Obiektywy do bezlusterkowców
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych
Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN to zoom o standardowym zakresie ogniskowych i stałym świetle przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Doskonały do codziennego fotografowania, posiada bezgłośny autofokus i zaawansowaną optykę gwarantującą wysokiej jakości zdjęcia od centrum po brzegi kadru, dobry kontrast nawet pod światło i bez aberracji chromatycznej.
3 lata gwarancji
Filtry Calumet 67 mm do 99% taniej
3 lata gwarancji
Filtry Calumet 67 mm do 99% taniej
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych
Jasny teleobiektyw, który stanowi następcę popularnego modelu manualnego. Zachowano w nim zdumiewającą rodzielczość poprzednika, ale zastosowano silnik krokowy AF, który pozwala na skuteczne fotografowanie i filmowanie. Lekka, uszczelniona konstrukcja ułatwia pracę z długą ogniskową.
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych
Uniwersalny zoom zapewniający zarówno szerokie kąty widzenia, jak i zbliżenia. Jasność f/2-2.8 zapewnia małą głębie ostrości i możliwość fotografowania przy małej ilości światła dla każdej wartości ogniskowej. Obiektyw świetnie sprawdzi się także w trakcie filmowania.
- Do matryc: APS-C
Viltrox AF 56 mm f/1.4 XF został stworzony z myślą o zapewnieniu portrecistom świetnego i niezawodnego narzędzia. Zaprojektowany specjalnie dla matryc APS-C FujiFilm z serii X pozwala na uzyskanie kąta widzenia odpowiadającego 85 mm (dla formatu 35 mm). To sprawia, że udostępnia jedną z najbardziej popularnych wśród portrecistów perspektywę.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych
Pierwszy obiektyw w rodzinie Canon RF z silnikiem autofokusa STM, który waży poniżej 400 g. Dodatkowo oferuje bardzo dużą jasność f/1.2, ciekawą ogniskową 45 mm i gwint filtra 67 mm. Skutecznie ograniczony efekt oddychania pozwala na efektywne wykorzystanie tego obiektywu także w czasie filmowania.
- Stabilizacja: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II z serii Art to flagowy obiektyw, który w porównaniu do poprzednika zdecydowanie ewoluował. Obiektyw wyróżnia się o 7% mniejszym korpusem oraz o 10% lżejszą wagą (745g). Udoskonalona konstrukcja obiektywu jest odporna na kurz i zachlapania. Autorski układ liniowy HLA gwarantuje szybką, precyzyjną i cichą pracę autofokusa. Ponadto model ten oferuje zaawansowane możliwości wykonywania zbliżeń, oraz odporność na niepożądane bliki i flary.
- Stabilizacja: tak
- Do matryc: pełnoklatkowych
Canon RF 28-70 mm f/2.8 IS STM to zoom kompletny - uniwersalny zakres ogniskowych 28-70 m, jasność f/2.8, 5,5-stopniowa optyczna stabilizacja obrazu, cichy, szybki i precyzyjny silnik AF STM i uszczelniona, lekka oraz kompaktowa konstrukcja z pierścieniem sterującym. Świetnie sprawdzi się zarówno w czasie fotografowania, jak i filmowania.
Promocja
Polecamy
Obiektyw Canon RF 24-70 mm f/2.8 L IS USM
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych
Uniwersalny obiektyw o zakresie ogniskowych 24-70 mm i stałej jasności f/2.8, który doskonale sprawdzi się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Należy do zaawansowanej linii premium L i posiada 5-stopniową stabilizację obrazu oraz silnik AF Nano USM. O doskonała jakość obrazów w każdych warunkach oświetleniowych dbają elementy asferyczne i niskodyspersyjne UD.
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych
Porozmawiaj ze specjalistą Sony na czacie! (w godzinach 9-17) Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS to obiektyw odpowiadajacy potrzebom najbardziej wymagającego użytkownika. Tak jak wszystkie obiektywy serii G Master wyróżnia się dużą jasnością w całym zakresie ogniskowych oraz doskonałą rozdzielczością. Wbudowany silnik DDSSM umożliwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości co przyda się zwłaszcza w fotografii reporterskiej, sportowej i przyrodniczej. Konstrukcja zabezpieczona przed wpływem kurzu i wilgoci pozwala korzystać z niego nawet w niesprzyjających warunkach.
