówno optyką najwyższej jakości jak też idealnym dopasowaniem pod kątem stylistycznym, wagowym i gabarytowym. Wszystko to przy zachowaniu filozofi kompaktowych rozmiarów. Produkty M.Zuiko podzielone zostały na 3 serie - podstawową M.Zuiko, dostepną dla każdego użytkownika; zaawansowaną - M.Zuiko Premium, którą stanowią obiektywy stałoogniskowe o bardzo dużych jasnościach oraz M.Zuiko PRO - przeznaczoną dla najbardziej wymagających użytkowników, uszczelnianą, odporną, i wyróżniającą się najdoskonalszymi parametrami optycznymi.
Rodzina obiektywów M.Zuiko
Przeznaczenie obiektywu
M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO to obiektyw klasy PRO doskonale sprawdzający się w każdej sytuacji gdzie wymagany jest duży kąt widzenia. Będzie świetnym rozwiązaniem do fotogrfii pejzażowej, przyrodniczej, reporterskiej czy architektury. Dzięki dużej jasności sprawdzi się również w słabo oświetlonych miejscach, np. w fotografii wnętrz.
Cechy wyróżniające
Profesjonalna jakość optyki
Konstrukcję obiektywu stanowi 14 elementów w 11 grupach. Aby uzyskac najwyższą jakość zastosowano 2 asferyczne soczewki ED, 1 DSA (Dual Super Aspherical), 1 asferyczną, 3 Super ED, 1 ED oraz 2 soczewki HR (High Refractive). Pozwoliło to na zminimalizowanie wad optycznych wynikających z tak trudnej konstrukcji zapewniając jednocześnie obraz najwyższej jakości nawet przy pracy pod światło.
Wykres MTF oraz schemat budowy obiektywu
Uszczelniana obudowa
Jak wszystkie obiektywy serii M.Zuiko PRO model ten został wykonany z najwyższej jakości materiałów i dokładnie uszczelniony umożliwiając użytkowanie w czasie deszczu, śniegu czy mrozu. W połączeniu z uszczelnianymi modelami serii OM-D nie musisz się martwić o warunki atmosferyczne, po prostu robisz zdjęcia.
Doskonała jasność f/2.8
Stała jasność w całym zakresie ogniskowych umożliwia wygodne fotografowanie w słabym oświetleniu a także (mimo bardzo dużego kąta widzenia) rozmycie tła. Idealnie sprawdzi się przy astrofotografii, zdjęciach w pomieszczeniach czy filmach w słabym oświetleniu.
Obiektyw doskonale sprawdzi się przy nocnych krajobrazach
Sprzęgło ustawiania ostrości
Obiektyw posiada sprzęgło ręcznego ustawiania ostrości umożliwiające szybkie przełączanie się z trybu AF na MF poprzez przesunięcie pierścienia ostrości w stronę korpusu aparatu. Nie wymaga to żadnych dodatkowych ustawień w menu aparatu.
Programowalny przycisk L-Fn
Przy podstawie obiektywu znajduje się przycisk L-Fn, który umożliwia natychmiastowe dokonanie zmiany na zaprogramowaną wcześniej funkcję. Masz więc do dyspozycji dodatkową funkcjonalność bez konieczności zagłębiania się w menu aparatu.
Zintegrowana osłona przeciwsłoneczna
W zestawie z obiektywem znajduje się zintegrowana osłona przeciwsłoneczna chroniąc przed zbędnym światłem bocznym, obniżeniem kontrastu czy zabezpieczając przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Materiały dodatkowe
Marumi DHG SUPER
Seria dla wymagających użytkowników
Doskonała do stosowania z wysokiej jakości obiektywami. Szkło użyte w filtrach tej serii zostało pokryte powłoką hydrofobową oraz przeciwtłuszczową, zabezpieczającą przed zabrudzeniem a brzeg szkła wyczerniono, by chronić zdjęcia przed odblaskami. Całość umieszczono w cienkim, radełkownym pierścieniu o satynowym wykończeniu.
Działanie filtra polaryzacyjnego
Filtr polaryzacyjny wygasza niechciane refleksy i odblaski światła z powierzchni niemetalowych, np. wody, szyby, nieba, liści itp. Zwiększa kontrastowość i klarowność fotografii oraz nasycenie kolorów, co widać szczególnie na zdjęciach wykonywanych w dzień przy pełnym słońcu. Efektu jego działania nie da się "podrobić" w programach graficznych. Niezbędny w fotografii krajobrazowej, podróżniczej, architektonicznej i technicznej.
Redukcja odblasków na wodzie.
Redukcja odblasków na szybie.
Pogłębienie i nasycenie kolorów.
Cechy i korzyści stosowania Marumi CPL Super DHG
Produkowany w Japonii
Filtry Marumi to akcesoria optyczne najwyższej klasy, powstające w Nagano - japońskim zagłębiu wysokich technologii. 60-letnia tradycja firmy i japońskie standardy produkcji to gwarancja najlepszej precyzji.
Rewelacyjna przepuszczalność światła
Filtr Marumi Super DHG zapewnia niemal bezstratną transmisję światła na poziomie 99.5% w przedziale zakresu długości fal od 430 nm do 680 nm (przy kącie padania: 0). Dzięki temu będzie odpowiedni do używania nawet z najlepszymi, profesjonalnymi obiektywami.
Bez niechcianych refleksów
Zaawansowana konstrukcja z 10 jonowych powłok antyrefleksyjnych klasy Digital High Grade redukuje odbicia powierzchniowe będące przyczyną występowania niechcianych flar, duszków, blików itp. artefaktów zniekształcających zdjęcia. Dodatkowo wyczerniono brzegi szkła w celu ochrony zdjęć przed odblaskami powstającymi wewnątrz filtra. Całość zamknięto w matowej (satynowej) oprawce.
Powłoka hydrofobowa i przeciwtłuszczowa
Użycie powłoki hydrofobowej niweluje powstawanie zacieków na deszczu i we mgle a powłoka przeciwtłuszczowa chroni przed pozostawianiem odcisków palców. Ułatwia to intensywną pracę w trudnych warunkach. Nawet jeśli na filtrze powstaną jakieś nieczystości, ich usunięcie bedzie o wiele łatwiejsze niż w przypadku tanich filtów nierenomowanych producentów.
Neutralny kolorystycznie
Filtr polaryzacyjny wykonany z wysokiej jakości szkła technicznego nie wpływa na wygląd zdjęć, pozostając neutralny dla kolorów.
Pierscień typu "slim"
Marumi CPL Super DHG znakomicie nadaje się do obiektywów ultraszerokokątnych. Pierścień 30% płytszy od standardowych filtrów minimalizuje wystąpienie efektów ubocznych w postaci winiety.
Łatwy montaż i demontaż
Pokrywa teflonowa na gwincie zewnętrzym w połączeniu z radełkowanym wykończeniem pierścienia ułatwia nakładanie i zdejmowanie filtra, które nie sprawia problemu nawet na mrozie czy w rękawiczkach.
Dwustronny gwint
Dwustronne gwintowanie oprawki umożliwia nakręcenie kolejnych filtrów efektowych albo dekielka obiektywu bez konieczności zdejmowania filtra Marumi.
Opakowanie w formie etui
Filtry Marumi z serii Super DHG dostarczane są w praktycznym pudełeczku, które pełni funkcję etui. Ułatwia ono transport filtra chroniąc go przed zabrudzeniami i zarysowaniem oraz pomaga utrzymać porządek w plecaku i szufladzie. Pasuje na filtry o różnych rozmiarach.
Wiele rozmiarów do wyboru
Filtry Marumi Protect z serii DHG występują aż w 15 rozmiarach, co ułatwia znalezienie odpowiedniego dla siebie. Sprawdź średnicę swojego obiektywu i wybierz ten właściwy.
