Cyfrowe.pl

hdbook - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Zamówienia i dostawa 

Złożyłem zamówienie – kiedy hdbook będzie gotowy i zostanie do mnie dostarczony?

Do produkcji Twojego hdbook’a przystępujemy niezwłocznie po złożeniu zamówienia. Zostanie on wydrukowany i dostarczony do wybranego przez Ciebie miejsca w ciągu 5 dni roboczych.

W moim mieście nie ma salonu Cyfrowe.pl, czy istnieje możliwość zamówienia hdbook’a z dostawą do domu?

Tak, jest taka możliwość. Aby skorzystać z opcji dostawy do domu, wybierz ten sposób dostawy na etapie składania zamówienia. Nie zapomnij o wskazaniu prawidłowego adresu e-mail oraz numeru telefonu. Dzięki tym informacjom kurier będzie mógł poinformować Cię o dokładnej godzinie dostawy przesyłki.

Zamówiłem hdbook’a z dostawą do salonu Cyfrowe.pl. W jaki sposób dowiem się, że książka dotarła do salonu i mogę ją odebrać?

Wyślemy do Ciebie powiadomienie e-mail, gdy tylko Twój hdbook zostanie dostarczony do salonu Cyfrowe.pl.

Minęło 5 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia i hdbook jeszcze do mnie nie dotarł. Co robić?

Prosimy o przygotowanie numeru zamówienia i kontakt z naszym zespołem obsługi klienta.

Infolinia: 58 326 40 40
E-mail:

Złożyłem i opłaciłem zamówienie. Nie otrzymałem jednak potwierdzenia w wiadomości e-mail. Co robić?

Prosimy o przygotowanie identyfikatora płatności dotpay oraz daty złożenia zamówienia, a następnie o kontakt z naszym zespołem obsługi klienta.

Infolinia: 58 326 40 40
E-mail:

Projektowanie i wydruk Twojej fotoksiążki

Na jakim papierze zostaną wydrukowane moje zdjęcia?

Twoje fotografie zostaną wydrukowane na najwyższej jakości papierze fotograficznym. Obecnie masz do wyboru dwa rodzaje papieru: papier błyszczący oraz lustre (półmatowy). Oba o gramaturze 252 g/m2.

Jaka jest minimalna rozdzielczość zdjęć, wymagana do wydruku hdbook w najwyższej jakości?

Aby cieszyć się najwyższą jakością wydruku, rozdzielczość zaimportowanych do projektu zdjęć powinna przekraczać 200 dpi dla wybranego formatu hdbook.

Należy pamiętać, że w przypadku „rozciągnięcia” zdjęcia podczas projektowania książki, zdjęcie może nie zostać wydrukowane w najwyższej jakości. Jeśli rozdzielczość zdjęcia będzie zbyt niska, otrzymasz ostrzeżenie – na zdjęciu pojawi się trójkątny znaczek z wykrzyknikiem.

Znak wykrzyknika świadczy o tym, że zdjęcie ma zbyt niską jakość dla wybranego formatu fotoksiążki.

Wspomniany znak z wykrzyknikiem jest widoczny tylko w aplikacji, na etapie projektowania książki. Nie zostanie nadrukowany na zdjęciach.

Podczas projektowania książki otrzymałem ostrzeżenie o zbyt niskiej jakości zdjęć. Co to oznacza?

Ostrzeżenia ze znakiem wykrzyknika są wyświetlane, gdy Twoje zdjęcia prawdopodobnie nie będą mogły zostać wydrukowane w najwyższej jakości. Ma to związek ze zbyt niską rozdzielczością użytych zdjęć.

Możesz wydrukować zdjęcia, przy których pojawiło się ostrzeżenie, jednak mogą one nie zostać wydrukowane w najwyższej jakości.

Co zrobić, aby zdjęcie z ostrzeżeniem zostało wydrukowane w najwyższej jakości?

Sposób 1:
Pomniejsz pole zdjęciowe, w którym zostało użyte zdjęcie niskiej jakości. Po zmniejszeniu pola do wymiaru, który pozwoli na wydrukowanie zdjęcia w najwyższej jakości, znak ostrzeżenia zniknie.

Sposób 2:
Spróbuj zastosować inne zdjęcie. O większych wymiarach oraz rozdzielczości powyżej 200dpi.

Rozpocząłem projektowanie książki, jednak chciałbym dokończyć projekt lub złożyć zamówienie w późniejszym terminie. Czy jest to możliwe?

Tak, jest to możliwe. Aby kontynuować projektowanie książki lub złożyć zamówienie w późniejszym terminie, wystarczy zapisać projekt w aplikacji.

Złożyłem zamówienie. Czy mogę wprowadzić zmiany w projekcie?

Produkcja Twojej książki rozpoczyna się niezwłocznie po złożeniu zamówienia. W związku z tym, wprowadzanie zmian w projekcie po złożeniu zamówienia, nie jest możliwe.

Złożyłem zamówienie. Czy mogę zmienić adres/sposób dostawy?

Opakowanie transportowe Twojego HDbooka, wraz ze szczegółowymi danymi adresowymi odbiorcy, jest przygotowywane niezwłocznie po złożeniu zamówienia, dlatego nie ma możliwości wprowadzenia zmian.

Czy mogę przygotować zdjęcia w zewnętrznej aplikacji? Jaki profil kolorystyczny zastosować?

