Liczba produktów: 0
Nie znaleziono ofert spełniających zadane kryteria.
Usuń wybór z niektórych filtrów lub wyłącz wszystkie.

Uniwersalne, standardowe obiektywy zmiennoogniskowe do lustrzanek


Obiektywy do lustrzanek mają różne parametry, właściwości i cechy - każdy z nich służy do nieco innych zastosowań. Są jednak także obiektywy nazywane standardowymi, które wyróżniają się większą uniwersalnością. To właśnie standardowe zoomy pozwalają fotografom i filmowcom pracować w różnych sytuacjach bez konieczności zmian optyki.

Reporterski zoom - standardowy obiektyw 24-70 2.8 sprawdzi się w każdej sytuacji


Sztandarowym przykładem takiego standardowego zoomu może być reporterski obiektyw 24-70 2.8, który jest częstym wyborem osób zajmujących się fotografią reportażową, sportową i ślubną. Ceniony jest przede wszystkim ze względu na swoją uniwersalność i dużą jasność. Łączy on w sobie zarówno zalety szerokokątnych obiektywów, przez obiektywy standardowe, aż po krótki teleobiektyw, który sprawdzi się idealnie do portretu - to znaczy, że może on z powodzeniem zastąpić nawet pięć obiektywów stałoogniskowych. Przy użyciu reporterskiego obiektywu 24-70 2.8 można zrealizować praktycznie cały reportaż bez konieczności zmiany obiektywu.

Standardowy obiektyw do lustrzanki niepełnoklatkowej


Osoby używające lustrzanek wyposażonych w matryce APSC powinny zainteresować się na przykład obiektywem Sigma 17-50 2.8, który jest swego rodzaju odpowiednikiem reporterskiego 24-70. Wszystko za sprawą efektu nazywanego „ekwiwalentem ogniskowej”, który sprawia, że kąt widzenia obiektywu się zmniejsza. Wspomniany obiektyw 17-50 pozwoli uzyskać ekwiwalent bardzo zbliżony do obiektywu 24-70 użytego na pełnoklatkowym korpusie.

Najlepszy obiektyw do fotografii ślubnej, reportażowej i sportowej


Reportaż ślubny to niezwykle wymagający temat zarówno dla fotografa jak i jego sprzętu. Często podczas takich zleceń bardzo dużo się dzieje i przez te dynamikę sytuacji nie ma czasu na zmianę obiektywu - wtedy przydatny może okazać się obiektyw zmiennoogniskowy, który pozwala zmienić kąt widzenia jednym ruchem nadgarstka. Właśnie możliwość szybkiej zmiany ogniskowej pozwala fotografowi na momentalne dostosowanie się do każdej sytuacji! Obiektyw do fotografii ślubnej powinien być dodatkowo jasny i mieć światłosiłę na poziomie f2.8, co pozwoli pracować nawet w trudnych warunkach oświetleniowych bez straty jakości. Duża jasność obiektywu w połączeniu z tak szerokim zakresem ogniskowych pozwoli również na dużą kreatywność i da możliwość robienia na przykład portretów z pięknie rozmazanym tłem.

Canon, Nikkor, Sigma czy Tamron? Czy warto kupować zamienniki standardowych zoomów?


Ciekawą alternatywą dla obiektywów systemowych Canona i Nikkora mogą być standardowe obiektywy Sigma, Tokina i Tamron. Na szczególną uwagę użytkownicy powinni zwrócić na serię Sigma Art oraz Tamron G2. Obiektywy firm zewnętrznych są przeważnie tańsze od oryginalnych obiektywów systemowych, ale coraz częściej inżynierowie tych firm starają się także żeby ich produkty były lepszej jakości niż obiektywy systemowe - dlatego też na przykład Sigma Art 24-70 2.8 i Tamron 24-70 2.8 G2 posiadają system stabilizacji, których nie ma ani Nikkor 24-70 2.8, ani Canon 24-70 2.8.