+1 rok gwarancji za darmo
Studencki Cashback 900 zł
Cashback 1000 zł
Filtry Calumet 77 mm do 99% taniej!
- Średnica [mm]: 55
- Do matryc: APS-C
Uniwersalny zoom do bezlusterkowców z matrycami formatu APS-C. Oferuje stałą światło siłę f/2.8, silnik krokowy AF, maksymalne powiększenie 1:2.8 z minimalnym dystansem ostrzenia wynoszącym 12,1 cm. Świetnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania.
3 lata gwarancji
Filtry Calumet 55 mm do 99% taniej
3 lata gwarancji
Filtry Calumet 55 mm do 99% taniej
3 lata gwarancji
Filtry Calumet 55 mm do 99% taniej
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 77
- Do matryc: pełnoklatkowych
Uniwersalny obiektyw zoom o zakresie ogniskowych 24-105 mm, który należy do linii premium L. Posiada 5-stopniową optyczną stabilizację obrazu, 9-listkową przysłonę i cichy, bezgłośny oraz precyzyjny silnik AF STM. Obiektyw ten doskonale sprawdzi się zarówno w trakcie fotografowania, jak i filmowania.
Promocja
Polecamy
Obiektyw Canon RF 35 mm f/1.8 Macro IS STM
- Stabilizacja: tak
- Do matryc: pełnoklatkowych
Wszechstronny obiektyw o ogniskowej 35 mm i maksymalnym powiększeniu 1:2, co pozwala na wykonywanie świetnych zdjęć i filmów zbliżeniowych. Posiada 9-listkową przysłonę, która w połączeniu z jasnością f/1.8 daje piękny efekt bokeh. Do ustawiania ostrości wykorzystuje cichy, szybki i precyzyjny silnik AF STM. Hybrydowa stabilizacja obrazu IS pozwala na wygodne fotografowanie i filmowanie z ręki.
Promocja
Polecamy
Obiektyw Canon RF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych
Należący do linii premium obiektyw makro dający powiększenie 1,4x, który cechuje się doskonałą wydajnością optyczną. Posiada zaawansowany, precyzyjny, szybki i cichy silnik Dual Nano USM, który świetnie steruje systemem AF podczas fotografowania i filmowania. Ultra wydajna stabilizacja obrazu umożliwia bezproblemowe fotografowanie i filmowanie z ręki.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych
Szerokokątny obiektyw Nikkor Z 35 mm f/1.8 S zapewnia doskonały obraz z aparatami Nikon Z. Sprawdzi się świetnie zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Nikkor Z 35 mm f/1.8 S wykorzystuje ostry, bezgłośny i precyzyjny system wielokrotnego ustawiania ostrości oraz wiele silników AF. Zapewnia doskonałą jakość obrazu w całym obszarze kadru.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych
Doskonały obiektyw stadnardowy (podczas pracy z matrycą FF) lub portretowy (po podłączeniu do sensora APS-C) o światłosile f/1.8, który zapewnia zdumiewający efekt bokeh. Obiektyw ten wykorzystuje ultra cichy silnik AF, umożliwiający wykorzystanie go także w czasie filmowania. Uszczelniona konstrukcja pozwala na użytkowanie tego obiektywu w każdych warunkach.
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 82
- Do matryc: pełnoklatkowych
Porozmawiaj ze specjalistą Sony na czacie! (w godzinach 9-17) Obiektyw Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM to idealna odpowiedź na potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. Ten standardowy zoom z serii G Master łączy dużą jasność f/2,8 z doskonałą rozdzielczością, ciekawym efektem bokeh oraz solidnością i szczelnością potrzebną w pracy zawodowego fotografa. Uniwersalny zakres ogniskowych 24-70 mm sprawdzi się zarówno w pracy reporter, fotografa przyrody czy fotografa ślubnego.
+1 rok gwarancji za darmo
Studencki Cashback 900 zł
Cashback 1000 zł
Filtry Calumet 82 mm do 99% taniej!