Jeśli zamierzasz zaprojektować zdjęcia w zewnętrznej aplikacji, wyeksportuj je do formatu sRGB bez załączonego profilu kolorystycznego.

Jakie formaty plików graficznych są obsługiwane przez aplikację do projektowania hdbook?

Aplikacja TaoPix obsługuje obecnie następujące formaty zdjęć:

JPEG (CMYK, RGB lub GREYSCALE),
TIFF (CMYK, RGB lub GREYSCALE),
PNG.

Projektuję hdbook. Na krawędzi każdej stronnicy widzę czerwoną linię. Jak spełnia funkcję?

Czerwona linia, którą zauważysz na brzegach stronnic w aplikacji do projektowania fotoksiążki hdbook, to tzw. linia spadu. Określa ona krawędź strony w finalnej wersji fotoksiążki.

Aby Twój hdbook został wydrukowany w prawidłowy sposób, zdjęcie wykorzyzstane w projecie, powinno przekroczyć linię spadów. Jeśli zdjęcie nie przekroczy linii spadu, jest ryzyko, że na krawędzi stronnicy powstanie biały, niezadrukowany pasek.

Jakie są wymiary spadów w przypadku stronnic i okładki?

W przypadku stronnic wielkość spadów to 3 mm. W przypadku okładki wielkość spadów to 12 mm.

Na jakim papierze drukowana jest okładka?

Okładka fotoksiążki hdbook jest drukowana w rozdzielczości 1200 dpi na nieprzezroczystym papierze o gramaturze 120 g/m2, a następnie pokrywana laminatem (błyszczący lub luster).

Okładka jest drukowana na drukarce wielkoformatowej z wykorzystaniem aż 12 kolorów. 

Czy na okładce lub stronnicach zostaną wydrukowane jakiekolwiek dodatkowe elementy? Na przykład kod kreskowy lub logo?

Na tylnej okładce nadrukowane zostanie niewielkie logo hdbook  oraz kod kreskowy z unikatowym numerem identyfikacyjnym Twojej fotoksiążki.

Logo: 40x12mm;  nadruk 8mm od dolnej krawędzi, wyrównane do środka okładki
Kod kreskowy: 30x5mm; nadruk 5mm od lewej krawędzi i 8mm od dolnej krawędzi okładki

Identyczny kod kreskowy zostanie nadrukowany w dolnej części ostatniej stronnicy.

Kod kreskowy: 30x5mm; nadruk 5mm od lewej krawędzi i 8mm od dolnej krawędzi.

Podczas instalacji aplikacji w systemie macOS, pojawia się komunikat o błędzie. W czym problem?

Komunikat o błędzie jest związany z niedawną aktualizacją systemu macOS do wersji 10.12 (Sierra) i występuje w przypadku, gdy aplikacja hdbook została zainstalowana po raz pierwszy w nowej wersji wspomnianego systemu.

Problem ten nie dotyczy użytkowników, którzy zainstalowali aplikację hdbook w poprzedniej wersji systemu macOS, po czym zdecydowali się na aktualizację systemu.

Występująca usterka ma charakter tymczasowy. Wkrótce udostępniona zostanie nowa wersja aplikacji hdbook, obsługiwana przez system macOS 10.12. Uprzejmie prosimy o cierpliwość.

Uszkodzenia paczki i reklamacje

Paczka dostarczona przez kuriera jest otwarta lub uszkodzona, co zrobić?

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania lub stwierdzenia prób otwierania przesyłki, należy spisać w obecności kuriera protokół odbioru (reklamacji). Po odbiorze należy w obecności kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić, czy jej zawartość jest zgodna z zamówieniem oraz czy towary nie noszą śladów uszkodzenia.

W razie stwierdzenia nieprawidłowości należy spisać protokół, na którym musi podpisać się kurier i niezwłocznie skontaktować się z naszą firmą. W przypadku dostawy do domu, protokół odbioru spisany w obecności kuriera jest jedyną podstawą do uznania ewentualnych reklamacji.

Sugerujemy zawsze sprawdzać zawartość przesyłki przy kurierze, nawet jeśli nie nosi ona widocznych śladów uszkodzeń.

Mój hdbook zawiera błędnie wydrukowane zdjęcia. W jaki sposób złożyć reklamację?

Jeśli zauważysz błędnie wydrukowane zdjęcia, masz prawo do złożenia reklamacji w ciągu 14 dni od daty dostarczenia fotoksiążki.  Aby złożyć reklamację:

Przygotuj następujące informacje:

  • przedmiot reklamacji,
  • numer zamówienia,
  • opis problemu (w tym np. liczba źle wydrukowanych zdjęć, uszkodzonych stron etc.)
  • informacje dotyczące stanu opakowań transportowych,
  • termin dostawy,

Powiadom nas o reklamacji:

W czasie rozpatrywania reklamacji, możesz zostać poproszony również o:

  • fotografie, które mogą być źródłem dodatkowych informacji o stanie przesyłki,
  • fotografie, obrazujące zauważone przez Ciebie błędy,
  • skan dowodu wysyłki.

Nie znalazłeś interesującej Cię odpowiedzi?

Zadaj pytanie telefonicznie:

Infolinia: 58 326 40 40

Zadaj pytanie w wiadomości e-mail:

Wyślij e-mail na adres:

Zadaj pytanie w formularzu kontaktowym:

przejdź do formularza

Nasze autoryzacje: