"Język fotografii" to wyjątkową książką skupiająca się na kompozycji zdjęć. Jej autor, David DuChemin przedstawia rozwijaną przez siebie koncepcję "wizualnego języka". Pokazuje czytelnikom, jak tworzyć zdjęcia, aby mówiły dokładnie to, co zamierza powiedzieć ich autor. Nie zajmuje się sztywnymi zasadami czy gotowymi schematami. Tłumaczy, jak wykorzystywać własne umiejętności, aby świadomie tworzyć zdjęcia zgodne z zamierzeniami ich autora.
Istotną cechą książki jest dokładne omówienie dwudziestu zdjęć zrobionych przez duChemina. Możemy dowiedzieć się, co skłoniło go do wykonania tych właśnie kadrów. Dlaczego korzystał z konkretnych obiektywów. Co skłoniło go do ustawienia właśnie takich, a nie innych parametrów ekspozycji.
Czytelnik przekona się na własne oczy, że teoria języka wizualnego sprawdza się w praktyce. Tak szczere przedstawienie własnych metod pracy jest niezbyt częste wśród zawodowców. I z tego powodu właśnie ta książka stanowi świetną pozycję, którą powinien przeczytać każdy fotograf, który opanował już fotografii i szuka dróg dalszego rozwoju.
"Język fotografii" poświęcony jest właśnie zagadnieniom wizualnego języka fotografii. Jak lepiej mówić o sobie zdjęciami i tworzyć udane kadry? Jak świadomie wykorzystywać język fotografii w trakcie komponowania zdjęć? Jak zostać lepszym fotografem, który umie świadomie realizować własne pomysły i wyrażać własne emocje? David duChemin podzielił język fotografii na dwa najważniejsze komponenty - "elementy kadru" tworzące jego słownik oraz "decyzje podejmowane w trakcie fotografowania" jako jego gramatykę. W ten sposób przemienił materię od wieków ezoteryczną i trudną do pojęcia w zrozumiałą dla wszystkich dziedzinę wiedzy, którą może opanować każdy, kto chce poprawić swoje umiejętności. Słowami obrazu są wszystkie elementy składające się na kadr - linie, światło, kolor, kontrast. Gramatykę języka fotografii stanowią zaś decyzje podejmowane na etapie układania owych elementów w całość jak najlepiej oddającą zamiary autora: wykorzystanie perspektywy, znalezienie odpowiedniego punktu fotografowania, zrównoważenie kadru, ustawienie ostrości i ekspozycji.
Wszystko, co znajduje się wewnątrz kadru ma wielkie znaczenie. David DuChemin przekonuje, iż fotograf musi świadomie i rozważnie wybierać składające się na kadr elementy oraz decydować o sposobie budowania kompozycji i prezentowania końcowego rezultatu. W drugiej części książki autor przedstawia wykorzystanie omawianej metodologii na przykładzie dwudziestu własnych fotografii. Pokazuje, jak świadomy dobór elementów kadru oraz przemyślane decyzje podejmowane podczas naświetlania wpływają na jakość zdjęć
David DuChemin to fotograf, który zajmuje się przede wszystkim projektami humanitarnymi oraz fotografią dokumentalną na całym świecie. Z wielkim entuzjazmem dzieli się swym doświadczeniem z innymi fotografującymi. Jego pierwsza książka W kadrze: rozważania na temat wyobraźni fotografa stała się światowym bestsellerem.
Ta książka to wyjątkową pozycja skupiająca się na kompozycji zdjęć. David DuChemin przedstawia rozwijaną przez siebie koncepcję Wizualnego języka. Pokazuje czytelnikom, jak tworzyć zdjęcia, aby mówiły dokładnie to, co zamierza powiedzieć ich autor.