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych
Uniwersalny telezoom wykorzystujący cichy, szybki i precyzyjny silnik AF Nano USM i wydajną stabilizację obrazu o skuteczności do 6 stopni EV. Zaawansowana konstrukcja optyczna obejmuje m.in. szkło UD i powłokę SSC. 9-listkowa przysłona zapewnia estetyczny efekt bokeh. Obiektyw ten jest kompatybilny z telekonwerterami (sprzedawane oddzielnie).
- Stabilizacja: tak
- Średnica [mm]: 62
- Do matryc: pełnoklatkowych
Zaawansowany średni teleobiektyw makro, który sprawdzi się zarówno podczas fotografowania detali kwiatów czy owadów, jak i w trakcie uprawiania fotografii portretowej. Wykorzystuje precyzyjny i szybki silnik krokowy STM, redukcję drgań o skuteczności 4,5 EV czy skalę odwzorowania 1:1.
Promocja
Nowość
Obiektyw Sony FE 100 mm f/2.8 GM MACRO (SEL100M28GM)
- Do matryc: pełnoklatkowych
Makroobiektyw z linii premium G Master, oferujący bezkompromisową jakość obrazowania i maksymalne powiększenie 1,4x lub 2,8x po zamontowaniu sprzedawanego oddzielnie telekonwertera. Jasność f/2.8 i 11-listkowa przysłona umożliwiają swobodną pracę przy różnorodnym świetle i uzyskanie pięknego efektu bokeh. Za błyskawiczne, ciche i precyzyjne ustawianie ostrości odpowiada silnik liniowy XD.
Filtry Calumet 67 mm do 99% taniej
- Stabilizacja: nie
- Średnica [mm]: 55
- Do matryc: pełnoklatkowych
Klasyczna ogniskowa zamknięta w małej obudowie. Model ten oferuje jasność f/1.8 i z aparatami z matrycami APS-C zapewnia kąt widzenia odpowiadający standardowej ogniskowej dla formatu małoobrazkowego. Szybki, cichy i precyzyjny silnik AF umożliwia wykorzystanie go także w czasie filmowania. Uszczelniona obudowa pozwala na użytkowanie tego obiektywu także w wymagającym środowisku.
Studencki Cashback 200 zł
Filtry Calumet 55 mm do 99% taniej
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.
Obiektywy do bezlusterkowców - jaki wybrać i na co zwracać uwagę?
By otrzymać jak najlepszej jakości zdjęcia i filmy ,warto wybrać odpowiedni obiektyw do aparatu bezlusterkowego. Jednak jaki będzie najlepszy? Podobnie jak w przypadku obiektywów do lustrzanek, obiektywy do bezlusterkowców posiadają różne zastosowania i charakterystykę. Przed zakupem warto więc zastanowić się do jakiego typu fotografii lub filmowania ma służyć ten sprzęt i dobrać go tak by jak najlepiej pasował do uprawianej przez nas fotografii. Inne sprawdzą się przy fotografii krajobrazowej, a inne przy makro.
Bagnet, czyli jakie mocowanie ma obiektyw do bezlusterkowca?
Niemal każdy producent aparatów bezlusterkowych stosuje swoje własne mocowanie do obiektywu. Warto więc sprawdzić i upewnić się jaki bagnet posiada Twój aparat bezlusterkowy - przez zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań nie da się podłączyć na przykład obiektywu Sony do aparatu Olympusa.
Warto pamiętać, że producent obiektywu to nie musi być ta sama marka, co producent aparatu. Choć Canon, Sony, Nikon, Olympus czy Fujifilm produkują świetnej klasy optykę to są również inne firmy tworzące wysokiej klasy obiektywy do bezlusterkowców tacy jak Sigma, Tamron, 7artisans, Viltrox czy Samyang.
Jaki obiektyw jest najlepszy?
W zależności od zainteresowań, warto zastanowić się do jakiego typu fotografii lub filmowania ma on służyć. Pomocne może okazać się tutaj pogrupowanie obiektywów na trzy proste kategorie.
Pierwsza z nich to obiektywy szerokokątne, czyli takie których ogniskowa sięga do 35mm. Ten typ obiektywów bezlusterkowych sprawdza się znakomicie przy fotografii krajobrazów, wnętrz i reportaży.
