Parasole
- Średnica (cm): 120
Godox Softbox SB-GUE120 120cm z gridem, składany jest kompatybilny ze wszystkimi głowicami błyskowymi Godox, które mają przednie mocowania akcesoriów Bowens, ten oktagonalny softbox z Bowens Speed Ring i Grid firmy Godox mierzy 47 cali i zapewnia miękkie światło. Softbox ma dużą powierzchnię, aby zapewnić efekt otulenia światłem, zwłaszcza gdy jest używany z bliska. Taki kształt pozwala uzyskać naturalnie wyglądające światła w oczach fotografowanej osoby. Dołączona do zestawu tkaninowa kratownica mocowana jest do softboxu za pomocą zapięć dotykowych i zapewnia kierunkową kontrolę światła.
- Średnica (cm): 150 cm
Parasol do fotografii studyjnej i plenerowej, którego średnica wynosi 150 cm. Posiada białą powierzchnię odbijającą, a także dodatkowy, zdejmowany dyfuzor. 16-kątna konstrukcja zapewnia budowę zbliżoną do okręgu. Poręczna i lekka konstrukcja ułatwia transport i przechowywanie.
Uchwyt do mocowania lampy błyskowej i parasolki. Ma solidną i wytrzymałą konstrukcję z możliwością mocowania na statywach oświetleniowych. Długie metalowe sanki pozwalają na regulację położenia lampy błyskowej w uchwycie.
Promocja
Parasol GlareOne typu softbox 90 cm
- Średnica (cm): 90
Parasol typu softbox o średnicy 90 cm. Łączy szybkość rozkładania i lekkość parasola z funkcjonalnością softboxa. Doskonale sprawdzi się w sytuacji gdzie chcemy szybko zmiękczyć i rozproszyć światło.
Promocja
Parasol GlareOne typu softbox 110 cm
- Średnica (cm): 165
Parasolka paraboliczna o średnicy 165 cm. Umożliwia skuteczne rozprowadzanie i rozpraszanie światła z dowolnego źródła (lampa błyskowa, świetlówka fotograficzna, żarówka itp.).
- Średnica (cm): 90
Transparentny parasol służący do uzyskania rozproszonego i miękkiego oświetlenia w studio. Sprawdzi się zarówno w fotografii portretowej, produktowej, dziecięcej jak i reklamowej. Prosty i szybki sposób składania czyni z parasoli uniwersalne i bardzo wygodne narzędzie pracy.
Uchwyt GlareOne typu E pozwala na zamocowanie lampy reporterskiej wraz z parasolką fotograficzną i uzyskanie prostego a jednocześnie uniwersalnego zestawu oświetleniowego. Doskonale sprawdzi się w fotografii portretowej, produktowej czy medycznej. Wyposażony w przegub pozwala na odchylenie lampy w zakresie -90°/+90°.
- Średnica (cm): 165
Dyfuzor do parasolki Godox UB-165D o szerokości 165 cm. Przekształca parasol w softbox. Umożliwia uzyskanie miękkiego, rozproszonego światła i ułatwia redukowanie przepaleń.
Aluminiowy uchwyt do mocowania lampy błyskowej i parasolki. Ma solidną i wytrzymałą konstrukcję z możliwością mocowania na statywach oświetleniowych lub aparatowych.
- Średnica (cm): 76
Niewielka waga, kompaktowe rozmiary oraz łatwość montażu sprawiają, że odbijające parasolki fotograficzne, to niezastąpione narzędzie do modelowania światła zarówno w studio fotograficznym, jak i plenerze.
- Średnica (cm): 125
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Srebrna powierzchnia odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii fashion, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego, kontrastowego światła o nieco chłodnej barwie. Średnica 125 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie strumienia światła na szerokim planie.
- Średnica (cm): 100 cm
Parasol do fotografii studyjnej i plenerowej, którego średnica wynosi 150 cm. Posiada białą powierzchnię odbijającą, a także dodatkowy, zdejmowany dyfuzor. 16-kątna konstrukcja zapewnia budowę zbliżoną do okręgu. Poręczna i lekka konstrukcja ułatwia transport i przechowywanie.
- Średnica (cm): 130 cm
Głęboki parasol do fotografii studyjnej i plenerowej, którego średnica wynosi 130 cm. Posiada srebrną powierzchnię odbijającą, a także dodatkowy, zdejmowany dyfuzor. 16-kątna konstrukcja zapewnia budowę zbliżoną do okręgu. Poręczna i lekka konstrukcja ułatwia transport i przechowywanie.
- Średnica (cm): 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Srebrna, powierzchnia odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Ponadto faktura wewnętrznej powierzchni jest lekko matowa, aby jeszcze lepiej rozpraszać światło. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii fashion, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego, kontrastowego światła o nieco chłodnej barwie. Średnica 105 cm umożliwia uzyskanie stosunkowo szerokiego strumienia światła.
- Średnica (cm): 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Biała powierzchnia odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego, delikatnego światła o ciepłej barwie. Średnica 105 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie strumienia światła.
- Średnica (cm): 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii portretowej, np. ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie delikatnego, lekko ocieplonego oświetlenia i subtelnych cieni. Średnica 105 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na rozproszenie światła pod dużym kątem.
- Średnica (cm): 105
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Zewnętrzna, transparentna tkanina koloru białego cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii portretowej, np. ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie delikatnego, lekko ocieplonego oświetlenia i subtelnych cieni. Średnica 105 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na rozproszenie światła pod dużym kątem.
- Średnica (cm): 125
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Biała powierzchnia odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego, delikatnego światła o ciepłej barwie. Średnica 125 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie strumienia światła.
- Średnica (cm): 125
Modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Zewnętrzna, transparentna tkanina koloru białego cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii portretowej, np. ślubnej, gdyż pozwalają na uzyskanie delikatnego, lekko ocieplonego oświetlenia i subtelnych cieni. Średnica 125 cm oraz duża głębokość czaszy pozwalają na rozproszenie światła pod dużym kątem.
- Średnica (cm): 85
Ekonomiczny modyfikator oświetleniowy w formie parasola - popularnego akcesorium do zastosowań studyjnych i plenerowych. Srebrna, odbijająca cechuje się bardzo starannym wykonaniem, sprawiając, że oświetlenie jest jednorodne pod względem natężenia i temperatury barwowej. Parasole tego typu często stosuje się w fotografii fashion, gdyż pozwalają na uzyskanie równomiernego światła o nieco chłodnej barwie. Średnica 85 cm umożliwia uzyskanie stosunkowo wąskiego strumienia światła.
Najczęściej kupowane
Parasolki fotograficzne do studia – rodzaje i zastosowanie
Parasolka fotograficzna to najpopularniejszy modyfikator światła stosowany w fotografii studyjnej. Nie ważne czy prowadzisz duże, profesjonalne studio fotograficzne, czy małe, domowe atlier, jest to gadżet must have. Parasolki fotograficzne występują w kilku rodzajach i każdy z nich inaczej pracuje ze światłem, w związku z czym ma inny wpływ na zdjęcie. Warto mieć różne rodzaje parasolek foto, ponieważ możemy osiągnąć różne efekty bardzo niskim kosztem. Cena parasolki fotograficznej zaczyna się już od około 20 zł. Będzie to świetne rozwiązanie dla początkującego amatora fotografii studyjnej tak samo jak dla profesjonalnego fotografa. Dosłownie dla każdego!
Parasolka transparentna dyfuzyjna do zmiękczania światła lamp
Ten rodzaj parasoli fotograficznych nazywany jest dwojako. Przez jednych transparentne, przez innych dyfuzyjne. Jest to dokładnie to samo, nie należy tu doszukiwać się różnic. Przezroczysty, biały materiał, z którego produkowane są parasole, działa jak dyfuzor. Jego zadaniem jest zmiękczanie światła emitowanego przez lampy błyskowe lub lampy światła stałego. Promienie światła przechodzące przez dyfuzor są rozpraszane, dzięki czemu osiągamy łagodniejsze cienie i równomierne oświetlenie w całym kadrze. Wada parasolek transparentnych to spore starty światła, gdyż jak już wspomniano w poprzednim zdaniu, światło jest przez nie rozpraszane. Część światła zwyczajnie ucieka na boki, odbija się od ścian i sufitu w studiu fotograficznym i pada w mało kontrolowany sposób na plan zdjęciowy. Stosowane są one głównie w fotografii produktowej i portretowej.
Parasolka odbijająca biała, srebrna, złota
Jak sama nazwa wskazuje, ten rodzaj parasolek fotograficznych mocuje się przy lampie błyskowej, aby odbić od nich światło. Tym samym możemy je zintensyfikować, zmienić jego charakter, kolor oraz zmiękczyć i zwiększyć powierzchnię świecenia. Parasolki odbijające dają światło o wyrazistym charakterze.
W sprzedaży dostępne są parasolki o różnych rozmiarach i kolorach, np. parasolka odbijająca biała, srebrna i złota. Złota powierzchnia odbijająca świetnie sprawdzi się w sytuacjach, gdy chcemy ocieplić kolor światła, żeby cera modelki wyglądała na zdrową i lekko opaloną. Srebrna parasolka da natomiast chłodniejszy odcień światła a biała pomoże wykreować naturalne, neutralne oświetlenie przypominające światło dzienne. Biała parasolka odbijająca daje znacznie słabszy efekt niż złota czy srebrna.
Wewnętrzna strona parasolki fotograficznej pokryta jest kolorem i to do wewnątrz kierujemy lampę błyskową – zupełnie odwrotnie niż w przypadku parasolki dyfuzyjnej, która świeci przez materiał dyfuzyjny. Parasolka odbijająca od strony zewnętrznej pokryta jest czarnym, nieprzepuszczającym światła materiałem, dzięki czemu nie ma zauważalnych strat światła. Cała moc błysku z lampy odbija się od wewnętrznej strony parasolki.
Parasolki softboxy 2w1
Parasolki typu softbox to bardzo wygodne rozwiązanie do mobilnego studia. Idealne dla osób lubiących komfort urządzeń dwa w jednym. Działają one podobnie jak parasolki odbijające, a jedyną różnicą między nimi jest zamocowany dodatkowy materiał dyfuzyjny, który zmiękcza światło.
Z drugiej strony można ją przyrównać do softoboxu. Osoby, które zastanawiają się: parasolka czy softbox do studia powinny wiedzieć o jednej różnicy między nimi. Tym, co różni parasol od sofboxu jest to, że świeci on światłem odbitym, a nie bezpośrednim jak softbox, więc efekt na zdjęciu może się trochę różnic.
Parasolko softbox jest również znacznie łatwiejszy w montażu oraz transporcie, co może być ważne dla osób, które organizują sesje u klienta lub w plenerze albo w swoim domu i muszą za każdym razem rozkładać set oświetleniowy od początku. Parasolki fotograficzne rozkłada się jak tradycyjne parasole, natomiast softbox wymaga użycia siły w montażu i dopasowania różnych niewygodnych prętów do metalowego pierścienia i naciągnięcia materiału na stelaż.
Parasole sferyczne i paraboliczne
Dość oryginalnym rozwiązaniem do oświetlenia sesji studyjnej są modyfikatory o nazwie parasole sferyczne i paraboliczne. Od zwykłych parasolek fotograficznych różnią się głównie kształtem i rozmiarem, co, o dziwo, bardzo mocno wpływa na finalny efekt. Fotografie wykonywane w studio często inspirowane są tym, co znamy ze świata zewnętrznego a fotografowie próbują odtworzyć sceny z plenerów pod dachem swojego studia. Oświetlenie słoneczne można imitować na zdjęciu dzięki użyciu specjalnych modyfikatorów jak właśnie parasole paraboliczne. Ich ogromny rozmiar sięgający czasami nawet kilku metrów oraz wyjątkowo głęboki kształt, do tego zamocowane na potężnych statywach potrafią dać specyficzny modowy efekt, przypominający światło słoneczne w środku dnia. Z uwagi na wysoki koszt i wymagający rozmiar stosuje się głównie na planach reklamowych przy komercyjnych sesjach zdjęciowych.