Dostępne średnice: 37, 40.5, 43, 46, 49, 52, 55, 58, 62, 67, 72, 77, 82, 86, 95 mm.
Dowiedz się więcej o filtrach polaryzacyjnych na Blog.Cyfrowe.pl
- Dlaczego warto zabrać filtr polaryzacyjny na każdą wycieczkę?
- Jak wybrać odpowiedni filtr polaryzacyjny? Wszystko, co musisz wiedzieć przed zakupem.
- Różnice między filtrami kołowymi i prostokątnymi. Który będzie lepszy dla Ciebie?
MANFROTTO 290
Proste i praktyczne rozwiązania na każdą kieszeń
Statywy i monopody serii 290 to tzw. średnia półka wśród produktów Manfrotto. Do serii 290 należą zarówno statywy aluminiowe jak i wyjątkowo lekkie a jednocześnie wytrzymałe statywy węglowe. Każde z nich dostępne w zestawach z głowicą lub bez. Statywy serii 290 można dobrać w zależności od stopnia zaawansowania fotografa oraz użytkowanego aparatu, począwszy od kompaktowego aparatu systemowego, aż do lustrzanki cyfrowej wyposażonej w obiektyw zmiennoogniskowy. Statywy serii 290 pozwalają na blokadę kąta rozstawienia nóg w 2 lub 4 pozycjach (zależnie od modelu). Poszczególne sekcje nóg blokowane są za pomocą zatrzasków z regulowaną siłą docisku. Dodatkowo modele DUAL umożliwiają zmianę pozycji kolumny centralnej z pionowej na poziomą za pomocą jednego przycisku. Kolumna centralna wszystkich statywów serii 290 wyposażona jest w gumowy kołnierzyk ochronny zabezpieczający aparat przed wstrząsami.
Zestaw Manfrotto MK290DUA3-3W
Manfrotto MK290DUA3-3W to zestaw składający się z prostego a jednocześnie bardzo funkcjonalnego statywu oraz 3-kierunkowej głowicy. Doskonale sprawdzi się zarówno w precyzyjnej fotografii studyjnej jak i plenerze. Maksymalna wysokość statywu z głowicą to aż 175.5 cm a minimalna zaledwie 5.5 cm. Dzięki przekładanej kolumnie centralnej oraz precyzyjnej głowicy 3-kierunkowej statyw doskonale sprawdzi się przy makrofotografii.
Cechy statywu Manfrotto 290 Dual
Kolumna przekładana o 90 stopni
Przekładana kolumna centralna to rozwiązanie zaciągnięte z wyższych modeli. Umożliwia prostą i szybką zmianę położenia kolumny, tak by znajdowała się ona w pozycji poziomej a nie pionowej. Wszystko za pomocą tylko jednego ruchu.
Taki sposób ułożenia kolumny umożliwi fotografowanie z bardzo niskich wysokości a także zwiększy twórcze możliwości wykorzystania statywu. Cecha ta wyróżnia serię 290 Dual od pozostałych modeli serii 290.
3-sekcyjne nogi
Konstrukcja złożona z 3 sekcji o średnicach 26; 22.5; 19 mm, pozwala na zachowanie wysokiej stabilności i udźwigu wynoszącego aż 5 kg. Dzięki temu statyw jest też bardzo lekki, waży zaledwie 1840 gram. To doskonałe połączenie wytrzymałości z mobilnością.
Aluminiowa konstrukcja
Zarówno nogi statywu, górna część statywu oraz zaciski zostały wykonane z aluminium. Zapewniając tym samym stabilność i wysoką wytrzymałość. Nie musisz się więc martwić o stabilność statywu po latach, bedzie wciąż tak samo doskonała jak na początku.
4 stopie ustawienia kąta rozstawu nóg
Dzięki możliwości zablokowania kąta rozstawienia nóg w 4 pozycjach (25°,46°,66°,88°), statyw doskonale sprawdzi się na nierównym terenie. To również doskonałe rozwiązanie do fotografowania z niskich pozycji. Bedziesz więc mógł wykonać zdjęcia w każdej sytuacji.
Blokada z regulacją docisku
Solidne aluminiowe zaciski poszczególnych sekcji zapewniają pewność i stabilność nóg a dołączony do zestawu klucz umożliwia regulację siły zacisku. Możesz więc po latach użytkowania dokręcić śruby, by zachować najwyższą jakość przez cały czas użytkowania.
Gumowy uchwyt
Wykończenie jednej z nóg gumą zapewnia doskonały uchwyt zabezpieczający przed wyślizgiwaniem się. Jest również doskonałym rozwiązaniem przy noszeniu statywu na mrozie, chroniąc przed nieprzyjemnym kontaktem z zimnym metalem.
Pozostałe dane techniczne statywu
- wysokość maksymalna: 165 cm
- wysokość maksymalna przy schowanej kolumnie centralnej: 139 cm
- średnica gwintu: 3/8 cala
Cechy głowicy Manfrotto MH804-3W
Niezwykła lekkość, duża wytrzymałość
Głowica statywu została wykonana z nowoczesnego, bardzo lekkiego polimeru, dzięki czemu jej udźwig wynosi aż 4 kg, przy wadze samej głowicy 0.5 kg. Głowica jest też niezwykle kompaktowa ograniczając tym samym wymiary całego zestawu.
Wbudowana poziomica
Wbudowana poziomica umożliwia ustawienie precyzyjnego kadru, niezależnie od tego w jakiej pozycji ustawione są nogi statywu, głowicę możesz ustawić idealnie płasko.
Wysoka precyzja
Manfrotto MH804-3W to niezwykle precyzyjna, 3-kierunkowa głowica wykonana z trwałego i lekkiego tworzywa Adapto dzięki czemu jest niezwykle wytrzymała.
Szybkozłączka 200LT-PL z gwintem 1/4 cala
Głowica wyposażona jest w płytkę 200LT-PL. MH804-3W posiada system pozwalający na szybkie i bezpieczne zamontowanie i demontowanie szybkozłączki. Jednocześnie system gwarantuje bezpieczeństwo sprzętu.
Głowica wyposażona jest w sprężynę balansującą, która odpowiednio reguluje przechył przedni aparatu przy zamontowaniu na głowicy dłuższego lub cięższego obiektywu.
Statyw i głowica zostały wyprodukowane we Włoszech.
Nawet 10 lat gwarancji
Produkt objęty jest 24 miesięczną gwarancją, jednak może być ona przedłużona do 10 lat po rejestracji na stronie polskiego dystrybutora.
Dodatkowe źródła informacji
Lampa LED Yongnuo YN-360
Zdalnie sterowane efekty kolorystyczne
Przeznaczenie
Yongnuo YN-360 to lampa wideo, która świetnie sprawdzi się w zarówno w studio jak i w plenerze z uwagi na swoje dwa rodzaje zasilania (bateria, zasilacz sieciowy - do nabycia osobno). Umożliwia uzyskanie wielu ciekawych kolorystycznie efektów bez użycia dodatkowych filtrów, co ogranicza liczbę sprzętów i przyspiesza pracę planie. Wybieranie koloru, ustawianie temperatury barwowej i jasności lampy może odbywać się zdalnie za pomocą aplikacji na smartfona lub za pomocą przycisku na uchwycie lampy (max 8 lamp w grupach). Zdalne sterowanie znacząco ułatwia organizację pracy niewielkim zespołom i samodzielnym vlogerom.
Kilka kolorów do wyboru w jednej lampie
Lampa Yongnuo YN360 składa się z 360 diod LED: 160 o temperaturze barwowej 3200 K (światło żarowe), 160 o temperaturze 5500 K (światło dzienne) oraz 40 emitujących światło w jednym z trzech kolorów RGB: niebieskim, czerwonym lub zielonym. Dostępne są dwa tryby pracy:
- Netural - w tym trybie lampa świeci światłem o temperaturze barwowej 3200 K - 5500 K, parametr ten może być dostosowany w zależności od oczekiwań użytkownika.
- Full Color - po wybraniu tej funkcji lampa świeci jednym z trzech kolorów: niebieskim, czerwonym lub zielonym.
Różnorodne umiejętności świecenia z pewnością docenią osoby chcące ograniczyć bagaż do minimum, gdyż korzystanie z lamp tego typu pozwala zrezygnować z filtrów kolorystycznych. Inwestując w kilka lamp tego typu jesteśmy w stanie stworzyć kompletny zestaw oświetleniowy do nagrywania na Youtube czy vloga oraz do innych mniejszych produkcji.
Zdalne sterowanie grupą lamp z poziomu smartfona
Aby obsługa lampy była możliwie najbardziej komfrotowa producent wyposażył ją w dedykowaną aplikację. Przy jej pomocy użytkownik może bez podchodzenia do lampy dostosować kolor na podstawie dostępnej palety lub samodzielnie. Ponadto sterowanie jasnością może się odbywać z poziomu potencjometra na uchwycie lampy lub wspomnianej aplikacji mobilnej.
Aplikacja obsługuje w grupach aż do 8 lamp, co oznacza, że nie trzeba wprowadzać wszystkich ustawień dla każdej lampy osobno. Jest to przydatne również wtedy, gdy moc jednej lampy nie wystarcza na oświetlenie danego fragmentu planu. By spotęgować efekt możemy ustawić kilka lamp obok siebie i ustawić w nich identyczne parametry, co da złudzenie używania jednej mocnej lampy.
Uniwersalny montaż
Stopka urządzenia została wyposażona w standardowy gwint o rozmiarze 1/4". Jest on kompatybilny z wieloma statywami, dzięki czemu bez problemu zamontujesz go w swoim studiu.
Różne źródła zasilania
Do zasilania lampy można wykorzystać akumulator sieciowy 12V/5A lub akumulator litowo-jonowy NP-F750. Oba akcesoria należy dokupić osobno. Wytrzymały akumulator w trybie jasnego światła5500 K wystarczy na około 2 h pracy, natomiast w trybie RGB z dużą jasnością czas ten będzie dłuższy i wyniesie około 4 godzin.
Wierne odwzorowanie kolorów dzięki wysokiemu CRI 95
Wysokiej jakości ledy wykorzystane w lampie YN-360 mają bardzo wysoki wskaźnik odwzorowania kolorów CRI, który jest równy lub większy niż 95 (na 100). Gwarantuje to wiernie odwzorowane, naturalnie wyglądające barwy i brak fioletowo-zielonkawage zafarbu na nagraniu.
- Opis produktu na zagranicznej stronie producenta
- Instrukcja w języku angielskim (pdf)
- Jakie oświetlenie mobilne kupić? - poradnik zakupowy na Blog.cyfrowe.pl
Fotografia samochodowa pozwala pokazać piękno sylwetek aut i ich dynamikę. Aby zrobić to w świetnej jakości, skorzystaj z aparatu Olympus OM-D E-M1 Mark II. W połączeniu z obiektywami M.ZUIKO DIGITAL ED 45 mm f/1.2 PRO i M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO daje Ci wiele możliwości w zakresie komponowania przyciągających wzrok kadrów. W zestawie znajdują się także inne niezbędne elementy podczas rejestrowania aut. Filtr polaryzacyjny pozwala wyeliminować ze zdjęć nieprzyjemne refleksy tworzące się na karoserii. Statyw zagwarantuje zawsze ostre i wyraźne kadry. Lampa LED Yongnuo YN-360 pozwoli doświetlić scenę np. podczas fotografowania samochodów w nocnej scenerii miejskiej.