Obiektywy standardowe są zazwyczaj określane jako przedział od 35 mm do 80 mm i wykorzystywane są przeważnie do portretów oraz wśród fotoreporterów i fotografów ulicznych.
Ostatnim typem obiektywów są teleobiektywy (oraz supertele), czyli takie, zaczynające się od 80mm. Obiektywy tele są niezastąpione przy fotografii sportowej czy też fotografii dzikiej natury.
Obiektyw makro i inne specjalistyczne konstrukcje
Producenci tworzą również specjalistyczne obiektywy do bezlusterkowców, które pozwalają na pracę przy konkretnych zastosowaniach i osiąganiu nieszablonowych efektów. Jedną z takich specjalistycznych grup są makroobiektywy, które pozwalają na fotografowanie bardzo małych obiektów, często niezauważalnych ludzkim wzrokiem. Owady, kwiaty, detale - to właśnie dzięki obiektywom marko można pokazać ich niezwykłość i unikatowość.
Innym interesującym i popularnym typem obiektywów do bezlusterkowców są tak zwane fisheye, nazywane też „rybim okiem”. To wyjątkowy rodzaj obiektywów szerokokątnych, których kąt widzenia sięga nawet 180 stopni! Daje to specyficzny efekt oraz deformację, co pozwala na wykonywanie zapierających dech zdjęć panoramicznych oraz kreatywną zabawę perspektywą.
Obiektyw stałoogniskowy czy zoom?
Jeśli już wybierze się interesującą kategorię oraz dobierze odpowiednie mocowanie obiektywu do bezlusterkowca warto zastanowić się czy ma to być obiektyw zmiennoogniskowych czy stałka. Wybór ten zależy wyłącznie od preferencji i nie można powiedzieć, że któryś rodzaj jest jest lepszy.
Zoom do bezlusterkowca
Decydując się na zakup obiektywu zmiennoogniskowego do bezlusterkowca użytkownik zyskuje na uniwersalności. Zoomy o szerokim zakresie takim jak na przykład 18-150 czy nawet 18-200 z pewnością będą idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zabierać ze sobą wyłącznie jeden obiektyw, który sprawdzi się w wielu sytuacjach. Niestety taka konstrukcje są przeważnie dość ciemne. Alternatywą mogą być obiektywy zmiennoogniskowe o mniejszym zakresie ogniskowych takie jak na przykład 16-50 2.8. Przysłona f2.8 pozwoli na lepszą pracę w trudnych warunkach oświetleniowych oraz mocniej rozmyje tło na przykład przy fotografii portretowej. Nie będzie to jednak rozwiązanie tanie.
Obiektyw stałoogniskowy do aparatu bezlusterkowego
Stałoogniskowe obiektywy bezlusterkowe w dużej części są bardzo małe lekkie. Popularne stałki mimo, że nie są tak uniwersalne jak zoomy, to stanowią często pierwszy wybór użytkowników bezlusterkowców. Dlaczego? Aparaty bez lustra są najczęściej małe i lekkie - i używanie ich z dużymi zoomami często jest niewygodne. Stałoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców cechują się również bardzo dużą jasnością, a ich otwór przysłony często wynosi f/1.8, f/1.4, czy nawet f/1.1! Co więcej bezlusterkowe obiektywy dzięki zmniejszeniu odległości soczewki do matrycy posiadają mniej wad optycznych i zdjęcia z nich są ostrzejsze oraz mają lepszą jakość. Ciekawostką jest fakt, że obiektywy do bezlustra są często tańsze niż obiektywy do lustrzanek.
Stabilizacja w obiektywach bezlusterkowych
Warto również zwrócić uwagę na to czy obiektyw wyposażony jest w system stabilizacji. Docenią ją szczególnie osoby zajmujące się filmowaniem. Stabilizacja obiektywu pozwala na niwelowanie drgań ręki i uzyskiwanie nieporuszonego obrazu. Czy jest niezbędna? Raczej nie, a szczególnie przy obiektywach szerokokątnych, którymi łatwiej jest zrobić ostre zdjęcia ze względu na ich specyfikę. Stabilizacja najbardziej przydaje się przy pracy z teleobiektywami.


